راه‌اندازی نخستین فروشگاه حضوری مشترک دیجی‌کالا و همراه اول در تهران

«دیجی‌کالا» و «همراه اول» با هدف یکپارچه‌سازی خدمات آنلاین و آفلاین، اولین فروشگاه فیزیکی مشترک خود را در خیابان جمهوری افتتاح کردند. این اقدام گامی در جهت بازتعریف مدل خرده‌فروشی و ارایه خدمات ارتباطی حضوری در بازار است.

نشست افتتاحیه نخستین فروشگاه مشترک «دیجی‌کالا» و «همراه اول»، جمعه ۲۸ آذرماه با حضور مدیران این دو مجموعه برگزار شد. این پروژه که اجرای آن بیش از یک سال زمان برده است، تلاشی برای حضور مستقیم در بازار سنتی و فیزیکی تهران محسوب می‌شود. در این فضا، علاوه بر فروش محصولات دیجیتال، خدمات ارتباطی اپراتور اول نیز به‌صورت متمرکز ارایه می‌شود.

«یاسر دیباجی»، مدیرکل راهبرد همراه اول، در این مراسم اعلام کرد که تمایل کاربران ایرانی به لمس کالا پیش از خرید، دلیل اصلی ایجاد این فضای آفلاین بوده است. وی با اشاره به حذف شکاف میان دنیای آنلاین و فیزیکی، تأکید کرد که همراه اول با مشارکت در پلتفرم‌های تجارت الکترونیک، در حال تغییر ماهیت از یک اپراتور سنتی به یک شرکت تکنولوژی‌محور است.

تقابل بازار سنتی و مدرن در خیابان جمهوری

انتخاب موقعیت جغرافیایی این فروشگاه در تقاطع خیابان‌های جمهوری و حافظ، به دلیل اهمیت این منطقه در بازار قطعات دیجیتال ایران بوده است. «مسعود طباطبایی»، مدیرعامل دیجی‌کالا، در این برنامه عنوان کرد که تمرکز بر توسعه فروشگاه‌های فیزیکی از سال گذشته در دستور کار این شرکت قرار گرفته بود. به گفته وی، حضور در کنار همراه اول به عنوان سهامدار و شریک راهبردی، به دلیل استانداردهای این دو برند در بازار ایران اهمیت ویژه‌ای دارد.

در این فروشگاه، بخش‌های مختلفی برای بررسی محصولات، مشاوره با کارشناسان و دسترسی به خدمات سیم‌کارت و سرویس‌های دیجیتال در نظر گرفته شده است. همچنین امکان خرید اعتباری و قسطی کالاهای الکترونیک از دیگر بخش‌های عملیاتی این مرکز است.

اهداف آینده؛ توسعه شبکه فروشگاه‌های مشترک

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که همراه اول سال گذشته ری‌برندینگ خود را با تمرکز بر دنیای فراگیر (Immersive) انجام داد. مدیران پروژه اعلام کردند که فروشگاه خیابان جمهوری، نقطه شروع این مسیر است و قصد دارند در آینده پای این مراکز مشترک را به سایر نقاط کشور نیز باز کنند. به نظر می‌رسد این مدل همکاری بین یک اپراتور زیرساختی و یک پلتفرم خرده‌فروشی، تلاشی برای ایجاد یکپارچگی در زنجیره تأمین کالا و خدمات ارتباطی در اکوسیستم فناوری ایران است.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌تان را بنویسید