تاکسی اینترنتی لیفت اعلام کرد با خرید اپلیکیشن چندمنظوره حمل و نقل آلمانی فریناو (FREENOW) از بیامو و مرسدس بنز موبیلیتی به مبلغ حدود ۱۹۷ میلیون دلار به صورت نقدی موافقت کرده است.
این خرید برای اولین بار بازار اروپا را به روی لیفت باز میکند. این شرکت از زمان راهاندازی در سال ۲۰۱۲ تنها در آمریکا و کانادا فعالیت میکرده، در مقایسه با رقیب بزرگتر خود اوبر که در سطح جهانی فعالیت دارد.
فریناو در ۹ کشور و بیش از ۱۵۰ شهر در اتریش، فرانسه، آلمان، یونان، ایرلند، ایتالیا، لهستان، اسپانیا و بریتانیا فعالیت میکند. انتظار میرود این معامله در نیمه دوم سال ۲۰۲۵ نهایی شود.
این اقدام چند ماه پس از آن صورت میگیرد که فریناو اعلام کرد تمرکز استراتژیک بر کسبوکار تاکسی منجر به رشد ۱۳ درصدی سال به سال شده و به نقطه سر به سر رسیده است.
لیفت اعلام کرد این ادغام تقریبا کل بازار قابل هدفگیری آن را به بیش از ۳۰۰ میلیارد سفر خودروی شخصی در سال دو برابر میکند و مجموع رزروهای ناخالص سالانه را حدود ۱.۱۴ میلیارد دلار افزایش میدهد.
دیوید ریشر، مدیرعامل لیفت در بیانیهای گفت: “ما در مسیر جاهطلبانهای برای ساخت بهترین و مشتریمدارترین پلتفرم حمل و نقل در جهان هستیم و ورود به اروپا گام مهمی در مسیر رشد ماست.” وی افزود: “ما شریک عالی را در فریناو پیدا کردیم و میتوانیم چیزهای زیادی از تیم آنها یاد بگیریم. رویکرد اولویت دادن به محلی فریناو بازتابدهنده ارزشهای لیفت و تجسمبخش هدف ما – خدمترسانی و ارتباط دادن – است.”
بیامو و مرسدس بنز موبیلیتی این هفته در بیانیهای اعلام کردند که علاوه بر برقیسازی، هوش مصنوعی و کربنزدایی، به تمرکز بر عملیات اصلی خود ادامه خواهند داد.
لیفت اعلام کرد تغییرات فوری در تجربه مشتری فریناو ایجاد نخواهد شد، اما “به مرور زمان، مزایای جدیدی برای رانندگان و مسافران فریناو فراهم خواهد شد.” این شرکت گفت دو شرکت بر یکپارچهسازی تمرکز خواهند کرد تا مسافران بتوانند هنگام حضور در آمریکای شمالی یا اروپا از هر یک از اپلیکیشنها استفاده کنند.
مطالب مرتبط
بلد در جستجوی شریک استراتژیک یا واگذاری
خلاصه اخبار: این هفته در اکوسیستم استارتاپی چه گذشت؟ (۲۳ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۴)
رییس مرکز ملی فضای مجازی: بانک سپه هک نشده است
پربازدیدهای هفته
بیمه تامین اجتماعی برای رانندگان اسنپ و تپسی تصویب شد
سرویس جدید «فودرو» اسنپفود چگونه کار میکند؟
ماجرای هدیه میلیونی دیجی کالا چه بود؟
سابلیمینال چیست؟ خرافات یا واقعیت
پادکست زوم