ابزار هوش مصنوعی «فلایت دیلز» گوگل جهانی شد؛ برنامه‌ریزی سفر با یک کلیک

گوگل ابزار هوش مصنوعی «فلایت دیلز» را برای یافتن پروازهای ارزان در بیش از ۲۰۰ کشور فعال کرد. همچنین قابلیت جدید «کانواس» برای سازماندهی برنامه‌های سفر و دستیار هوشمند رزرو خودکار به موتور جستجوی گوگل اضافه شدند.

شرکت «گوگل» اعلام کرد که ویژگی‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را برای رزرو و برنامه‌ریزی سفر در موتور جستجوی خود فعال کرده است. این غول فناوری در حال گسترش دسترسی به ابزار «فلایت دیلز» (Flight Deals) است و همزمان قابلیت‌های جدیدی را برای سازماندهی برنامه‌های سفر از طریق ابزار «کانواس» (Canvas) و امکان رزرو خودکار (Agentic Booking) ارایه کرده است.

گوگل ابتدا در ماه آگوست ابزار «فلایت دیلز» را در ایالات متحده، کانادا و هند راه‌اندازی کرده بود. اکنون، این ابزار جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی در گوگل فلایتز (Google Flights) به‌صورت جهانی در دسترس قرار گرفته تا به کاربران کمک کند مقاصد مقرون‌به‌صرفه را به سرعت پیدا کنند.

جهانی شدن ابزار فلایت دیلز برای شکار پرواز ارزان

برای استفاده از این ابزار، کاربران تنها کافیست توضیح دهند که کجا، کی و چگونه می‌خواهند سفر کنند. سپس هوش مصنوعی بهترین تخفیف‌ها و گزینه‌های موجود را نمایش می‌دهد.

طبق اعلام گوگل، «فلایت دیلز» اکنون در بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه در سراسر جهان، از جمله بریتانیا، فرانسه، آلمان، مکزیک، برزیل، اندونزی، ژاپن و کره جنوبی فعال شده است. همچنین این ابزار اکنون از بیش از ۶۰ زبان پشتیبانی می‌کند.

برنامه‌ریزی دقیق سفر با ابزار هوش مصنوعی کانواس

در بخش ویژگی‌های جدید حالت هوش مصنوعی (AI Mode)، گوگل اعلام کرد که کاربران می‌توانند از ابزار داخلی «کانواس» برای ایجاد برنامه‌های سفر استفاده کنند. این ابزار که ابتدا برای برنامه‌ریزی تحصیلی طراحی شده بود، اکنون در یک پنل کناری به کاربران کمک می‌کند تا سفرهای پیش‌رو را مدیریت کنند.

گوگل در وبلاگ خود توضیح داد: «شما بلافاصله یک برنامه در پنل کناری کانواس دریافت می‌کنید که داده‌های لحظه‌ای جستجو برای پروازها و هتل‌ها، جزییات «گوگل مپس» مانند عکس‌ها و نظرات، و اطلاعات مرتبط از سراسر وب را گردآوری می‌کند.»

این ابزار پیشنهاداتی متناسب با معیارهای کاربر ارایه می‌دهد؛ مانند مقایسه هتل‌ها بر اساس قیمت و امکانات، یا ایده‌هایی برای رستوران‌گردی که با زمان سفر شما بهینه شده‌اند. کاربران می‌توانند سوالات تکمیلی بپرسند و حتی برای انتخاب‌های دشوار کمک بگیرند؛ مثلا انتخاب هتلی که به یک رستوران خاص نزدیک‌تر است، اما کمی از مسیرهای پیاده‌روی دورتر است. این قابلیت فعلاً برای کاربران دسکتاپ در آمریکا که در آزمایشگاه گوگل (Labs) ثبت‌نام کرده‌اند، در دسترس است.

دستیار خودکار برای رزرو رستوران و بلیت

علاوه بر این، گوگل قابلیت‌های «عاملیت» (Agentic) یا همان دستیار هوشمند را برای افراد بیشتری فعال کرده است. پیش از این، تنها کاربران آزمایشی می‌توانستند برای رزرو رستوران یا خرید بلیت رویدادها از هوش مصنوعی کمک بگیرند، اما اکنون این قابلیت برای تمام کاربران آمریکایی فعال شده است.

کاربران می‌توانند درخواست رزرو شام را بر اساس ترجیحات متعدد مثل تعداد نفرات، تاریخ، زمان و نوع غذا ثبت کنند. هوش مصنوعی سپس در پلتفرم‌های مختلف جستجو کرده و لیست نهایی را برای انتخاب ارایه می‌دهد. گوگل وعده داده است که در آینده امکان نهایی‌ کردن رزرو پرواز و هتل مستقیما درون حالت هوش مصنوعی فراهم خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌تان را بنویسید