بزرگترین حراج آنلاین سال دیجیکالا در آذرماه برگزار شد. بلک فرایدی دیجیکالا رکوردهای بزرگی از خود در اقتصاد دیجیتال برجای گذاشت و در این زمینه تاریخسازی کرد. آمارهای بلک فرایدی دیجیکالا نشان میدهد بیش از ۴۰ میلیون کاربر یکتا در مدت زمان برگزاری این حراج بزرگ اینترنتی به فروشگاه اینترنتی دیجیکالا سر زدهاند و بیش از ۵.۱ همت فروش در این ایام انجام شده است.
بهگزارش استارتاپ۳۶۰، آمارهای بلک فرایدی حکایت از این دارد که بازدیدکنندگان یکتای دیجیکالا از یکم تا دهم آذرماه تقریباً به اندازه نیمی از جمعیت ایران بودند: بیش از ۴۰ میلیون کاربر یکتا از حراجی آنلاین دیجیکالا بازدید کردند. این آمار تقریباً دوبرابر بازدیدهای یکتای سال گذشته دیجیکالا است که ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بود. در پربازدیدترین ساعت دیجیکالا در روزهای بلک فرایدی ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار کاربر یکتا بهطور همزمان در حال جستوجو، مقایسه و خرید در دنیای دیجیتالی دیجیکالا بودند؛ آماری که در سال گذشته ۷۶۱ هزار نفر بود و امسال رکورد آن شکسته شد.
در بلک فرایدی سال گذشته یک میلیون سفارش توسط کاربران ثبت شد و امسال این آمار با رشد هیجانانگیزی همراه شد. بلک فرایدی ۱۴۰۳ دیجیکالا منجر به فروش ۸ میلیون و ۸۸۴ هزار و ۶۴ کالا و رساندن آن به دست مشتریان شد؛ تعداد سفارشاتی که نسبت به آمار ۶ میلیونی سال گذشته با افزایش چشمگیری همراه بوده است.
پرفروشترین کالاها در بلک فرایدی
در جریان کمپین بلک فرایدی دیجیکالا، طلا و جواهرات و انواع گوشیهای موبایل مثل مدلهای پرچمداران سامسونگ و آیفون و شیائومی به عنوان پرفروشترین اقلام از نظر ارزش ریالی شناخته شدند. از سوی دیگر، در دسته محصولات پرفروش از نظر تعداد نیز محصولاتی مثل نوار بهداشتی، کاغذ A4، لامپ و باتری قلمی در صدر لیست قرار گرفتند. جالب است بدانید گوشیهای موبایل مانند آیفون و مدلهای سامسونگ که در دسته محصولات پرفروش دیجیکالا قرار گرفتند تنها کالاهای پرجستوجو توسط کاربران نبودند و در میان اسامی کالاهای پرجستوجو به محصولات دیگری مثل ایرپاد، ساعت هوشمند، اسپیکر، هندزفری، کنسول پلی استیشن ۵ نیز برمیخوریم که نشاندهنده تمرکز کاربران بر خرید تکنولوژیهای شخصی و دیجیتالی است. ناگفته نماند کالای «کتاب» نیز بهعنوان یک کالای پرجستوجو توسط کاربران در ایام بلک فرایدی ۱۴۰۳ دیجیکالا شناخته میشود.
دوستان تازه دیجیکالا
در دل کمپین بلک فرایدی ۱۰۷,۸۶۷ نفر اولین خرید خود را از دیجیکالا انجام دادند؛ عددی که شاید در نگاه اول فقط یک آمار باشد، اما در دل خود داستانهای بزرگی از شروع یک دوستی تازه با بیش از صد هزار مشتری جدید برای بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران را دارد. این افراد، از دورترین نقاط کشور تا شلوغترین خیابانهای کلانشهرها، هر کدام با یک کلیک ساده، بخشی از یک جامعه دیجیتالی شدند که هر روز بزرگتر و پویاتر میشود.
بوشهر، پایتخت خرید لاکچری دیجیکالا در ایران!
سال گذشته، وقتی گزارش سال ۱۴۰۲ دیجیکالا منتشر شد، مردم استان بوشهر بهعنوان خریدارانی که گرانترین سبدهای خرید را داشتند، نام خود را در صدر فهرست لاکچریترین خریداران ثبت کردند. امسال، در بلک فرایدی ۱۴۰۳، تاریخ تکرار شد و باز هم بوشهریها با خریدهای ارزشمند خود ثابت کردند که هیچچیز تصادفی نیست! این ماجرا نشاندهنده سبکی خاص از خرید در این استان است؛ سبکی که هوشمندی، سلیقه و تمایل به بهترینها را فریاد میزند. گویی بوشهریها به خریدهای طلایی خود افتخار میکنند و هر بار نشان میدهند که خریداران حرفهای در دیجیکالا هستند.
بیشترین استانهایی که از کمپین بلک فرایدی دیجیکالا خرید کردهاند به ترتیب عبارتند از: تهران، البرز، اصفهان، خراسان رضوی، مازندران، خوزستان و گیلان. بوشهر، تهران، هرمزگان، کرمان، یزد و قم استانهایی بودند که گرانترین سبدهای خرید را تشکیل دادند و قهرمانهای لاکچری بلک فرایدی دیجیکالا به حساب میآیند.
نه فقط کالا، بلکه لحظههایی از لبخند و اعتماد هدیه شد
بلک فرایدی ۱۴۰۳ دیجیکالا نهتنها یک رویداد فروش آنلاین، بلکه یک نقطه عطف در تاریخ تجارت الکترونیک ایران به حساب میآید. این کمپین، با رکوردشکنی در تعداد بازدیدکنندگان، سفارشها و فروش، نشان داد که دنیای دیجیتال همچنان ظرفیتهای بیپایانی برای رشد و نوآوری دارد. از کاربران تازهواردی که اولین خرید خود را در این پلتفرم تجربه کردند تا مشتریان باسابقهای که هر سال برگی تازه به داستان خرید خود اضافه میکنند، همگی در کنار هم اکوسیستمی پویا و قدرتمند را ساختند. با تمام شدن کمپین بلک فرایدی باید گفت این داستان نهتنها پایان یک حراجی بزرگ آنلاین، بلکه آغاز یک مسیر جدید در تحول دیجیتالی ایران است؛ مسیری که هر کلیک، هر سفارش و هر تعامل در آن، به گامهای بلندی برای آیندهای روشنتر در عرصه تجارت آنلاین تبدیل میشود.
گفتنی است بلک فرایدی دیجیکالا در فاصله زمانی یکم تا دهم آذرماه ۱۴۰۳ برگزار شد و صدها هزار کالا با تخفیفهای تکرارنشدنی و ویژه در معرض دید میلیونها مشتری قرار گرفت.