مدیرعامل نوبیتکس: نبود سیاست‌گذاری شفاف از موانع اصلی رشد و نوآوری است

مدیرعامل نوبیتکس با بیان اینکه قانونگذار باید فضا را برای ایده های نوآورانه باز کند، اظهار کرد: وجود فضای باز و شفاف و ورود سرمایه به حوزه‌های جدید، دو پیش‌شرط توسعه نوآوری در کشور هستند.

 

امیرحسین راد، در پنل «پول دیجیتال» که در همایش فرصت‌های ایران در عصر دیجیتال برگزار شد، درباره توکن و اقتصاد مبتنی بر توکن در ایران گفت: زیرساخت‌های بلاکچینی برای اقتصاد مبتنی بر توکن و توکنایز کردن دارایی تا حدودی ایجاد شده، اما در عمل موانع زیادی برای تحقق آن وجود دارد.

او با اشاره به اینکه به‌صورت کلی در ایران امکان انتشار آثار هنری یه صورت NFT و خرید و فروش آن شکل گرفته و همچنین توکن هویت یا KYC تعریف شده، افزود: با این وجود هنوز توکنایز کردن دارایی، کاربرد و کارکرد خودش را پیدا نکرده و بخش عمده‌ای از موانع این کار نیز به فضای رگولاتوری برمی‌گردد.

مدیرعامل نوبیتکس ادامه داد: متاسفانه قانونگذار فضا را برای ایده‌های نوآورانه باز نمی‌کند. این در حالی است که توسعه و رشد نوآوری در کشور دو پیش‌شرط دارد و یکی از پیش‌شرط‌ها وجود فضای باز در کشور است که در آن، سیاست‌ها شفاف بوده و نهاد تصمیم‌گیر اجازه ریسک کردن داشته باشد.

راد با بیان اینکه رگولاتور ترجیح می‌دهد ریسک نکند، چون باید به هزار جا جواب بدهد، در ادامه دومین پیش‌شرط نوآوری را سرمایه دانست و گفت: باید شرایطی ایجاد شود که سرمایه‌گذار بتواند در این فضای پرریسک خطر کند. در دنیا دو تا سه میلیارد دلار در سال در اکوسیستم بلاکچینی سرمایه‌گذاری می‌شود، اما در کشور ما این میزان از ریسک‌پذیری در سرمایه‌گذاران وجود ندارد که دلایل متعددی نیز دارد.

در این پنل امین شمس، استاد دانشگاه ایالتی اوهایو، مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، مهدی حق‌باعلی، عضو هیئت علمی دانشگاه خاتم و فرهاد نیلی استاد دانشگاه حضور داشتند.

رویداد فرصت‌های ایران در عصر دیجیتال با هدف ایجاد فضای هم‌اندیشی، تبادل نظر و اندیشه و شناسایی فرصت‌های پیش‌روی بازیگران سنتی، شرکت‌های فناور، محققان و رگولاتور، بیست‌و‌چهارم و بیست‌و‌پنجم تیر در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران در حال برگزاری است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

خبرها

نتایج نظرسنجی «چندین»: نسل جدید کارجویان از چه زاویه‌ای به چالش‌های کاری نگاه می‌کنند؟

چطور می‌توان نسل جدید کارجویان را شناخت و انتظارات آن‌ها از محیط کار را درک کرد؟ «چندین» با برگزاری یک نظرسنجی از بازدیدکنندگان غرفه توسن در چهاردهمین نمایشگاه کار دانشگاه…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم