گزارش جاباما از بازار اقامت در نوروز ۱۴۰۲

با عبور از دوران کرونا و گذر از رکود بازار گردشگری، حالا می‌توان با نگاه دقیق‌تری وضعیت این بازار به‌ویژه در پرسفرترین زمان سال، یعنی تعطیلات نوروز را بررسی کرد.

گزارش جاباما از بازار اقامت در نوروز ۱۴۰۲ شامل داده‌های دست‌اولی از رفتار سفر مردم در رزرو انواع اقامتگاه‌های غیر هتلی و وضعیت این پلتفرم است. جاباما به‌عنوان رهبر بازار اقامت، در این گزارش تلاش کرده  داده‌های قابل توجهی از این بازار در نوروز سال جاری را ارائه کند.

با وجود کوچک شدن بازار و کاهش نزدیک به ۳۰ درصدی تقاضا برای رزرو انواع اقامتگاه در تمام شهرهای ایران در نوروز ۱۴۰۲ (مطابق با میزان جست‌وجوی مهم‌ترین کلمات کلیدی در گوگل برای رزرو انواع اقامتگاه در تمام شهرهای ایران)، آمارهای جاباما حکایت از رشد این پلتفرم در زمان افت این بازار دارد. این نشان‌دهنده افزایش شناخت و اعتماد مردم به پلتفرم جاباما است.

رشد جاباما در نوروز ۱۴۰۲

جاباما به‌عنوان پرفروش‌ترین پلتفرم رزرو اقامتگاه در ایران، نوروز امسال را با رشد قابل توجهی در تمام جنبه‌ها در مقایسه با وضعیت بازار امسال و نوروز سال گذشته به پایان رساند.

تعداد فروش (رزرو نهایی) انواع اقامتگاه این پلتفرم در نوروز ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۲ درصد و میزان مبلغ فروش در همین بازه زمانی، بیش از ۷۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش جاباما میزان جست‌وجوی این برند در گوگل در نوروز ۱۴۰۲ از سوی کاربران افزایش چشم‌گیری داشته و بیش از سه برابر و تعداد نصب اپلیکیشن این پلتفرم، دو برابر بیشتر از نوروز سال قبل بوده است.

همچنین تعداد کل اقامتگاه‌های فعال در این پلتفرم در نوروز امسال در مقایسه با نوروز سال گذشته بیش از دو برابر رشد داشته است.

رفتار مردم در رزرو اقامتگاه برای نوروز ۱۴۰۲

به گزارش جاباما که امروز ۶۰ درصد و بیش‌ترین سهم بازار آنلاین فروش اقامتگاه را دارد، داده‌ها نشان می‌دهد اگرچه مردم در نوروز امسال در حدود ۳۰ درصد کمتر از نوروز سال قبل اقامتگاه رزرو کرده‌اند و میزان تقاضا کمتر شده است، اما مانند نوروز ۱۴۰۱، به‌طور متوسط ۱۰ روز زودتر از زمان سفر خود اقدام به رزرو اقامتگاه کرده‌اند. همچنین این داده‌ها حاکی از آن است که مردم در گروه‌‌های ۳ تا ۴ نفره به سفر رفته‌ و به‌طور میانگین برای ۲ شب اقامتگاه خود را رزرو کرده‌اند، با این تفاوت که تعداد رزرو انواع اقامتگاه در جاباما به بیش از ۱.۵ برابر خود در مقایسه با نوروز ۱۴۰۱ رسیده است.

محبوب‌ترین شهرها در نوروز ۱۴۰۲

کاهش تقاضا برای رزرو اقامتگاه در بازار اقامت ایران، ‌منجر به این شده است که میزان جست‌وجوی کلمات کلیدی مربوط به اقامتگاه –در گوگل- در محبوب‌ترین و پرجست‌وجوترین شهرها در سراسر ایران در نوروز ۱۴۰۲ در مقایسه با نوروز سال قبل رشدی نداشته باشد.

با این حال، میزان جست‌وجو برای رزرو اقامتگاه در شهرهای مرکزی ایران مانند اصفهان و یزد تا سه برابر رشد را تجربه کرده است و این افزیش تقاضا برای اقامتگاه‌های شهرهای مرکزی ایران می‌تواند حاکی از تاثیر فرهنگ‌سازی و فعالیت‌های برندینگ پلتفرم‌های گردشگری همچون جاباما برای اقامتگاه‌های به‌ویژه بومرگردی این شهرها و معرفی هرچه بیشتر جاذبه‌های گردشگری آن‌ها به مردم باشد.

میزان تقاضا در میان کاربران جاباما برای سفر به جنوب، مشابه نوروز سال قبل بود اما در مناطق شمال و شرق کشور افزایش ۱.۵ برابری و در مناطق مرکز و غرب کشور و استان تهران رشدی تا ۲.۵ برابر را شاهد بودیم.

همچنین بیش‌ترین شهرهایی که مردم در آن اقامتگاه رزرو کرده‌اند، اصفهان، یزد و شیراز در مرکز، کیش در جنوب، مشهد در شرق، رشت، رامسر، بندرانزلی، نور، ماسال و سوادکوه در شمال و نیز تهران بودند.

پشتیبانی جاباما

درحالی‌که آمار فروش جاباما در نوروز امسال حاکی از رشد ۷۲ درصدی است و عموما همزمان با رشد کسب‌وکارها میزان نارضایتی و تماس با پشتیبانی افزایش می‌یابد، تعداد تماس‌های ورودی  جاباما در نوروز ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل،  تنها ۱.۱ برابر افزایش داشته است.

علاوه بر این، در طول سال گذشته تعداد اقامتگاه‌های فعال در پلتفرم جاباما افزایش قابل توجهی داشته که منجر به افزایش قدرت انتخاب و رضایت کاربران در یافتن و رزرو اقامتگاه دلخواه‌شان شده است. از همین رو، تعداد تماس‌های کاربران با این پلتفرم برای دریافت پیشنهاد اقامتگاه به‌طرز قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

دیجی‌پی، اسپانسر کتاب مدیریت مالی شخصی برای نوجوانان شد

دیجی‌پی، بستر هوشمند انواع خدمات پرداخت و اعتبار، در راستای مسئولیت اجتماعی خود به منظور بالا بردن سواد مالی نوجوانان و دسترس‌پذیر کردن آموزش‌های مالی، اسپانسر تدوین و انتشار کتاب…
خبرها

هرلایف با قابلیت‌های جدید «کلینیک» و «فروشگاه» وارد مرحله‌ای نوین از خدمات سلامت دیجیتال شد

اپلیکیشن هرلایف، که ابتدا به عنوان یک ابزار ردیابی قاعدگی برای بانوان عرضه شده بود، حالا با افزودن دو قابلیت جدید «کلینیک» و «فروشگاه» به پلتفرم خود، در حال تبدیل…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم