پیروزی «سیکو» مقابل اپل‌واچ در آگهی‌های دیوار

داده‌های دیوار در گزارشی که به مناسب روز جهانی «تیک‌تاک ساعت» منتشر شده نشان می‌دهد که در ۹ ماه اول امسال «سیکو» پرآگهی‌ترین برند ساعت مچی بوده است.

استفاده از ساعت‌های هوشمند شاید در چند سال گذشته فراگیرتر شده اما داده‌های دیوار نشان می‌دهد هنوز بازار ساعت‌های کلاسیک داغ است.

در ۹ ماه اول امسال «سیکو» پرآگهی‌ترین برند ساعت مچی در دیوار بوده و کاربران نیز از بین همه برندهای دیگر، بیشتر از همه در جستجوی همین برند بوده‌اند. از میان برندهای ساعت هوشمند نیز، ۹۰ درصد کل جستجوها به ساعت‌های هوشمند اپل اختصاص داشته است.

روز ۲۹ دسامبر (۸ دی)، سه روز مانده به پایان سال، روز تیک‌تاک ساعت نام‌گذاری شده تا مردم جهان در نزدیکی پایان سال میلادی یادشان بیاید باید ارزش زمان رو بدانند و پرونده‌کارهای ناتمام را ببندند.

به بهانه همین روز،‌ به سراغ ساعت‌ها در پلتفرم دیوار رفته‌ایم،‌ تا ببینیم هنوز هم ساعت‌هایی که تیک‌تاک می‌کنند در زندگی روزمره ما حضور دارند یا جای‌شان را به ساعت‌های هوشمند همه‌فن‌حریف داده‌اند.

مچی‌ها، پررونق‌تر و محبوب‌تر

آگهی‌گذاران دیوار، در زیردسته «ساعت مچی»، بسیار فعال‌تر از زیردسته «ساعت دیواری»‌ بوده‌اند. تعداد آگهی‌های منتشرشده برای ساعت‌های مچی، در ۹ ماه اول امسال، بیش از ۲٫۲ برابر ساعت‌های دیواری بوده است.

جستجوی ساعت مچی هم خیلی بیشتر است. در مجموع، در این مدت،‌ کاربران دیوار نزدیک به ۲۶ میلیون بار عبارات مرتبط با انواع ساعت را در نوار جستجوی این دو زیردسته وارد کرده‌اند، که نزدیک به ۲۱ میلیون جستجو متعلق به ساعت‌های مچی و بیش از ۵ میلیون جستجو نیز برای یافتن ساعت‌های دیواری بوده است.

برندهای پرآگهی

در میان برندهای معروف ساعت مچی، لابه‌لای عناوین و متن آگهی‌های منتشرشده در دیوار، بیشتر از همه «سیکو» به چشم می‌خورد؛ برند معروف ژاپنی که نامش در ۲۵ درصد آگهی‌های شامل نام برندِ ساعت‌ها آمده است. بعد از آن، ساعت هوشمند «اپل» قرار دارد که ۲۳ درصد این آگهی‌ها را به خودش اختصاص داده است. جالب است که در بین پنج برندی که بیشترین آگهی‌ها را در اختیار دارند، سه‌تای‌شان ژاپنی است: «سیکو»، «کاسیو» و «سیتی‌زن».

باز هم پرچم سامورایی‌ها بالاست!

از ۲۰ برندی که در میان پرجستجوترین عبارات کاربران در زیردسته «ساعت مچی» به چشم می‌خورد، باز هم «سیکو» (با ۱۹ درصد) بالای فهرست قرار دارد. در بین این برندها، فقط ۴ برند ‌ژاپنی قرار دارند و بقیه عمدتا سوئیسی هستند. با این حال همین چهار برند ژاپنی، یعنی «سیکو»، «کاسیو»، «سیتی‌زن» و «اورینت» مجموعا نزدیک به نیمی از جستجوهای برند ساعت را در اختیار دارند.

«سیب» پرطرفدار

کاربران دیوار هم در دسته ساعت‌های مچی و هم در دسته کالای دیجیتال در جستجوی ساعت‌های هوشمند بوده‌اند و مجموعا نزدیک به ۶ میلیون بار کلمات مرتبط با آنها را در نوار جستجوی این دو دسته وارد کرده‌اند. «اپل»، «سامسونگ» و «شیائومی» برندهایی هستند که کاربران به دنبال‌شان بوده‌اند. در بین این برندها،‌ اپل با سهم ۹۰ درصد محبوب‌ترین ساعت هوشمند بوده است.

در بین سری‌های مختلف «اپل‌واچ»، سری ۳ (با ۲۶ درصد) پرجستجوترین بوده و بعد از آن به ترتیب سری‌های ۷ و ۶ قرار دارند. در پایان این فهرست هم سری SE (با ۵ درصد) قرار دارد.

کرمانشاهی‌های پیشتاز

اهالی استان کرمانشاه در ۹ ماه اول امسال نسبت به جمعیت‌شان هم بیشترین تعداد آگهی ساعت‌های دیواری و هم بیشترین تعداد آگهی ساعت‌های مچی را منتشر کرده‌اند. بعد از آن، به ترتیب استان‌های لرستان و البرز قرار دارند. از طرف دیگر، بوشهری‌ها مشتریان پروپاقرص‌تری برای ساعت بوده‌اند. کاربران این استان به طور میانگین بیشتر از بقیه استان‌ها اقدام به دریافت اطلاعات تماس از هر آگهی ساعت در استان‌شان کرده‌اند. از این نظر استان‌های هرمزگان و کردستان به ترتیب دوم و سوم هستند.

مچی‌ها نوترند یا دیواری‌ها؟

سهم آگهی‌های نو در بین ساعت‌های مچی بیشتر از ساعت‌های دیواری است. ۴۵ درصد آگهی‌ها متعلق به ساعت‌های مچی نو هستند. به این ترتیب، ساعت مچی هم از معدود زیردسته‌هایی است که سهم اقلام نو و دست دوم در آن به هم نزدیک است. معمولا سهم اقلام دست دوم در زیردسته‌های مختلف دیوار، به میزان قابل توجهی بیشتر از اقلام نو است. مانند زیردسته «ساعت دیواری» که نزدیک به ۷۰ درصد آگهی‌ها متعلق به ساعت دست دوم است.

ناتمام‌های امسال تمام می‌شود؟

ساعت‌ها چه تیک‌تاک بکنند چه نکنند، سال تمام می‌شود و کارهای ناکرده بسیاری روی دستمان می‌ماند. شاید هر سال همین روز تیک‌تاک ساعت سه ماه قبل از پایان سال ما، یادآوری خوبی باشد برای‌مان که کارهای ناتمام داریم و البته هنوز فرصت داریم که تمام‌شان کنیم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

دیوار

مکالمه‌های «پنهان شده»؛ سد دفاعی هوشمند دیوار در مقابل مزاحمت

دیوار با معرفی پوشه مکالمه‌های «پنهان شده»، گامی جدید در مبارزه با مزاحمت‌های آنلاین برداشته است. این ابزار با استفاده از هوش مصنوعی و گزارش‌های کاربران، پیام‌های نامناسب را شناسایی…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم