مدیر سرمایه‌گذاری و همکاری‌های سازمانی دیجی‌پی تشریح کرد: اهداف دیجی‌پی از راه‌اندازی شرکت‌ سرمایه‌گذاری خطرپذیر

دیجی‌پی به‌تازگی اقدام به تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی (CVC) با همکاری دیجی‌کالا و مدیریت اجرایی دیجی‌نکست کرده است. مدیر سرمایه‌گذاری و همکاری‌های سازمانی دیجی‌پی هدف این شرکت از ورود به حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر را تکمیل زنجیره ارزش در حوزه خدمات مالی، توسعه راه‌حل‌های نوآورانه، کاهش ریسک‌های مالی و افزایش بازدهی و همچنین حمایت از نوآوری در صنعت فین‌تک عنوان کرد.

آرمین فرهنگ با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر، پس از دریافت مجوز تاسیس، در شرف ثبت و دریافت مجوز فعالیت قرار دارد، گفت: از حالا گزینه‌هایی برای اقدام به سرمایه‌گذاری در حال بررسی و طی کردن فرایند‌ها هستند تا با شروع فعالیت این شرکت، بتوانیم در سال جاری شاهد سرمایه‌گذاری‌هایی در این حوزه باشیم.

او توضیح داد: گروه دیجی‌کالا تجربه خوبی در سرمایه‌گذاری و شتابدهی استارتاپ‌های Early Stage را در دیجی‌نکست داشته است و با کمک  تیم‌های توسعه‌یافته در دیجی‌نکست توانسته‌ایم زنجیره ارزش گروه را بهبود دهیم و CVC در واقع بسط و توسعه این تجربه گروه دیجی‌کالا، برای بهره‌برداری از توان فنی و نوآوری و حمایت از شرکت‌ها و استارتاپ‌های بالغ‌تر اکوسیستم است.

مدیر سرمایه‌گذاری و همکاری‌های سازمانی دیجی‌پی،  فناوری‌های مالی  (FinTech)، تجارت الکترونیک  (E-Commerce) و هوش مصنوعی  (AI)را سه حوزه کلیدی برای تقویت زنجیره ارزش شرکت‌های سرمایه‌گذار در این CVC عنوان کرد.

فرهنگ در ادامه اظهار کرد: وقتی درباره مسیر رشد استارتاپ‌ها صحبت می‌کنیم، دیجی‌پی یک نمونه واقعی‌ است؛ شرکتی که خودش با چالش‌های ساختن تیم، جذب سرمایه، توسعه محصول و رقابت در بازار دست‌وپنجه نرم کرده و امروز در جایگاهی ایستاده که نه‌تنها خودش از دل این مسیر عبور کرده، بلکه حالا آماده است تا تجربیاتش را در اختیار نسل جدید استارتاپ‌های فین‌تکی قرار دهد.

او افزود: برای دیجی‌پی، جذاب‌ترین استارتاپ‌ها آن‌هایی هستند که تیمی متعهد، منعطف و مسئله‌محور دارند؛ آن‌هایی که تکنولوژی را نه فقط برای ساختن یک محصول، بلکه برای حل یک مسئله واقعی به کار می‌برند.

فرهنگ تاکید کرد: زمانی که تیم، تکنولوژی و مدل کسب‌وکار به‌درستی با نیازهای بازار هماهنگ شده باشد، آنجاست که دیجی‌پی وارد همکاری می‌شود؛ نه فقط به‌عنوان سرمایه‌گذار، بلکه به‌عنوان یک شریک تجاری برای توسعه بازار و محصول.

چرا شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی (CVC)؟

مدیر سرمایه‌گذاری و همکاری‌های سازمانی دیجی‌پی با اشاره به تفاوت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی (CVC) نسبت به سرمایه‌گذاری جسورانه سنتی (VC)، اظهار کرد: «یکی از ویژگی‌های کلیدی CVC، ایجاد هم‌افزایی استراتژیک در کنار ارزش اقتصادی است. ظرفیت توسعه راهکارهای نوآوری و فناوری بیشتر سازمان ها تابع توان فنی و نوآوری منابع انسانی و ساختار ایشان است. CVC برای دیجی پی ابزاری است تا از این محدودیت عبور کند و با توانمندسازی اکوسیستم فین‌تک، ظرفیت نوآوری را در زنجیره ارزش خود افزایش دهد.»

او حمایت از نوآوری در فین‌تک را یکی دیگر از اهداف دیجی‌پی برای ورود به این حوزه عنوان کرد و افزود: به باور ما حوزه فناوری های مالی کشور فضای توسعه بسیار دارد و دیجی پی قصد دارد تجربه، دانش و منابع خود را در اختیار کارآفرینان و استارتاپ‌ها قرار دهد تا رشد آنها و در نتیجه، رشد اکوسیستم مالی را تسریع کند. حمایت‌های CVC شامل ارائه منابع مالی، زیرساخت‌های فنی، مشاوره استراتژیک و دسترسی به پتانسیل‌های دیجی‌پی و گروه دیجی‌کالا است؛ این حمایت و دسترسی‌های استراتژیک مهم‌ترین تفاوت VC با CVC برای استارتاپ‌هاست، به‌عنوان مثال، استفاده از پتانسیل‌های گروه دیجی‌کالا به تنهایی برای بسیاری از استارتاپ‌ها می‌تواند عامل موفقیت و رشد سریع آنها باشد.

فرهنگ همچنین به نقش این صندوق در مدیریت بهتر ریسک‌ها اشاره کرد و گفت: «سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های فناور، به‌ویژه در حوزه فین‌تک، به دیجی‌پی این امکان را می‌دهد که سبد سرمایه‌گذاری خود را متنوع کند و در کنار بهره‌مندی از فرصت‌های رشد، بخشی از ریسک‌های مالی خود را کاهش دهد. این رویکرد هوشمندانه، باعث می‌شود شرکت همزمان با سرمایه‌گذاری، نگاهی بلندمدت به تثبیت و پایداری مالی خود داشته باشد.

او در ادامه اظهار کرد: تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر، نه تنها ابزار رشد درون‌سازمانی است، بلکه فرصتی برای تعامل گسترده‌تر با بازیگران اکوسیستم نوآوری و فین‌تک نیز محسوب می‌شود. دیجی‌پی با ورود هدفمند به این حوزه، به دنبال تقویت جایگاه خود به‌عنوان یک کنشگر راهبردی در فضای فناوری‌های مالی است؛ مسیری که از طریق ایجاد همکاری‌های موثر با استارتاپ‌ها، سرمایه‌گذاران و سایر بازیگران کلیدی این حوزه هموار خواهد شد.

link

مطالب مرتبط

دیجی‌پیرمزارزها و فین‌تک

رستوران شیلا به جمع پذیرنده‌های دیجی‌پی برای فروش اعتباری اضافه شد

دیجی‌پی با توسعه همکاری با فروشگاه‌های آنلاین و آفلاین و رستوران‌های بزرگ، مجموعه رستوران‌های زنجیره‌ای شیلا را نیز به جمع پذیرندگان خود برای خرید اعتباری اضافه کرد.

برای نخستین‌بار در ایران، «کیف ثروت» دیجی‌پی رونمایی شد؛ ترکیب نوآورانه سرمایه‌گذاری و خرید اعتباری

دیجی‌پی از محصول جدید خود با نام «کیف ثروت» رونمایی کرد؛ سرویسی منحصر‌به‌فرد که برای نخستین‌بار در ایران، ترکیبی از سرمایه‌گذاری روزشمار با سود ۲۰ درصدی و دریافت اعتبار خرید…
دیجی‌پیرمزارزها و فین‌تک

خدمات دیجی‌پی برای توسعه کسب‌و‌کارها؛ وام ۳۰۰ میلیون تومانی سرمایه در گردش

دیجی‌پی علاوه بر ارائه سرویس‌های فروش اعتباری آنلاین و حضوری به کسب‌و‌کارها، به واسطه بانک تجارت وام ۳۰۰ میلیون تومانی سرمایه در گردش در اختیار فروشندگان قرار می‌دهد.
دیجی‌پی

برگزاری رویداد Growth Battle با حمایت دیجی‌پی

دیجی‌نکست، مرکز نوآوری و سرمایه‌گذاری گروه دیجی‌کالا، با هدف حمایت از استارتاپ‌های حوزه فین‌تک و فراهم کردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری و همکاری‌های تجاری، رویداد «Growth Battle – رقابت برای آینده فین‌تک»…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم