«صادق خانی علی اکبری» رئیس شورای تخصصی هوش مصنوعی ایران صبح روز چهارشنبه، 5 دی با «محمدجعفرپور» مدیرعامل مخابرات ایران در سالن 7 نمایشگاه بین المللی تلکام دیدار کرد.
رییس شورای تخصصی هوش مصنوعی ایران در این دیدار از کارهای جدیدی که در مخابرات ایران مبتنی بر هوش مصنوعی آغاز شده تجلیل کرد و گفت: مخابرات ایران میتواند با استفاده از هوش مصنوعی در چند حوزه، کسب و کارهای جدیدی راهاندازی و به افزایش درآمد خویش و ارائه خدمات جذابتر به مردم اقدام کند.
خانی علی اکبری افزود: ایجاد چتباتها و سیستمهای پشتیبانی مبتنی بر هوش مصنوعی که به سوالات و مشکلات مشتریان پاسخ دهند و باعث کاهش هزینههای نیروی انسانی و بهبود تجربه مشتری شوند، استفاده از الگوریتمهای یادگیری ماشین برای تحلیل دادههای مشتریان، تحلیل احساسات مشتریان و پیشبینی نیازها و رفتارهای آنها، شخصیسازی خدمات از جمله حوزههای جدیدی است که مخابرات ایران می تواند برای توسعه خدمات خویش به کار گیرد.
رئیس شورای تخصصی هوش مصنوعی ایران افزود: مخابرات ایران از ظرفیت لازم برای مردمی سازی داده در کشور برخوردار است و در فضای استارتاپی کارهای را شروع کرده اما لازم است بخش های حکمرانی و اجرایی کشور از در راستای تحقق شعار سال مخابرات ایران را حمایت کنند تا با بهرهگیری از هوش مصنوعی شبکههای مخابراتی را بهینهسازی کنیم و با افزایش کارایی آنها منابع و هزینهها را کاهش و کیفیت خدمات را افزایش دهیم.
خانی علی اکبری ادامه داد: مخابرات ایران تا همین الان هم پیشران تحول دیجیتال در کشور بوده و این ارزشمند است اما من توصیه میکنم که یک چتر حمایتی در راستای توسعه خدمات جدید مانند خانههای هوشمند، اینترنت اشیاء و خدمات مبتنی بر دادههای بزرگ را با همکاری شرکت های هوش مصنوعی ارزیابی شده بردارد. این موضوع میتواند به عنوان یک پیشنهاد جذاب برای مشتریان و درآمد جدیدی برای مخابرات ایران و رمز ماندگاری اش در آینده اقتصاد دیجیتال کشور باشد
«محمدجعفرپور» مدیرعامل مخابرات ایران هم در این دیدار با استقبال از همکاری با شورای تخصصی هوش مصنوعی گفت: شرکت مخابرات ایران با توجه به سیاستهای و محصولات جدید خود فعالیت در حوزه هوش مصنوعی را آغاز کرده است و «ابر ما» یکی از برنامههای مخابرات در همین حوزه است که در نمایشگاه تلکام رونمایی شد. ما نیز آمادگی کامل برای همکاری در این زمینه را داریم.
مطالب مرتبط
روایت میلاد منشیپور، بنیانگذار تپسی در یلداسامیت
تپسی رکورد درآمد را در آذر ماه شکست
همکاری اپلیکیشن اوانو و ازکیوام در همپذیرندگی کیف پول
پربازدیدهای هفته
سرویس جدید «فودرو» اسنپفود چگونه کار میکند؟
رونمایی از ابرما در تلکام ۱۴۰۳
گزارش یلداسامیت؛ تپسی بعد از سرمایهگذاری گلرنگ
گزارش یلداسامیت؛ استارتاپها به جای خدمات سراغ صنایع بروند
پادکست زوم