دیجی‌کالا در مسیر تحول دیجیتال: معرفی ویژگی‌های جدید برای تجربه خریدی مدرن و یکپارچه

دیجی‌کالا به‌عنوان رهبر تجارت الکترونیک در ایران، در سال ۱۴۰۳ با معرفی مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و خدمات نوین، گام‌های بلندی در راستای تحول دیجیتال و ارتقای تجربه ده‌ها میلیون کاربر خود برداشته است. دیجی‌کالا در سال گذشته از ویژگی‌هایی چون جستجوی تصویری، طراحی جدید در چیدمان بخش‌ها در صفحه اصلی، تبدیل شدن به یک سوپر اپلیکیشن یکپارچه و ارائه ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی پرده برداشته است. این پلتفرم نه‌تنها به دنبال ساده‌سازی فرایند خرید است، بلکه با خلق اکوسیستم دیجیتالی جامع، زندگی کاربران ایرانی را متحول خواهد کرد.

جستجوی تصویری: کشف محصولات با یک کلیک

جستجوی تصویری که در زمستان ۱۴۰۳ به مرحله نهایی خود رسید، تجربه‌ای نوآورانه برای یافتن راحت‌تر محصولات به کاربران ارائه می‌دهد. این سرویس به همراهان دیجی‌کالا این امکان را می‌دهد با استفاده از دوربین موبایل یا تصاویر گالری خود، محصولاتی مشابه آنچه در دنیای واقعی می‌بینند را در بزرگترین فروشگاه اینترنتی کشور جستجو کنند. با بهره‌گیری از فناوری پیشرفته تشخیص تصویر، این ابزار محصولات مرتبط را با دقت بالا شناسایی می‌کند و تجربه خرید را شخصی‌سازی‌شده‌تر می‌سازد. از ۲۶ شهریور ۱۴۰۳، این سرویس برای ۱۵ درصد کاربران وب و موبایل فعال شد و حالا برای همه کاربران در دسترس است.

جستجوی تصویری نه‌تنها سرعت دسترسی به محصولات را افزایش داده، بلکه با ایجاد تجربه‌ای بصری و تعاملی، دیجی‌کالا را به پیشرو در حوزه تجارت الکترونیک تبدیل کرده است.

جستجوی توصیفی: یافتن محصولات با کلمات روزمره

جستجوی توصیفی که در سال گذشته توسعه یافت، به کاربران امکان می‌دهد با توصیف ظاهری محصولات و تایپ عباراتی مانند «پیراهن راه‌راه آبی» یا «شلوار جین مشکی زاپ‌دار»، به نتایج مرتبط و دلخواه دست یابند. این سرویس با استفاده از مدل‌های پردازش زبان طبیعی و داده‌های محصولات، جستجویی هوشمند و سریع ارائه می‌دهد. با ده‌ها هزار درخواست روزانه، این ویژگی تجربه خرید را برای دسته‌بندی‌های قابل توصیف ساده‌تر کرده است.

جستجوی توصیفی در دیجی‌کالا برای همه کاربران موبایل و موبایل وب در دسترس است و با تمرکز بر رفتار کاربران و ویژگی‌های تجاری محصولات، در حال بهبود است. برنامه‌های آتی شامل بهینه‌سازی نتایج جستجو بر اساس رفتار کاربران تا شهریور ۱۴۰۴ است که این ابزار را به یکی از نقاط قوت دیجی‌کالا در شخصی‌سازی تجربه خرید تبدیل خواهد کرد.

صفحه اصلی تب‌محور: دروازه‌ای به تجربه خرید متنوع

صفحه اصلی تب‌محور که در سال گذشته معرفی شد، صفحه اصلی دیجی‌کالا را به مجموعه‌ای از تب‌های موضوع‌محور تبدیل کرده که با توجه به رفتار کاربر، چیدمان متغیری دارند. درواقع با این ویژگی حالا کاربران به بخش‌های مورد علاقه و محبوب خود سریع‌تر دسترسی دارند و تجربه‌ای ساده و بدون پیچیدگی را به کاربران هدیه می‌دهد. در سال گذشته ترتیب نمایش تب‌ها برای هر کاربر شخصی‌سازی شد تا بر اساس نیازها و علایق کاربران، محتوای مرتبط‌تری ارائه شود.

این ویژگی کمک می‌کند تا سبد خرید افراد راحت‌تر و سریع‌تر شکل بگیرد و کاربران را به گشت‌وگذار جذاب‌تر و هدفمند ترغیب می‌کند. این موضوع فضایی برای تبلیغات هوشمند هم ایجاد کرده و به تیم بازاریابی امکان پروموت بهتر دسته‌بندی‌های جدید به دوستداران کالاها را فراهم می‌سازد.

خلاصه‌سازی هوشمند تجربه‌های خرید: اعتمادسازی در لحظه

خلاصه‌سازی هوشمند تجربه‌های خرید، با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، نظرات کاربران درباره محصولات را به‌صورت خلاصه و کاربردی ارائه می‌دهد. این سرویس خیلی زود در بین کاربران محبوب شده و سرعت تصمیم‌گیری خرید را افزایش داده است. سرویس خلاصه‌سازی هوشمند نظرات کاملا شفاف بوده و تمامی نقاط مثبت و منفی مطرح شده را در برمی‌گیرد و از این حیث اعتماد کاربران را جلب کرده است.

این ویژگی، که یکی از نقاط قوت دیجی‌کالا در ارائه تنوع بالای تجربه‌های خرید است، فضای بخش نظرات در دیجی‌کالا را که همیشه زبانزد خاص و عام بوده به مرحله جدیدی رسانده است.

سوپراپ دیجی‌کالا: اکوسیستم یکپارچه خرید

سوپر اپلیکیشن دیجی‌کالا اولین قدم‌های خود را در سال گذشته برداشت و پاسخی به نیازهای دیجیتال ایرانیان برای یک تجربه خرید جامع و آسان است. در حال حاضر خدماتی مانند سوپرمارکت، ارسال ۴۵ دقیقه‌ای، طلای دیجیتال، موبایل کارکرده و خدمات نیکوکاری و… در یک اپلیکیشن یکپارچه ارائه شده است که به شکل ساده‌ای در تب‌های مجزا در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند

سوپراپ دیجی‌کالا در سال پیش‌رو با اضافه کردن سرویس‌های بیشتر و ایجاد یکپارچگی بین سرویسی، تجربه‌ای مدرن و روان را ارائه خواهد داد تا استانداردهای جدیدی در حوزه خرید دیجیتال در ایران ایجاد کند.

دستیار پشتیبانی مشتریان: پاسخگویی هوشمند و سریع

دستیار پشتیبانی مشتریان، یک چت‌بات هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی است که در اواخر سال گذشته برای اپلیکیشن‌های اندروید و iOS منتشر شد. این ابزار برای پاسخ به سؤالات پرتکرار، پیگیری سفارش‌ها، و مدیریت درخواست‌ها طراحی شده و با کاهش نیاز به تماس‌های انسانی، تجربه‌ای سریع و کارآمد را برای کاربران، به‌ویژه نسل Z، فراهم می‌کند. این سرویس با ارائه پاسخ‌های خودکار و شخصی‌سازی‌شده، زمان انتظار را به حداقل رسانده و رضایت کاربران را افزایش داده است.

اپلیکیشن فروشندگان: توانمندسازی شرکای تجاری

اپلیکیشن فروشندگان (سلر اپ) در سال گذشته برای فروشندگان دیجی‌کالا عرضه شد تا تمامی خدمات مورد نیاز آن‌ها را در یک پلتفرم موبایلی اعطا کند. این اپلیکیشن دسترسی فروشندگان به پنل‌شان را تسهیل کرده و با ارسال اعلانات لحظه‌ای و قابلیت تنظیم اعلانات بر اساس نیاز، تعامل فروشندگان با پلتفرم را افزایش داده است.

تسویه زودتر از موعد: حمایت مالی از فروشندگان

ویژگی تسویه زودتر از موعد، که درسال گذشته بهره‌برداری شد، زمان تسویه حساب فروشندگان را از میانگین ۱۵ روز به ۸ ساعت کاهش داده است. این سرویس، با افزایش رضایت فروشندگان و ایجاد جریان درآمدی جدید برای دیجی‌کالا از طریق کمیسیون، به بهبود فرآیندهای مالی کمک کرده است.

دیجی‌کالا در سال ۱۴۰۳ با معرفی ویژگی‌هایی مانند جستجوی تصویری، هوم‌پیج تبولار، سوپر اپلیکیشن و سایر ابزارهای هوشمند حوزه هوش مصنوعی و… تجربه خرید آنلاین در کشور را بازتعریف کرده است. دیجی‌کالا قصد دارد به‌عنوان یک اکوسیستم دیجیتال جامع، جایگاه خود را در زندگی کاربران ایرانی تقویت کند. ارائه این محصولات نوآورانه در راستای پاسخ به نیاز مشتریان و فروشندگان دیجی‌کالا صورت گرفته و با تمرکز بر سادگی، سرعت و شخصی‌سازی، ارتقای استانداردهای ویژگی‌های تجارت الکترونیک در ایران را هدف گرفته است.

link

مطالب مرتبط

دیجی‌کالا

همراهی دیجی‌کالا، دولت ژاپن و سازمان‌ملل برای حفظ تالاب‌های ایران

در مراسمی با حضور معاون رییس‌جمهور، وزیر مختار سفارت ژاپن، مدیرعامل دیجی‌کالا، نماینده برنامه توسعه‌ سازمان ملل متحد (UNDP)، معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌ها و اصحاب رسانه، تفاهم نامه‌ای…
دیجی‌کالا

دیجی‌کالا و دیجی‌پی صندوق سرمایه‌گذاری شرکتی خود را راه‌اندازی می‌کنند

دیجی‌کالا و دیجی‌پی با هدف حمایت هدفمند از استارتاپ‌های نوآور و هم‌راستا با استراتژی‌های کلان خود، صندوق پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری خطر پذیر شرکتی خود را راه‌اندازی می‌کنند.
دیجی‌کالا

پیشرفت در فرآیند عرضه اولیه سهام دیجی‌کالا در بورس تهران؛ ارزش‌گذاری بین ۳۱ تا ۳۷ هزار میلیارد تومان

مدیرعامل بورس تهران از پیشرفت در فرآیند عرضه سهام شرکت دیجی‌کالا در بازار سرمایه خبر داد و تاکید کرد که مسئولیت اصلی در تعیین شرایط نهایی عرضه و ارزش‌گذاری بر…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم