اینستاگرام اپلیکیشن مستقل جدید خود برای ساخت و ویرایش ویدیو به نام Edits را عرضه کرد.
این اپلیکیشن با ارایه قابلیتهایی مشابه آنچه پیشتر در اپلیکیشنهای متعلق به شرکت ByteDance (مالک تیکتاک) وجود داشت، وارد عرصه رقابت با ابزارهای تولید محتوای ویدیویی شده است.
اپلیکیشن Edits به تولیدکنندگان محتوا امکان میدهد ایدههای پروژههای خود را سازماندهی کنند، ویدیو ضبط و ویرایش نمایند و به اطلاعاتی در مورد محتوای تولیدی دسترسی داشته باشند. قابلیتهای کلیدی آن شامل جایگزینی پسزمینه، افزودن خودکار زیرنویس و ابزارهای هوش مصنوعی برای تبدیل تصاویر به ویدیو است. ادم ماسری، رییس اینستاگرام، با اعلام خبر ساخت این اپلیکیشن گفت که وظیفه آنهاست که جذابترین ابزارهای خلاقانه را برای سازندگان ویدیو در تمام پلتفرمها ایجاد کنند.
به نظر میرسد Edits پاسخ متا (شرکت مادر اینستاگرام) به اپلیکیشن CapCut باشد که آن نیز متعلق به ByteDance است و ابزاری محبوب برای ویرایش ویدیو محسوب میشود. عرضه Edits توسط اینستاگرام میتواند گامی برای گسترش سهم این پلتفرم در دوره جدید تولید ویدیوی کوتاه، به ویژه با توجه به آینده نامشخص تیکتاک باشد. آینده تیکتاک در ایالات متحده با چالش روبرو است و مهلت واگذاری فعالیتهای آن تا اواسط ژوئن تمدید شده است.
با عرضه Edits، اینستاگرام ابزار قدرتمندتری را در اختیار سازندگان محتوا قرار داده و به نظر میرسد برای جذب سهم بیشتری از بازار تولید ویدیوی کوتاه، به ویژه در شرایط رقابتی فعلی، آماده میشود. این اقدام نشاندهنده اهمیت فزاینده ابزارهای تولید محتوا در استراتژی پلتفرمها برای جذب و حفظ کاربران است.
مطالب مرتبط
پاول دوروف: تلگرام حاضر است بازار را ترک کند، اما رمزنگاری را تضعیف نکند
مدیر محصول چه کسی نیست؟
بنیانگذاران نارنجی و دیوار «نوشدارو» را راهاندازی کردند
پربازدیدهای هفته
بیمه تامین اجتماعی برای رانندگان اسنپ و تپسی تصویب شد
سعید رحمانی، بنیانگذار سرآوا سکوت خود را شکست
بنیانگذاران نارنجی و دیوار «نوشدارو» را راهاندازی کردند
ماجرای هدیه میلیونی دیجی کالا چه بود؟
پادکست زوم