طبق بیانیه این شرکت، این اقدام یک تغییر در نحوه سرویسدهی به زائران است، زیرا تا پیش از این، خدمات حضوری در این فرودگاه صرفاً توسط اپراتورهای عراقی انجام میشد.
این مرکز خدماتی که با نام موکب «۰۹۱۲» فعالیت میکند، با هدف ارائه مستقیم سرویس به کاربران ایرانی و پشتیبانی از آنها در بدو ورود به عراق راهاندازی شده است. «همراه اول» هدف دیگر این اقدام را ایجاد یک فضای رقابتی عنوان کرده که میتواند به ارتقای کیفیت و تنوع خدمات اپراتورهای عراقی و در نهایت افزایش رضایت همه زائران منجر شود.
علاوه بر این مرکز حضوری، این اپراتور خدمات دیگری را نیز برای ایام اربعین تدارک دیده است. زائران میتوانند از طریق کد دستوری «#40*1*» بستههای ویژه رومینگ را فعال کنند. همچنین خدمات جامع دیجیتال از طریق اپلیکیشن «همراه من» در دسترس کاربران قرار دارد.
«همراه اول» همچنین اعلام کرده است که تیمهای فنی خود را برای پشتیبانی و حفظ پایداری شبکه در طول مسیر پیادهروی نجف به کربلا و همچنین در حرمهای مطهر مستقر کرده است تا تجربه ارتباطی بهتری برای زائران فراهم آورد.