گسترش امپراتوری دوردش؛ خرید شرکت تبلیغاتی سیمبیوسیس برای تقویت کسب‌وکار یک میلیارد دلاری

شرکت دوردش (DoorDash) در یک اقدام استراتژیک برای تقویت بازوی تبلیغاتی خود که اکنون درآمدی بیش از یک میلیارد دلار در سال دارد، شرکت فناوری تبلیغات «سیمبیوسیس» (Symbiosys) را به مبلغ ۱۷۵ میلیون دلار خریداری کرد. این خرید به کسب‌وکارهای فعال در دوردش اجازه می‌دهد تا تبلیغات خود را نه تنها در این پلتفرم، بلکه در غول‌های اینترنتی مانند گوگل و فیسبوک نیز مدیریت کنند.

این قرارداد روز چهارشنبه (۱۱ ژوئن) به عنوان بخشی از یک به‌روزرسانی بزرگ در مورد کسب‌وکار تبلیغاتی دوردش اعلام شد. توبی اسپینوزا، معاون بخش تبلیغات دوردش، در این باره گفت: «ما در حال ساختن آینده تبلیغات تجارت محلی هستیم. با قابلیت‌های جدید، ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی و دسترسی خارج از پلتفرم سیمبیوسیس، کسب‌وکارها در هر اندازه‌ای می‌توانند به طور یکپارچه با مصرف‌کنندگان با قصد خرید بالا ارتباط برقرار کنند.»

شرکت سیمبیوسیس که توسط بشار کاچاچی، مدیر محصول سابق Google Ads، تأسیس شده است، به برندهای خرده‌فروشی اجازه می‌دهد تا تبلیغات خود را در پلتفرم‌های پرمخاطبی مانند فیسبوک، یوتیوب یا جستجوی گوگل نمایش دهند. با این قرارداد، دوردش می‌تواند به بیش از ۱۵۰ هزار رستوران و برندی که از خدماتش استفاده می‌کنند، راهی برای مدیریت تبلیغاتشان هم در داخل اپلیکیشن و وب‌سایت دوردش و هم در این فضاهای خارجی ارائه دهد.

ابزارهای هوش مصنوعی جدید برای تبلیغات

همزمان با اعلام این خرید، دوردش از مجموعه‌ای از خدمات جدید تبلیغاتی برای مشتریان خود رونمایی کرد. برای مثال، این شرکت اکنون «ابزارهای هوش مصنوعی» را برای کمپین‌ها، هدف‌گیری و تخفیف‌ها ارائه می‌دهد. این قابلیت به رستوران‌های کوچک اجازه می‌دهد تا اهداف و بودجه خود را به دوردش ارائه دهند و هوش مصنوعی این پلتفرم «کارهای سنگین را برای ایجاد کمپین‌های سفارشی و نتیجه‌بخش انجام می‌دهد.»

روند خریدهای استراتژیک ادامه دارد

این قرارداد به دنبال دو خرید مهم دیگر توسط دوردش در ماه‌های اخیر انجام می‌شود: شرکت فناوری مهمان‌نوازی سون‌رومز (SevenRooms) و پلتفرم تجارت محلی بریتانیایی دلیورو (Deliveroo) که در ماه مه به مبلغ ۳.۸۵ میلیارد دلار خریداری شد.

خرید سون‌رومز با هدف گسترش قابلیت‌های پلتفرم تجاری دوردش و کمک به کسب‌وکارها برای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و افزایش سودآوری انجام شد.

خرید دلیورو نیز که در بیش از ۳۰ کشور فعالیت دارد و به ۴۲ میلیون کاربر فعال ماهانه خدمت‌رسانی می‌کند، موقعیت دوردش را به عنوان یک پلتفرم پیشرو در تجارت محلی جهانی تقویت می‌کند. تونی شو، مدیرعامل و هم‌بنیانگذار دوردش، در این باره گفت: «ما بیش از ۴۰ کشور با جمعیت ترکیبی بیش از یک میلیارد نفر را پوشش خواهیم داد و به کسب‌وکارهای محلی بیشتری ابزار و فناوری لازم برای پیشرفت را ارائه خواهیم داد.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید