مدیر ارشد فناوری نتفلیکس: کاربران به زودی می‌توانند در برنامه‌های زنده رای بدهند

«الیزابت استون»، مدیر ارشد فناوری نتفلیکس، اعلام کرد این شرکت قابلیت رای‌گیری زنده را برای برنامه‌های لایو خود اضافه می‌کند تا کاربران بتوانند در نتیجه برنامه تاثیر بگذارند.

«الیزابت استون» (Elizabeth Stone)، مدیر ارشد فناوری «نتفلیکس»، در رویداد «تک‌کرانچ دیسراپت ۲۰۲۵» اعلام کرد که این غول استریمینگ در حال حرکت به سمت تجربه‌های تعاملی و همه‌جانبه است. اولین قدم در این مسیر، ارایه قابلیت «رای‌گیری زنده» (real-time voting) است.

این حرکت، روشی جدید برای افزایش تعامل مخاطبان است، زیرا به تماشاگران برنامه‌های زنده اجازه می‌دهد تا به صورت آنی با محتوا درگیر شوند. بینندگان می‌توانند هنگام تماشای محتوای زنده، از طریق تلویزیون یا دستگاه موبایل خود رای دهند و مستقیما بر نتیجه آنچه تماشا می‌کنند، تاثیر بگذارند.

رای‌گیری زنده برای بازگشت «جستجوی ستاره»

نتفلیکس آزمایش این قابلیت را در ماه آگوست بر روی برنامه آشپزی زنده «زمان شام با دیوید چنگ» (Dinner Time Live with David Chang) آغاز کرد. این قابلیت قرار است به طور کامل در نسخه بازسازی شده برنامه استعدادیابی «جستجوی ستاره» (Star Search) که پس از ۲۰ سال وقفه سال آینده توسط نتفلیکس بازمی‌گردد، عرضه شود.

استون روز سه‌شنبه در صحنه اصلی تک‌کرانچ دیسراپت گفت: «اگر در خانه در حال تماشای “جستجوی ستاره” باشید، می‌توانید از طریق تلویزیون یا موبایل خود رای دهید که کدام شرکت‌کننده به مرحله بعد برود. این تنها یک مثال اولیه از راه‌هایی است که فکر می‌کنیم محتوا می‌تواند در طول زمان تعاملی‌تر شود. کاربر مشترک نتفلیکس می‌تواند احساس کند که بخشی از داستان است، بر خط داستانی اثر می‌گذارد و در آن غوطه‌ور می‌شود.»

به بینندگان روی صفحه نمایش اطلاع‌رسانی می‌شود و آنها زمان محدودی برای رای دادن به اجراها خواهند داشت. اگر از پخش زنده عقب بمانید یا ویدیو را به عقب برگردانید، پنجره رای‌گیری را از دست خواهید داد.

رقابت، عامل حرکت به سمت تعامل

در برنامه «زمان شام با دیوید چنگ»، از بینندگان سوال شد که ماهی تن را ترجیح می‌دهند یا پنیر کبابی. نتایج رای‌گیری بلافاصله روی صفحه نمایش داده شد. نتفلیکس می‌گوید که در آزمایش‌های اولیه، شاهد «تعامل مداوم» در هر قسمت بوده است که پتانسیل قوی برای سرگرمی‌های تعاملی بیشتر در آینده را نشان می‌دهد.

این سرویس استریمینگ می‌گوید بر ایجاد راه‌هایی متمرکز است که بینندگان احساس کنند بیشتر در محتوا درگیر هستند. در زمانی که نتفلیکس با رقابت فزاینده‌ای از سوی سایر سرویس‌های استریمینگ مواجه است، این شرکت امیدوار است که قابلیت‌های تعاملی جدید، یک تجربه تماشای مشترک و جامعه‌محور برای اعضای خود ایجاد کند. البته این اولین بار نیست که نتفلیکس رای‌گیری زنده را بررسی می‌کند؛ این شرکت قبلا نظرسنجی‌های تعاملی را در طول برنامه‌های واقع‌نمای «عشق کور است» (Love Is Blind) آزمایش کرده بود.

بازی‌ها و تجربه‌های همه‌جانبه در راهند

علاوه بر پخش زنده، نتفلیکس بر پاسخ‌گویی آنی در فرمت‌هایی مانند «بازی‌های مهمانی برای تلویزیون» (Party Games for TV) و در نهایت، پادکست‌ها متمرکز است.

استون همچنین به هیجان موجود در بازی‌های ابری اشاره کرد و گفت: «ما چند بازی سرگرم‌کننده برای اتاق نشیمن داریم که در سه ماهه چهارم امسال عرضه می‌شوند، مانند بازی باگل (Boggle). این یک راه دیگر برای فکر کردن به محتوای همه‌جانبه و سرگرم‌کننده، علاوه بر فیلم و تلویزیون سنتی است.»

او همچنین اعلام کرد که نتفلیکس در حال راه‌اندازی «تجربه‌های همه‌جانبه» (immersive experiences) در صفحه اصلی خود است که با استفاده از انیمیشن و جلوه‌های ویژه پویا، محتوا را زنده می‌کند.

 

منبع

مطالب مرتبط

دیدگاه‌تان را بنویسید