کاهش کلاهبرداری با افزونهٔ «پرداخت امن» تومن در دیوار

پس از گذشت بیش از یک سال از اضافه شدن افزونه‌ٔ «پرداخت امن» به پلتفرم دیوار، این روش به راهکاری مطمئن برای جلوگیری از کلاهبرداری و انجام معاملات امن تبدیل شده است. این افزونه که تمامی خدمات مرتبط با آن توسط شرکت «تومن» در دیوار  ارائه می‌شود، احتمال کلاهبرداری در معاملات را به حداقل رسانده و اطمینان خاطر را برای خریداران و فروشندگان به وجود آورده است.

به تازگی قابلیت جدیدی هم به دیوار اضافه شده که فروشندگان می‌توانند برای اطمینان خریداران و رفع نگرانی آنها گزینه «پرداخت امن» را به آگهی خود اضافه کنند.  با انجام این کار نشانهٔ «پرداخت امن» روی عکس آگهی در فهرست آگهی‌ها اضافه می‌شود.

در «پرداخت امن» برای جلوگیری از هر نوع کلاهبرداری و داشتن معامله‌ای امن، پول پرداخت شده توسط خریدار در حسابی واسط قرار می‌گیرد و تنها پس از تایید دریافت کالا یا خدمات توسط خریدار به حساب فروشنده واریز می‌شود. همچنین فروشنده هم مطمئن است که پولش در حسابی امن قرار دارد و می‌تواند کالای خود را با اطمینان ارسال کند.

«پرداخت امن»، از جمله  افزونه‌هایی  است که به عنوان بخشی از راهکار «کنار دیوار» به دیوار اضافه شده است. با استفاده از «کنار دیوار»، حالا کاربران دیوار می‌توانند از خدمات شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های دیگر در مراحل انجام معامله استفاده کنند تا تجربه‌ای امن‌تر و راحت‌تر داشته باشند.

در حال حاضر شرکت «تومن» در حال ارائه افزونه‌ٔ «پرداخت امن» در دیوار است و این شرکت پاسخگوی کاربران درباره هر نوع سوال و مشکلی در این رابطه خواهد بود. برای رفع هر نوع ابهام و مشکلی در رابطه با «پرداخت امن» باید با پشتیبانی «تومن» به شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۰۷۸۹۱ تماس بگیرید.

قابلیت جدید دیوار؛ اضافه کردن پرداخت امن به آگهی‌ها

این یک ویژگی جدید است که استفاده از آن می‌تواند باعث اطمینان کاربران دیگر و افزایش بازدید و موفقیت آگهی‌تان شود.

برای اضافه‌کردن گزینه «پرداخت امن» به صفحه‌ی آگهی و دریافت نشانه آن روی عکس آگهی‌تان، کافی‌ است مراحل زیر را طی کنید:

۱- آگهی را در دیوار ثبت کنید.

۲- از منوی «دیوار من» وارد قسمت «افزونه‌های دیوار» شوید

۳- گزینه‌ٔ «پرداخت امن تومن» را انتخاب کنید.

۴- دسترسی‌های لازم را به «تومن» بدهید تا صورت رایگان افزونه‌ٔ «پرداخت امن» به صفحه‌ آگهی‌تان اضافه شود.

در صورتی‌ که این افزونه به آگهی شما اضافه شده باشد، عبارت «پرداخت امن» روی تصویر آگهی در لیست آگهی‌ها نمایش داده می‌شود و احتمال دیده‌شدن آگهی و فروش کالا یا خدمات‌تان در دیوار بیشتر می‌شود.

چرا کاربران در معاملات آنلاین باید از پرداخت امن استفاده کنند؟

با افزونه‌ٔ پرداخت امن خریدار اول مبلغ معامله را پرداخت می‌کند و پس از تایید دریافت سفارش، پول به حساب فروشنده واریز می‌شود و به این ترتیب، امنیت معامله تضمین خواهد شد. با این روش خریدار مطمئن است که کالا برای او ارسال می‌شود و فروشنده هم اطمینان خاطر دارد که جای پولش امن است و خبری از مسائلی مثل فیش جعلی نیست.

راه و روش استفاده از پرداخت امن در دیوار

به صورت خلاصه مسیر استفاده از «پرداخت امن» این مراحل را دارد:‌

۱- آگهی مورد نظرتان را در دیوار انتخاب کنید.

۲- وارد صفحه چت شوید.

۳- با فروشنده یا خریدار برای استفاده از «پرداخت امن» هماهنگ کنید.

۴- روی دکمه افزونه‌های چت دیوار (شکل پازل) بزنید.

۵- پرداخت امن را انتخاب کنید.

۶- شروع فرآیند پرداخت امن را بزنید.

پاسخ به سوال‌های متداول کاربران درباره «پرداخت امن» دیوار

چقدر طول می‌کشد تا پول به حساب فروشنده واریز شود؟

هر وقت خریدار کالا را دریافت و آن را تایید کند پول بلافاصله به کیف‌پول آنلاین فروشنده واریز می‌شود. در همان لحظه  فروشنده می‌تواند درخواست واریز پول را با وارد کردن شماره شبای بانکی خود انجام دهد.

اگر خریدار کالا را دریافت کند اما معامله را تایید نکند پول من به عنوان فروشنده چه می‌شود؟

اگر خریدار بعد از دریافت کالا شکایتی ثبت نکرده باشد اما معامله را تایید نکند «تومن» با ارسال پیامک سه بار این مسئله را پیگیری می‌کند. در صورت جواب ندادن خریدار، ۷۲ ساعت پس از موعد تحویل به صورت خودکار پول به کیف پول آنلاین شما منقل می‌شود.

من خریدار هستم. اگر کالایی که از سمت فروشنده ارسال شده مشکل داشت چه کاری می‌توانم انجام دهم؟

شما به عنوان خریدار حداکثر سه روز پس از دریافت کالا مهلت دارید تا گزارش مشکل داشتن کالا یا خدمات را در سامانه پرداخت امن وارد کنید. در صورتی که این مسئله توسط تیم داوری «تومن» تایید شود پول واریزی شما به حساب فروشنده منتقل نمی‌شود و پس از مرجوعی کالا به حساب خودتان باز‌می‌گردد.

با فروشنده‌ای بر سر قیمت به توافق رسیدم اما کالا را ارسال نمی‌کند. پول واریزی من چه می‌شود؟

پس از درخواست پرداخت امن، فروشنده باید به وسیله لینکی که به او پیامک می‌شود معامله را تایید کند. در صورتی که در این مرحله معامله تایید نشود پول به حساب خریدار برگشت داده می‌شود. در صورتی که فروشنده معامله را تایید کرده باشد باید طی مدتی که تعیین کرده به تعهدش عمل کند. در صورت ارسال نکردن کالا طی این مدت و ثبت نشدن جزئیات ارسال کالا، پول به صورت خودکار به حساب خریدار برگشت داده می‌شود.

من فروشنده هستم. اگر خریدار خودش به کالا آسیب بزند یا روی آن عیب بگذارد و شکایت کند چه‌کار کنم؟

خریدار باید با ارسال مستندات معیوب بودن کالا را حداکثر طی ۳ روز پس از دریافت کالا ثابت کند.

تیم داوری «تومن» با هر دو طرف معامله صحبت می‌کند و مدارک آنها را بررسی می‌کند. این تیم متخصص این مسئله را با بررسی مدارک تشخیص می‌دهد. به همین خاطر بهتر است فروشنده‌ از کالا و مراحل بسته‌بندی آن عکس گرفته و آنها را نگهداری کند.

چطور به شکایت‌ها توسط «تومن» رسیدگی می‌شود؟

«تومن» یک تیم متخصص داوری و آشنا به قوانین حقوقی دارد که صحبت‌های هر دو طرف معامله را می‌شنود و در صورت لزوم مدارک آنها را به صورت کامل بررسی می‌کند تا رای عادلانه‌ای صادر کند. شما هفت روز هفته از ساعت ۷ صبح تا ۱۱ شب می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۰۷۸۹۱ با کارشناسان «تومن» در تماس باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم