عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران: نباید از انقلاب صنعتی چهارم جا بمانیم

فرزین فردیس، عضو هیات رئیسه اتاق تهران، با اشاره به ضرورت آشنا شدن کسب‌وکارها با هوش مصنوعی که انقلاب صنعتی چهارم را رقم می‌زند، از برگزاری رویدادهای مختلف توسط مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران، برای آماده‌سازی اعضای اتاق و بنگاه‌های بخش خصوصی با این فناوری جدید گفت.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران در آغاز رویداد «خلق ثروت در آستانه دگرگونی» که توسط مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق با هدف بررسی تغییرات اقتصاد جهانی با ظهور و پیشرفت هوش مصنوعی برگزار شد، به اختراع ماشین بخار توسط جیمز وات اشاره کرد که تقریباً همزمان با دوره‌ای بود که نادرشاه افشار در امپراتوری ایران مشغول جنگ و کشورگشایی بود و از اثر فوق‌العاده ماشین بخار بر توسعه و پیشرفت امپراتوری بریتانیا و فاصله گرفتن این سرزمین از نظر صنعتی از دیگر رقبایش در جهان سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، فرزین فردیس افزود: در انقلاب صنعتی اول کفه ترازوی سیاست و صنعت در دنیا به سمت بریتانیا سنگین می‌شود. بعد انقلاب صنعتی دوم رخ می‌دهد و در انقلاب صنعتی سوم، سردمداری صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات به دست آمریکا می‌افتد و فاصله این کشور با سایر کشورها بسیار زیاد می‌شود.

او ادامه داد: اگر ما از انقلاب صنعتی چهارم که بسیاری آن را مبتنی بر هوش مصنوعی می‌دانند و پیشقراولانش را آمریکا و چین می‌دانند، جا بمانیم شاید تمامی مزیت‌هایمان حتی در عرصه انرژی را از دست بدهیم. همان‌طور که در حال حاضر بسیاری از دارندگان منابع انرژی در دنیا با تکیه بر فناوری‌های جدید، سرمایه‌گذاری‌های گسترده و حضور در بازارهای جهانی از ما جلو افتاده و سهم و اثرگذاری بیشتری نسبت به ما دارند.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران با اشاره به جذابیت هوش مصنوعی در داخل و خارج و پرداختن به آن به ویژه در حوزه بازار کار گفت:‌ به نظر من هوش مصنوعی کسی را از بازار کار حذف نمی‌کند اما افرادی که بلد هستند با هوش مصنوعی کار کنند، دیگرانی را که بلد نباشند با هوش مصنوعی کار کنند، حذف خواهند کرد.

فرزین فردیس یکی از وظایف اتاق تهران در عصر انقلاب صنعتی چهارم را بررسی روندهایی عنوان کرد که برهم‌زننده فضای کسب‌وکار هستند و هم می‌توانند فرصت باشند و هم تهدید. او گفت: ما این روندها را بررسی می‌کنیم و با اعضای اتاق به اشتراک می‌گذاریم تا آنها را برای مواجهه با این فضا آماده کنیم.

او تاکید کرد که «مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران» تلاش دارد با برگزاری چنین رویدادهایی فعالان اقتصادی و صاحبان بنگاه‌ها را برای مواجهه با تغییراتی که توسط هوش مصنوعی در فضای کسب‌وکار جهانی ایجاد می‌شود بیشتر آماده کند، تا آنها بتوانند بند کفش‌هایشان را محکم‌تر ببندند و سریع‌تر بدوند تا از این انقلاب بزرگ در صنعت جا نمانند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۲]
link

مطالب مرتبط

دیجی‌پی، اسپانسر کتاب مدیریت مالی شخصی برای نوجوانان شد

دیجی‌پی، بستر هوشمند انواع خدمات پرداخت و اعتبار، در راستای مسئولیت اجتماعی خود به منظور بالا بردن سواد مالی نوجوانان و دسترس‌پذیر کردن آموزش‌های مالی، اسپانسر تدوین و انتشار کتاب…
خبرها

هرلایف با قابلیت‌های جدید «کلینیک» و «فروشگاه» وارد مرحله‌ای نوین از خدمات سلامت دیجیتال شد

اپلیکیشن هرلایف، که ابتدا به عنوان یک ابزار ردیابی قاعدگی برای بانوان عرضه شده بود، حالا با افزودن دو قابلیت جدید «کلینیک» و «فروشگاه» به پلتفرم خود، در حال تبدیل…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم