همراه اول و جمعیت هلالاحمر بهمنظور هوشمندسازی خدمات امداد و نجات و کاهش آسیبهای اجتماعی تفاهمنامه همکاری امضاء کردند.
در راستای ارتقا و هوشمندسازی خدمات امداد و نجات و مدیریت بحران در کشور، تفاهمنامه همکاری مشترکی میان همراه اول، بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید. این مراسم روز یکشنبه با حضور حمید بهروزی، قائم مقام مدیرعامل همراه اول، و پیرحسین کولیوند، رئیس، و میثم افشار، دبیرکل جمعیت هلال احمر، در محل سازمان هلال احمر برگزار شد.
بر اساس مفاد این تفاهمنامه، همراه اول خدمات گستردهای در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به جمعیت هلال احمر ارائه خواهد کرد. این خدمات شامل «طراحی و پیادهسازی مکانیزم ارسال پیامک هشدار در مناطق حادثهدیده»، «ارائه خدمات خودروی متصل (Connected Car)» و «طراحی سامانه مکانیابی خودکار وسایل نقلیه برای پایش و مدیریت ناوگان» میشود.
علاوه بر این، همراه اول پشتیبانیهای فنی و مهندسی را نیز فراهم خواهد آورد؛ از جمله «فراهمسازی بستر فنی جهت ارائه اطلاعات مکانی تماسگیرندگان با شماره اضطراری ۱۱۲ هلال احمر»، «اصلاح و بهینهسازی مسیریابی تماسهای شماره ۱۱۲ در شبکه همراه و تلفن ثابت»، «تسهیل استفاده از سایتهای سیار همراه اول در مناطق با ضعف پوشش شبکه برای پشتیبانی عملیات امداد»، «ارائه سرویس بیسیم تحت شبکه دیتای همراه اول (آواک)»، «ارائه سرویس APN سازمانی برای اتصال امن ساختمانها و مراکز عملیاتی» و «ارائه سرویس MVPN در راستای کاهش هزینههای ارتباطی درون سازمانی».
حمید بهروزی، قائم مقام مدیرعامل همراه اول، در این مراسم با تأکید بر ظرفیتهای شرکت ارتباطات سیار ایران در هوشمندسازی خدمات هلال احمر، از آمادگی کامل این شرکت برای همکاری خبر داد. وی افزود که همراه اول در سالهای اخیر رویکرد دادهمحور و پلتفرمی را در دستور کار خود قرار داده و اقدامات مشترک موفقی با حوزههای انرژی، سلامت و کشاورزی داشته است. بهروزی ابراز امیدواری کرد که بخش قابل توجهی از ظرفیت تحلیل داده همراه اول از طریق جمعیت هلال احمر به مردم کشور ارائه شود.
میثم افشار، دبیرکل جمعیت هلال احمر، نیز با اشاره به گستردگی مخاطبان هر دو مجموعه و مأموریتهای مشترک، خاطرنشان کرد که هلال احمر از سرمایه اجتماعی بالایی برخوردار است و این همکاری دستاوردهای مناسبی برای هر دو سازمان به همراه خواهد داشت.
پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر، هدف اصلی این سازمان را کمک به مردم دانست و بر اهمیت بهکارگیری تحلیل داده و هوش مصنوعی در مأموریتهای امداد و نجات و کاهش آسیبهای اجتماعی تأکید کرد. وی همچنین اشاره کرد که همراه اول میتواند در پیادهسازی سامانهها و پلتفرمهای مورد نیاز هلال احمر، و همچنین در خدمات آموزشی، پژوهشی، توسعهای و جذب داوطلبان، به این سازمان کمک شایانی کند تا حضور بهنگام و سریع در عملیات امداد و نجات تضمین شود و مخاطرات و آسیبهای اجتماعی نیز کاهش یابد.
مطالب مرتبط
نمایش توانمندیهای دیجیتال همراه اول در نخستین نمایشگاه صنعت مالی مشهد
آغاز دومین کنگره بینالمللی هوش مصنوعی در علوم پزشکی با حمایت همراه اول
آغاز پویش روزهای ۱۰۰ میلیون تومانی همراه اول
پربازدیدهای هفته
سرویس جدید «فودرو» اسنپفود چگونه کار میکند؟
بیمه تامین اجتماعی برای رانندگان اسنپ و تپسی تصویب شد
خروج موفق مکس هلدینگ از سرمایهگذاری در هومکا
پادکست زوم