گزارش سال ۱۴۰۲ اُکالا منتشر شد

مطابق با این گزارش اُکالا با 19 میلیون کاربر فعال، رشد 147 درصدی نسبت به سال 1401 داشته است.

گزارش سال ۱۴۰۲ اُکالا منتشر شد. این بازارگاه اینترنتی (مارکت پلیس) که در سال ۱۳۹۶ آغاز به کار کرده است، از سال ۱۴۰۲ به‌عنوان سال رشد، تحول و بنیان نهادن پایه‌های محکم برای آینده‌ای روشن یاد کرده است.

نگاهی به دستاوردهای اُکالا در سال ۱۴۰۲

اکالا پلتفرم خرید آنلاین سوپرمارکتی است که به کاربران امکان می‌دهد به‌راحتی از سوپرمارکت‌های محلی و زنجیره‌ای اطراف محل سکونت خود خرید کنند و سفارش‌های خود را با ارسال رایگان و فوری، در مقصد مورد نظرشان تحویل بگیرند.

اکالا اعلام کرده در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۸۵۲ سوپرمارکت فعال، بیش از ۱۹ میلیون کاربر و بیش از ۱۵۷ میلیون بازدید از وبسایت و اپلیکیشن خود داشته است.

تعداد سفارش‌های مشتریان با ۱۱۸% رشد نسبت به سال ۱۴۰۱ به ۲.۳+ میلیون رسیده و ۹۷% ارسال سفارش‌ها موفق بوده است.

شکستن رکورد صنعت

روز ۴ اسفند ۱۴۰۲ رکورد خرید آنلاین از سوپرمارکت‌ها شکسته شد. ثبت بیش از ۱۲۷ هزار سفارش در یک روز توانسته رکوردهای صنعت را جابه‌جا کند.

مردم کدام استان‌ها از اکالا بیشتر خرید می‌کنند؟

مطابق با این گزارش، ۲۳۳ شهر تحت پوشش اکالا هستند که در این بین ساکنان تهران، شیراز و اصفهان بیشترین رشد تعداد کاربر را در سال ۱۴۰۲ داشته‌اند.

اکالا با فعالیت در ۲۲۳ شهر ایران، گسترده‌ترین پوشش را در میان پلتفرم‌های خرید آنلاین محصولات سوپرمارکتی ارائه می‌دهد. این پوشش‌دهی وسیع، امکان خرید اقلام اساسی را برای مشتریان بیشتری فراهم کرده است.

تعداد فروشگاه‌های این پلتفرم در سال ۱۴۰۲ با رشد ۲۶ درصدی به ۱۸۵۲ فروشگاه رسیده است.

امکان خرید از فروشگاه‌های متنوع

اکالا در سال ۱۴۰۲ امکان خرید از سوپرمارکت‌های متنوع‌تری را فراهم کرده است، یعنی علاوه بر فروشگاه‌های افق کوروش، سوپرمارکت‌های هایپر فمیلی، گندم، یاران دریان و سایر سوپرمارکت‌های محلی هم فراهم شده است.

تعداد فروشگاه‌های تهران رشد ۱۰۹ درصدی و تعداد سوپرمارکت‌های محلی رشد ۳۴ برابری داشته است.

نانوایی به اکالا اضافه شد

اضافه شدن امکان خرید از نانوایی‌های اطراف، امکان جدیدی است که به پلتفرم اکالا افزوده شده. با اضافه شدن ۱۸۳ نانوایی در شهر تهران، امکان تهیه نان تازه برای مشتریان فراهم شده است.

اکالا چطور به تسهیل زندگی کاربران خود کمک کرده است؟

هر یک از مشتریان اکالا در سال ۱۴۰۲ به طور متوسط ۴۷% بیشتر از سال قبل سفارش ثبت کردند و ۶۵% مشتریان بعد از تجربه‌ی خرید اول در سال ۱۴۰۲، دوباره این پلتفرم را انتخاب کردند.

ما در اکالا با فراهم کردن فرصت خرید کالاهای سوپرمارکتی به‌صورت آنلاین به مشتریان خود کمک کردیم تا با خرید کالاها با بهترین قیمت و ارسال رایگان، هم سود بیشتری کسب کنند و هم با امکان تحویل کالاها درب منزل در زمان صرفه‌جویی داشته باشند.

  • هر مشتری با سفارش از اکالا به طور میانگین، ۳۳+ کیلومتر مسافت کمتری طی کرده و ۲۳+ ساعت برای خود ذخیره کرده است.
  • هر مشتری در طی سال ۱۴۰۲ به طور میانگین ۲۹۱ هزار تومان تخفیف از اکالا داشته است و با استفاده از قابلیت ارسال رایگان سفارش‌ها در اکالا به طور میانگین ۱۸۷ هزار تومان ذخیره کند.

مشتریان رکورددار در سال ۱۴۰۲

در این گزارش، آمار جالبی از مشتریان رکورددار اکالا ارائه شده است. یکی از مشتریان اکالا در سال ۱۴۰۲ تعداد ۸۳۷ سفارش در این پلتفرم ثبت کرده و شخص دیگری مجموعا ۷۳۹ میلیون و ۱۳۵ هزار تومان خرید داشته است.

محصولات و برندهای پرفروش

مطابق با این گزارش، محصولاتی از دسته‌بندی تنقلات، خواروبار، لبنیات و بهداشتی پرفروش‌ترین‌های این پلتفرم در سال ۱۴۰۲ بوده است.

از طرف دیگر برندهای محبوب در بین کاربران چی‌توز، مزمز، پگاه، مینو و … بوده است.

در سال ۱۴۰۲، کمپین‌های مختلف اجراشده در اکالا به شکلی چشمگیر برندها را تحت تاثیر قرار داده است. کمپین ۳۶۰ درجه شهر تهران، در دو فاز با مشارکت برندهایی همچون رعنا، سافتلن، می‌ماس و گلرنگ برگزار شد. این کمپین باعث تقویت فروش و دیده‌شدن بیشتر برندها در بازار شده است. افزایش چند برابری فروش برای این برندها یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این کمپین بود:

  • %۷۹ رشد فروش شامپو بدن گلرنگ
  • %۳۶۱ رشد فروش آبمیوه می‌ماس
  • %۳۲۲ رشد فروش روغن مایع رعنا
  • %۱۳۶ رشد فروش مایع لباسشویی سافتلن

ظرفیت‌های لجستیکی اکالا

افزایش سرعت عمل و کیفیت در ارسال سفارش‌ها نیازمند توسعه در زیرساخت‌های لجستیکی و فنی بوده است. اکالا در سال ۱۴۰۲ در شاخص‌های مختلف به دستاوردهایی رسید که نتیجه آن بهبود تجربه خریداران بوده است.

عملکرد تیم پشتیبانی اکالا

تیم پشتیبانی اکالا تمام سعی خود را کرده است تا در کمترین زمان ممکن به رفع مشکل مشتریان کمک کند. در سال ۱۴۰۲، ۷۸درصد از مشتریانی که با واحد پشتیبانی اکالا تماس گرفته‌اند در کمتر از ۱ ساعت به شکایتشان رسیدگی شده است.

شاخص رفع مشکل در اولین تماس (FCR)، در سال ۱۴۰۲ با رشد ۱۰۹ درصدی نسبت به سال قبل به ۸۲ درصد رسید.

به طور کلی میزان رضایت مشتریان از پشتیبانی اکالا ۴.۶ از ۵ بوده است.

رشد تعداد کارکنان

تعداد همکاران اکالا در سال ۱۴۰۲ با رشد ۸۳.۱ درصدی از ۲۴۹ نفر در سال ۱۴۰۱ به ۴۵۶ نفر در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

میانگین سنی همکاران اکالا که شامل مدیران هم می‌شود، نمایانگر آن است که اکثر مدیران در بازه سنی ۳۱ تا ۳۵ سال هستند.

گزارش سال ۱۴۰۲ اُکالا نشان‌دهنده رشد و تحول چشمگیر این پلتفرم در حوزه خرید آنلاین سوپرمارکتی است. نوآوری و توسعه زیرساخت‌ها، افزایش تعداد کاربران و سفارش‌ها، بهبود تجربه مشتریان، و اجرای موفق کمپین‌های بازاریابی از جمله دستاوردهای کلیدی اُکالا در این سال بوده است.

برای دیدن فایل کامل این گزارش، به این صفحه مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]
link

مطالب مرتبط

خبرها

نتایج نظرسنجی «چندین»: نسل جدید کارجویان از چه زاویه‌ای به چالش‌های کاری نگاه می‌کنند؟

چطور می‌توان نسل جدید کارجویان را شناخت و انتظارات آن‌ها از محیط کار را درک کرد؟ «چندین» با برگزاری یک نظرسنجی از بازدیدکنندگان غرفه توسن در چهاردهمین نمایشگاه کار دانشگاه…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم