پلتفرم Justyol مراکش برای توسعه خدمات تجارت الکترونیک خود ۱ میلیون دلار جذب کرد

پلتفرم تجارت الکترونیک «Justyol» با جذب ۱ میلیون دلار سرمایه، به دنبال تقویت عملیات و توسعه در شمال آفریقا است. این استارتاپ علاوه بر مد، به دسته‌بندی‌های کالای الکترونیک و لوازم خانگی نیز گسترش خواهد یافت.

«جاستیول» (Justyol)، پلتفرم تجارت الکترونیک مستقر در مراکش، موفق به جذب یک بسته تامین مالی و سرمایه‌گذاری به ارزش ۱ میلیون دلار شده است. این شرکت که به عنوان پلی میان محصولات مد و سبک زندگی ترکیه و مصرف‌کنندگان در شمال آفریقا عمل می‌کند، قصد دارد از این سرمایه برای ورود به دسته‌بندی‌های جدید و گسترش جغرافیایی خود استفاده کند.

جزییات تامین مالی و گسترش دسته‌بندی محصولات جاستیول

بسته مالی ۱ میلیون دلاری جاستیول شامل ۴۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری مستقیم (Equity) از سوی یک سرمایه‌گذار فرشته و ۶۰۰ هزار دلار تامین مالی موجودی کالا از طرف «گروه دانیس» (Danis Group)، یک شرکت ترکیه‌ای، است. این تامین مالی به جاستیول امکان می‌دهد تا مقیاس محصولات خود را برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده مشتریان افزایش دهد.

این پلتفرم که عمدتا بر بازار مراکش تمرکز دارد، علاوه بر محصولات مد و فشن، در حال گسترش سبد کالایی خود به دسته‌بندی‌های جدیدی مانند کالاهای الکترونیکی و لوازم خانگی است. این اقدام با همکاری تامین‌کنندگان بین‌المللی و شرکای محلی در مراکش صورت می‌گیرد و هدف آن تنوع‌بخشی به خدمات و جذب طیف وسیع‌تری از مشتریان است.

اهداف استراتژیک؛ از نفوذ در بازار تا آماده‌سازی برای سری A

این سرمایه جدید قرار است به صورت استراتژیک برای تقویت ظرفیت‌های عملیاتی و فروش، بهبود زیرساخت‌های لجستیک و افزایش فعالیت‌های بازاریابی جهت نفوذ عمیق‌تر در بازار مراکش به کار گرفته شود. «احمد بدران» (Ahmed Badran)، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل جاستیول، در این باره می‌گوید: «ما چیزی فراتر از یک پلتفرم می‌سازیم؛ ما در حال ایجاد زیرساختی هستیم که آینده تجارت فرامرزی در شمال آفریقا را تعریف خواهد کرد.»

همزمان، این شرکت به دنبال گسترش فعالیت‌های خود به بازارهای جدید در شمال آفریقا و منطقه خاورمیانه (MENA) است. به گفته «انس احمد» (Anas Ahmed)، هم‌بنیان‌گذار و مدیر لجستیک جاستیول، این سرمایه به تقویت شبکه لجستیک برای اطمینان از تحویل سریع‌تر و مطمئن‌تر در سراسر مراکش و فراتر از آن کمک خواهد کرد.

جاستیول در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۵۰ هزار مشتری فعال و ثبت بیش از ۳۰ هزار سفارش ماهانه (با رشد ۳۰۰ درصدی سالانه)، جایگاه قدرتمندی در بازار دارد. این شرکت همچنین با پلتفرم‌های جهانی مانند AliExpress و Trendyol و شرکت‌های لجستیکی نظیر Aramex همکاری‌های استراتژیکی ایجاد کرده است. با تکیه بر این موفقیت‌ها، جاستیول در حال آماده‌سازی برای جذب سرمایه در راند سری A در آینده نزدیک است.

مطالب بیشتر

دیدگاه‌تان را بنویسید