گزارش کمپین دیجی‌فای کلیک ۱۴۰۲

دیجی‌فای یک سامانه برای ساختن سایت فروشگاهی است که هر صاحب کسب‌وکاری می‌تواند به کمک آن، برای خود یک سایت بسازد، آن را سئو کند و با تبلیغات مختلف، مخاطب جذب کند. دیجی‌فای به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه دیجی‌کالا، مدت دو سال است که فعالیت خود را در صنعت تجارت الکترونیک شروع کرده و در این مدت خدمات بسیار متنوعی برای کسب‌وکارها ارائه داده است تا بتوانند تنها با اتکا به یک سامانه، کسب‌وکار خود را رشد و توسعه دهند.

داستان کمپین دیجی‌فای کلیک؛ ایده‌ی کلیک از کجا آمد؟

سال ۱۴۰۱، چالش‌هایی زیادی برای کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک به همراه داشت. در این میان، کسب‌وکارهای متوسط یا خانگی که تنها روی شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشتند، ضررهای زیادی را متحمل شدند یا حتی مجبور به بستن کسب‌وکار خود شدند.

دیجی‌فای که ارتباط نزدیکی با صاحبین این کسب‌وکارها دارد، به فکر انجام اقدامی گسترده و کاربردی افتاد تا بتواند تعداد بیشتری از کسب‌وکارها را صاحب وب‌سایت کند و از ضررهای احتمالی بعدی، جلوگیری کند!

یکی از موانع اصلی کسب‌وکارها برای ساختن وب‌سایت، هزینه‌های اولیه آن در مرحله‌ی اول، و پیچیدگی فرآیند ساخت، در مرحله‌ی دوم بود. برای رفع این موانع، تیم محصول دیجی‌فای دست‌به‌کار شد و با ایجاد تغییراتی در محصول فروشگاه‌ساز، ساختن سایت با دیجی‌فای کاملا رایگان شد!

به‌علاوه، فرآیند ساخت سایت که در ذهن همه بسیار پیچیده و طولانی است، به یک مسیر با ۶ قدم ساده تبدیل شد که همه می‌توانستد آن را انجام دهند. همین سادگی و سرعت بود که ایده‌ی کلیک را به ذهنمان آورد. انگار مخاطب می‌تواند فقط با یک کلیک، که هم سریع است و هم رایگان، سایت دلخواهش را بسازد. اینطور بود که محصول جدید دیجی‌فای به نام کلیک زاده شد!

کمپین دیجی‌فای کلیک؛ از استراتژی تا اجرا

همه در دیجی‌فای، برای معرفی این محصول جدید به مخاطبان هیجان داشتیم. می‌دانستیم که باید بیشترین تلاشمان را بکنیم تا این سرویس کاربردی را به تمام افرادی که به آن نیاز دارند، معرفی کنیم. از این رو، هدفمان این شد که حداکثر مخاطبان ممکن را جذب کنیم.

در قدم بعدی باید پیام کمپین را انتخاب می‌کردیم. همانطور که گفتیم دیجی‌فای کلیک دو ویژگی کلیدی داشت: رایگان و سریع. با در نظر گرفتن این دو ویژگی، تصمیم گرفتیم در پیامی که به مخاطبان انتقال می‌دهیم، بگوییم که ساختن سایت بدون هیچ هزینه اولیه و کاملا رایگان انجام می‌شود و سرعت رسیدن به آن هم بالاست و انگار با یک کلیک به آن می‌رسید. با این پیام، شعار کمپین را هم انتخاب کردیم: «خرجش فقط یه کلیکه!»

بعد از انتخاب پیام و شعار کمپین، باید کانال‌های تبلیغاتی را انتخاب می‌کردیم. در قسمت پرفورمنس مارکتینگ کانال‌های پیامکی، بنری، جی‌ادز و VOD را در نظر گرفتیم. در قسمت شبکه‌های اجتماعی، دو ویدیوی پرمخاطب تولید کردیم و همچنین، انواع تبلیغات مختلف را در اینستاگرام اجرا کردیم. به‌علاوه در قسمت PR، پخش رپورتاژ خبری در خبرگزاری‌های معتبر را در نظر گرفتیم. از دو کانال اول انتظار جذب کاربر را داشتیم و هدفمان را روی آن تنظیم کردیم. اما از کانال PR صرفا انتظار آگاهی‌بخشی داشتیم و هدف روی جذب کاربر از این طریق وجود نداشت.

کمپین دیجی‌فای کلیک در یک نگاه آماری

  • تعداد کل کاربرانی که در دیجی‌فای ثبت نام کردند، نزدیک به کل ورزشگاه آزادی است!

هدف ما جذب ۳۰٬۵۰۰ کاربر بود که در نهایت به جذب ۵۸٬۸۱۲ کاربر منتج شد؛ یعنی به ۱۹۲.۸٪ هدف رسیدیم.

  • نقش هر کانال تبلیغاتی در جذب کاربر

شاهد پیشتازی تبلیغات دیسپلی و رقابت سنگین تبلیغات پیامکی و شبکه‌های اجتماعی بودیم!

  • بررسی کانال شبکه‌های اجتماعی

برای اینستاگرام، دو ویدیو با محوریت معرفی دیجی‌فای کلیک به مخاطبان ساخته شد. یکی از این ویدیوها با همکاری و اجرای ۴ اینفلوئنسر معروف حوزه‌ی تکنولوژی انجام شد و ویدیوی دیگر به‌صورت سفارشی به‌دست یکی از استودیوهای ساخت ویدیو ساخته و اجرا شد. هر دو ویدیو موفق بودند و نقش خود را در جذب کاربر انجام دادند. ولی ویدیوی اول که با اجرای اینفلوئنسرها ساخته شد، در مجموع آورده‌ی بیشتری برای این کمپین داشت.

مدت زمانی که کاربران ویدیوها را تماشا کرده‌اند:

ویدیوی اینفلوئنسری: ۲۹٫۹۸۸ ساعت و ۳۸ دقیقه

ویدیوی سفارشی: ۱٬۰۶۹ ساعت و ۴۵ دقیقه و ۱۰ ثانیه

علاوه بر ساختن دو ویدیو، انواع مختلف تبلیغات رایج در فضای اینستاگرام را هم برای دیجی‌فای کلیک اجرا کردیم. در مجموع، توانستیم ۲۸ درصد از کل کاربران را از این طریق جذب کنیم. ۱۶٬۹۲۵ کاربر از طریق تبلیغات اینستاگرام در دیجی‌فای ثبت‌نام کردند

  • بررسی کانال پیامک

برای تبلیغات پیامکی دیجی‌فای کلیک، از منابع مختلفی استفاده کردیم و یکی از قوی‌ترین کانال‌های تبلیغاتی ما بود. ۲۶ درصد از کل کاربران از طریق این کانال جذب شدند. ۱۷۰٬۰۰۰ نفر روی لینک داخل پیامک‌ها کلیک کردند

  • بررسی کانال دیسپلی

برای تبلیغات دیسپلی دیجی‌فای کلیک، از پلتفرم‌های مختلفی استفاده کردیم و انواع تبلیغات بنری، همسان، ویدیویی، پوش وب، این اپ و … را اجرا کردیم. این کانال قوی‌ترین کانال‌ تبلیغاتی ما بود. ۳۴ درصد از کل کاربران از طریق این کانال جذب شدند اما باید به این نکته هم دقت کرد که کاربران این کانال نسبت به بقیه کانال‌ها، کیفیت بالایی نداشتند. مجموعا ۲۵۲٬۶۳۲ نفر روی بنرها کلیک کردند

روایت‌های منحصربه‌فرد از کمپین دیجی‌فای کلیک

۱۰ دی ماه روز طلایی دیجی‌فای کلیک!

رکورد ثبت نام را با جذب ۱٬۹۳۰  کاربر زدیم!

رکورد ساخت سایت را هم با تکمیل ۲۸۳ سایت زدیم!

۱۵ اسفند روز نقره‌ای دیجی‌فای کلیک!

۳۸ سایت در این روز، ساخته و کامل شدند، اولین فروش خود را هم تجربه کردند!

رکورد کوتاه‌ترین زمان ساخت سایت: ۵۳ دقیقه!

میانگین زمان ثبت اولین سفارش از سایت: ۱۶ ساعت و ۴ دقیقه!

پرطرفدارترین ساعت روز برای ساخت سایت: ۷ عصر!

جوان‌ترین کسی که با دیجی‌فای سایت ساخته، ۱۹ ساله است!

پیرترین کسی که  با دیجی‌فای سایت ساخته، ۵۱ ساله است!

آقایان پیشتاز ساختن سایت با دیجی‌فای کلیک!

تهرانی‌ها بیشتر از بقیه شهرها سایت ساختند!

اکثر کاربران دیجی‌فای با موبایل سایت خودشان را ساختند!

کاربران دیجی‌فای در چه صنفی فعالیت می‌کنند:

نگاهی به تیم پشتیبانی دیجی‌فای در مدت کمپین

پاسخ به ۳۷٬۹۴۱ پیام در چت آنلاین!

پاسخ به  ۱٬۸۰۰ تماس تلفنی

پاسخ به حدود ۲٬۰۰۰ تیکت

روایت‌های کمتر شنیده شده از سایت‌های ساخته‌شده با دیجی‌فای کلیک

گران‌ترین سفارش ثبت‌شده با سایت‌های دیجی‌فای:

آیفون ۱۳ ظرفیت ۱۲۸ به قیمت ۴۱ میلیون تومان!

ارزان‌ترین سفارش ثبت‌شده با سایت‌های دیجی‌فای:

چسب‌ زخم فانتزی به قیمت ۱۳ هزار تومان!

بیشترین تعداد سفارش ثبت‌شده در یک سایت‌: ۵۰۱ سفارش در ۹۰ روز!

رکورد بالاترین تعداد سفارش در یک سایت‌: ۳۱ سفارش در یک روز!

بیشترین تعداد محصول ثبت‌شده در یک سایت‌: ۱٬۴۱۰ محصول

بیشترین تنوع محصول ثبت‌شده در یک سایت‌: ۱٬۶۸۲ محصول

 

و داستان کلیک ادامه دارد…

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از اضافه شدن قابلیت استوری به اسنپ تا انتخابات اتحادیه

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۶۹ این پادکست، از برخورد تامین اجتماعی…
خبرها

نتایج نظرسنجی «چندین»: نسل جدید کارجویان از چه زاویه‌ای به چالش‌های کاری نگاه می‌کنند؟

چطور می‌توان نسل جدید کارجویان را شناخت و انتظارات آن‌ها از محیط کار را درک کرد؟ «چندین» با برگزاری یک نظرسنجی از بازدیدکنندگان غرفه توسن در چهاردهمین نمایشگاه کار دانشگاه…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم