مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران، با استقبال از پیوستن ایرانسل به جمع شرکت‌های بورسی، بر آمادگی این شرکت برای تسهیل در انجام فرایندهای مقدماتی ورود ایرانسل به بورس، تأکید کرد.

 

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، دکتر محمود گودرزی مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران، امروز دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱، به همراه تعدادی از مدیران این شرکت، از ساختمان مرکزی ایرانسل بازدید و با دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل و جمعی از مدیران ایرانسل، گفت‌وگو کرد.

 

گودرزی با بیان اینکه پیوستن ایرانسل، به‌عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های حوزۀ فناوری‌اطلاعات و ارتباطات، به بورس را باید به فال نیک گرفت، حضور ایرانسل در بازار سرمایه را موجب پویایی بورس کشور عنوان کرد.

 

وی افزود: شرکت بورس آماده است تا تمامی امکانات خود را برای تسهیل و انجام هر چه سریعتر فرایندهای پذیرش ایرانسل در بورس، به کار گیرد.

 

 

مدیرعامل ایرانسل نیز در این دیدار، با بیان تاریخچه‌ای از شکل‌گیری ایرانسل و وضعیت حال حاضر اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، گزارشی از وضعیت فرایندهای انجام شده در مسیر پیوستن ایرانسل به بورس را تشریح کرد.

 

عباسی‌آرند، با بیان اینکه حضور شرکت‌های فناور و کسب‌وکارهای دانش‌بنیان در بورس، موجب عمق‌بخشی و رونق هر چه بیشتر این حوزه و توسعۀ اشتغال‌زایی دانش‌بنیان است، خواستار هم‌افزایی برای کمک به تقویت فرایندهای تأمین مالی در بورس مطابق با استانداردهای جهانی، با هدف تشویق شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود به این عرصه شد.

 

در این دیدار، همچنین نقشۀ راه ورود ایرانسل به بورس، به مدیرعامل بورس تهران ارائه و جزئیات آن، مطرح و مقرر شد پس از انجام فرایندهای مقدماتی، در نیمۀ نخست امسال، بررسی‌ها برای انجام فاز پذیرش ایرانسل در بورس آغاز شود.

 

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، هم‌اکنون در حال طی کردن فرایندهای مقدماتی برای ورود به بورس تهران است.

«به رنگ صدا» جدیدترین کنسرت همایون شجریان از روز اول تیرماه در مرکز همایش‌های کشور به روی صحنه رفت. این سری از کنسرت‌ها که تا اوایل مرداد ماه ادامه پیدا می‌کند با حمایت یکی از استارتاپ‌های پیشرو حوزه خدمات بانکی و مالی ایران برگزار می‌شود.

 

بلوبانک، در یکی از نخستین گام‌های خود برای حمایت از رویدادهای هنری، با هنرمند پیشرو حوزه موسیقی ایران همکاری کرد تا ضمن ایفای نقش مسئولیت اجتماعی، در عرصه‌ای جدید با مخاطبانش ارتباط برقرار کند.

 

با وجود اینکه حمایت و اسپانسری شرکت‌ها از رویدادهای ورزشی، فرهنگی، هنری و… امری معمول در دنیا محسوب می‌شود. اما نوع حضور بلوبانک در جریان برگزاری جدیدترین کنسرت همایون شجریان، این حمایت را متمایز می‌کند.

 

برخلاف روش‌های معمول اسپانسری که با حضور پررنگ، گسترده و همیشگی برندها همراه است، مدیران بلوبانک تصمیم‌ گرفتند تا حضور این برند در کنسرت به رنگ صدا به شکلی حداقلی و نامحسوس باشد.

 

براین اساس، حضور بلوبانک تنها به محدوده خارج سالن محل برگزاری خلاصه شده است تا شرکت‌کنندگان کنسرت، در داخل سالن صرفا شنونده و بیننده آثار خلق شده هنرمندان مورد علاقه خود باشند.

 

حتی حضور در بخش بیرون سالن هم بیش از آنکه به شکل استفاده از لوگو و تصاویر بلوبانک باشد، در قالب استفاده‌ای هنرمندانه از رنگ‌های این برند در طراحی‌ها و تزئینات محیطی است. مثلا نگارگری اشعار کنسرت بر روی ستون‌های سالن با رنگ کارت‌های متعدد بلوبانک انجام شده است.

 

تنها جایی که لوگوی بلوبانک به چشم می‌آید دیوار ویژه عکاسی است که با رنگ آبی و سفید، نگارگری زیبایی از نام همایون شجریان و لوگوهای کوچک بلوبانک است که فضایی جذاب را برای عکس‌های یادگاری علاقه‌مندان فراهم کرده است.

 

شکل دیگر حضور بلوبانک در این فضا، کارت‌های ویژه‌ایست که با تصویر همایون شجریان طراحی شده و پشت آن کیوآرکدی قرار داده شده که شما را به صفحه‌ای حاوی برنامه کنسرت و متن ترانه‌ها می‌رساند. این ابتکار کاربردی که به محض ورود در سالن ابتدایی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد حاوی یک لوگوی کوچک از بلوبانک در پایین صفحه است.  

 

در مجموع افراد حاضر در کنسرت هیچ حضور برجسته یا مزاحمی از حامی مالی این کنسرت در سالن مشاهده نکرده و تنها در بخش‌های نگارگری و زیباسازی این سالن پیوندی میان الگوی رنگ‌های بلوبانک و طراحی‌ها مشاهده می‌شود.

 

کنسرت «به رنگ صدا» در 30 سانس و تا روز 5 مرداد برگزار می‌شود. طبق اعلام پلتفرم فروشنده بلیت کنسرت، حدود 80 هزار بلیت در سه مرحله و طی 6 ساعت خریداری شده است که در نوع خود یک رکورد بزرگ محسوب می‌شود.      

    

با اختصاص جایگاه VIP سالن، حضور دانشجویان در این کنسرت رایگان شد. همچنین در صورت خرید بلیت کنسرت با کارت بانکی بلو، 10 درصد از مبلغ خرید به حساب افراد باز می‌گشت. 

 

بلوبانک، نئوبانک ایرانی وابسته به بانک سامان است که اواخر سال 1398 فعالیت خود را با هدف پاسخگویی به نیازهای بانکی هموطنان، به ویژه قشر جوان، شروع کرد. این نئوبانک، با ارائه خدماتی تماما آنلاین و از طریق اپلیکیشن، توانسته با نوآوری، سطح جدیدی از خدمات بانکی را به ایرانیان ارائه دهد.  

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فعالیت‌های بلوبانک یا نصب اپلیکیشن بلوبانک می‌توانید به وب‌سایت این شرکت به نشانی www.blubank.com مراجعه کنید.          

نسخۀ Android TV اپلیکیشن لنز، تلویزیون اینترنتی ایرانسل، منتشر شد.

 

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، این نسخه از اپلیکیشن، قابلیت نصب روی تلویزیون‌های اندرویدی و اندروید باکس‌ها را دارد و کاربران لنز می‌توانند از این طریق، برنامه‌های لنز را به صورت مستقیم روی تلویزیون هم تماشا کنند.

 

اپلیکیشن‌های اندروید تی‌وی، اپلیکیشن‌هایی هستند که با نصب آنها روی تلویزیون‌های اندرویدی و یا اندروید باکس‌ها، امکان اجرا و استفاده از امکانات برنامه با استفاده از ریموت کنترل، در دسترس قرار می‌گیرد.

 

کاربران تلویزیون اینترنتی لنز که نسخۀ اندروید تی‌وی را نصب کنند، اشتراک سه ماهۀ این اپلیکیشن را به‌عنوان هدیه دریافت می‌کنند. هر چند کاربران ایرانسلی لنز، می‌توانند به صورت رایگان و بدون نیاز به خرید اشتراک، برنامه‌های موجود در لنز را با تعرفۀ تمام‌بهای اینترنت مشاهده کنند.

 

اپلیکیشن لنز، تلویزیون اینترنتی ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، است که کاربران می‌توانند آن را بدون هزینه دانلود کنند و هر لحظه و هر کجا، به مجموعه‌ای از جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی (دوبله و با زیرنویس فارسی)، برنامه‌های زندۀ تلویزیونی، پخش مستقیم مسابقه‌های ورزشی (پخش زنده فوتبال، پخش زنده شبکه سه و…) پادکست، کتاب‌های صوتی، موسیقی و آلبوم‌های جدید و… روی گوشی تلفن همراه یا در منزل روی تلویزیون دسترسی داشته باشند.

 

از جمله امکانات اپلیکیشن لنز می‌توان به ایجاد دسترسی به مجموعۀ عظیمی از فیلم‌ها، سریال‌ها، آلبوم‌های موسیقی و برنامه‌های مستند ایرانی و خارجی، پخش زندۀ برنامه‌های تلویزیونی، مسابقات و برنامه‌های ورزشی و فرهنگی، امکان ضبط خودکار برنامه‌های زنده تلویزیون در زمان‌بندی از پیش تعیین‌شده، امکان مشاهدۀ جدول برنامه‌های پخش‌شده از شبکه‌های مختلف تلویزیون، امکان مشاهدۀ برنامه‌ها در بخش آرشیوها تا هفت روز بعد از پخش زنده، امکان افزودن برنامه‌های مورد علاقه کاربر به فهرست «علاقه‌مندی» و دسترسی آسان‌تر به آنها اشاره کرد.

فروش لپ تاپ در حالی نصف شده است که رئیس اتحادیه فناوران رایانه برای افزایش قدرت خرید پیشنهاد داد که حاکمیت برای نجات بنگاه‌های صنفی و جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های صنفی بودجه‌های خاص و ارزان قیمت را در طرح‌ لیزینگ یا اقساط به مردم اختصاص دهد.

 

به گزارش روابط عمومی اتحادیه فناوران رایانه تهران، با توجه به گرانی‌ها و کاهش قدرت خرید فروش لپ تاپ نصف شد. در سال‌های اخیر اتحادیه فناوران رایانه تهران برای افزایش قدرت خرید مردم طرح لیزینگ اقلام آی تی از جمله لپ تاپ و تبلت را مطرح کرد اما  ماجرای لیزینگ لپ تاپ به کدام سمت کشیده شد؟

 

در همین زمینه رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: فروش لپ تاپ به دلیل افزایش قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید نصف شده است. در سال‌های اخیر ماجرای طرح لیزینگ فروش اقلام آی تی از جمله لپ تاپ مطرح بود. حتی اتحادیه برای اجرای این طرح با بانک‌ها وارد مذاکره شد اما درصد سود پیشنهادی بانک‌ها سالیانه 30 درصد بود که این میزان درصد هیچ توجیهی برای مصرف‌کننده نداشت.

 

محمدرضا فرجی تهرانی توضیح داد: هر چند قدرت خرید مردم کاهش قابل توجهی داشته است اما با راه اندازی طرح لیزینگ و دریافت سودهای هنگفت نباید انتظار داشته باشیم که متقاضیان از این طرح استقبال کنند. چنانچه قرار باشد بانک‌ها در طرح فروش لیزینگ لپ تاپ و تبلت از مردم سودهای نامتعارفی دریافت کنند این طرح در نهایت با شکست مواجه می‌شود.

 

به گفته رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران، در طرح لیزینگ نباید متقاضیان را به گمراهی بکشانیم. بنابراین یکی از راهکارها این است که حاکمیت با بانک‌ها رایزنی کند و برای افزایش قدرت خرید بودجه‌ خاصی را به دانشجویان، دانش آموزان و متقاضیان واقعی اختصاص دهد.

 

او ادامه داد: با توجه به شعار سال و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه  شرکت‌های دانش بنیان یکی از بهترین مظاهر و موثرترین مولفه‌های اقتصاد مقاومتی است حاکمیت باید در راستای میزان سود بانکی با بانک‌های عامل مذاکرات جدی داشته باشد تا روند تعطیلی فعالیت‌ها متوقف شود.

 

فرجی تهرانی گفت: آی تی مهمترین حوزه زیرساختی در بخش دانش بنیان‌ و توسعه کسب و کارهای آنلاین در جهان است. بنابراین ما معتقدیم برای اینکه دانشجویان و متقاضیان توان خرید لپ تاپ داشته باشند پیشنهاد می‌دهیم بانک‌ها در این طرح 10 درصد سود لحاظ کنند تا در نهایت منجر به استقبال مردم شود.

 

در سال 99 قرار بود فروش لپ‌تاپ تا پایان سال 1400 اقساط یا لیزینگی ‌شود. رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفته بود: به دنبال افزایش قیمت لپ‌تاپ و تبلت اتحادیه فناوران رایانه در نظر دارد شرکت‌ها یا فروشگاه‌های رایانه‌ای را به یک یا چند بانک جهت فروش لیزینگی لپ‌تاپ معرفی کند.

هدف اصلی رویداد تدکس (TEDx) گسترش ایده‌ها در قالب سخنرانی‌های کوتاه و قدرتمند (کوتاه‌تر از ۱۸ دقیقه) است. ذهن‌های خلاق جامعه در موضوعات متنوع گاهی به ایده‌هایی نوآورانه و تحول‌گرایانه می‌رسند که اگر آن‌ها را در بستری مناسب برای بقیه ارائه کنند، تغییراتی در نوع نگرش و رفتار و ارتباطات دیگر افراد جامعه می‌توانند ایجاد کنند. فراهم‌کردن فرصتی مناسب برای عرضه ایده‌های گوناگون، هدف اصلی رویداد تدکس است.

رویداد تدکس دانشگاه تهران، ۲۴ تیرماه ۱۴۰۱ با موضوع «منبع الهام» به صورت آنلاین برگزار می‌شود. این همایش با همکاری و انرژی افراد مستعد و مبتکری اجرا می‌شود که داوطلبانه با تیم برگزاری همایش همکاری می‌کنند. اولین رویداد تدکس دانشگاه تهران «دنیای قشنگ نو» نام داشت که ۲۰ آبان ماه ۱۳۹۴ برگزار شد. دومین رویداد تدکس دانشگاه تهران با موضوع «لحظات ملموس» روز ۸ اسفندماه ۱۴۰۰ با فعال‌سازی مجدد مجوز سازمان جهانی تد مجدداً فعالیتش را با قوت بیشتر آغاز کرد. سخنرانان این رویداد تلاش دارند تا بتوانیم دقایقی از تجربه‌‌شان را لمس کنیم. رویداد پیش رو، سومین رویداد تدکس دانشگاه تهران به شمار می‌رود که شامل مجموعه‌ای از 7 سخنرانی بوده و میزبانی آن را جناب آقای مسعود فروتن بر عهده خواهند داشت.

 

درون‌مایه رویداد

موضوعات موردبحث سخنرانان در لایه زیرین از طریق ریسمانی به یکدیگر متصل می‌شوند که در اکثر همایش‌هایTEDx، همان موضوع رویداد است. این انتخاب در نگاه اول شاید به چشم مخاطب رویداد نیاید؛ اما موضوع یا قالب همایش مخاطب را به چالش می‌کشد و او را به اندیشه درباره موضوعات و یافتن نقاط اتصال میان آن‌ها دعوت می‌کند. کمی زندگی کرده باشیم می‌دانیم که گریزی نیست از فرازوفرودهای پی‌درپی در مسیر زندگی و همه رشدمان جایی شکل می‌گیرد که در عمق تاریک‌ترین فرودها، نقطه نور روشنی ما را دوباره به تکاپو و شروع جدیدی با ایده‌ای نو دعوت می‌کند. این منبع الهام برای هرکدام از ما زمان و مکان و دلیل متفاوتی دارد. دلیل انتخاب موضوع «منبع الهام» این است که در این روزهای سخت بر این باوریم که چنانچه کنار یکدیگر باشیم و با کمک یکدیگر نقاط روشن زندگی را دنبال کنیم، امید و جوانه‌های امید به‌زودی به زندگی ما بازمی‌گردد.

 

سخنرانان رویداد

این رویداد متشکل از 7 سخنران در حوزه‌های مختلف مانند هنر، تاریخ، مسئولیت اجتماعی و کارآفرینی است. هدف از دعوت هر سخنران ارائه دیدی جدید و نگاهی جدی به حوزه‌های مختلف است. رویکرد اصلی تدکس دانشگاه تهران، بحث امید و مسئولیت است و سعی شده است تا در قالب این رویداد افقی جدید را پیش‌روی افراد باز نماییم. بدین‌جهت از مهمانانی دعوت‌شده که به‌مراتب کارهای مهمی را به انجام رسانده‌اند اما ممکن است تاکنون فرصت ارائه لحظات خاص خود را در این مسیر نداشته‌اند. ما باور داریم وجود چنین سخنرانانی می‌تواند حرف‌هایی جدیدی برای جامعه در برداشته و به ارتقای سطح جامعه از جهات مختلف کمک نماید.

 

سخنرانان رویداد تدکس منبع الهام:

 

با افتخار این رویداد با میزبانی جناب آقای مسعود فروتن برگزار خواهد شد.

 

حامیان رویداد

بی‌تردید برگزاری چنین رویدادی بدون حمایت سازمان‌ها، شرکت‌ها و گروه‌های دغدغه­مند جامعه میسر نیست. در مسیر برگزاری رویداد تدکس دانشگاه تهران، مرکز نوآوری رایمون، شهر هوشمند کیدزی، پرداخت یار زیبال، گروه فناوری آواپرداز، گروه اسمارت رانرز و بنیاد دانش حامیان اصلی برگزاری رویداد هستند، که قطعاً بدون همراهی و تعامل این مجموعه‌ها برگزاری این رویداد ممکن نبود. همچنین مجموعه ایسمینار در اطلاع‌رسانی و مجموعه کافه رئیس نیز در پیشبرد بحث پذیرایی رویداد همراه ما هستند.

همچنین این رویداد همراهان معنوی بسیاری را نیز دارد که در راستای مسئولیت اجتماعی، هر یک نقشی در برگزاری این رویداد ایفا می‌نمایند.

آواکس به فهرست بازارهای نوبیتکس اضافه شد. پلتفرم تبادل رمزارز نوبیتکس اعلام کرده کاربرانش می‌توانند از روز شنبه 18 تیرماه ارز دیجیتال آوالانچ یا آواکس را در دو بازار ریالی و تتری این پلتفرم خرید و فروش کنند. آواکس رمزارز بومی شبکه آوالانچ است که در سال 2020 راه‌اندازی شده و یکی از سریع‌ترین پلتفرم‌های قرارداد هوشمند در بین شبکه‌های بلاکچینی است.

 

آوالانچ از ترکیبی از راهکارهای مختلف بهره می‌برد که در نوع خودش منحصربه‌فرد محسوب می‌شود. آوالانچ در هسته خود از سه بلاکچین قابل همکاری با یکدیگر تشکیل شده است که به نام‌های X-Chain، C-Chain و P-Chain شناخته می‌شوند که هر کدام آنها به ترتیب برای ایجاد و مبادله توکن‌های آواکس، ایجاد قراردادهای هوشمند و اعتبارسنجی کاربرد دارند. از آنجایی که هرکدام از این سه بلاکچین نقش‌های متفاوتی را بر عهده می‌گیرند؛ سرعت و مقیاس‌پذیری آوالانچ بسیار بالاتر خواهد بود. چراکه در حالت عادی تمام فرآیندهای موجود تنها در یک شبکه انجام می‌شد. مقیاس‌پذیری به این معناست که هرچه تعداد کاربران شبکه بلاکچینی افزایش پیدا کند، خللی به عملکرد آن وارد نشود و بتواند حجم بالای درخواست‌ها را پاسخگو باشد.

 

قراردادهای هوشمند آوالانچ این امکان را به کاربرانش می‌دهد تا از ارز دیجیتال آواکس برای سپرده‌گذاری یا استیک کردن استفاده کنند و به این خاطر، آواکس به عنوان یک راهکار اعتبارسنجی شناخته می‌شود. می‌توان از طریق رمزارز آواکس به یک نماینده، به عنوان اعتبارسنج، رأی داد و از سود این اعتماد بهره برد. اعتبارسنج‌ها می‌توانند تا 11درصد بازدهی سالانه (APY) به‌دست بیاورند و درصدی پاداش را از نمایندگانی که از آن‌ها حمایت کرده‌اند، کسب کنند. میزان این درصد قابل‌تغییر بوده و نماینده می‌تواند برای جذب رأی، درصد تقسیم سود خود را با رأی‌دهندگان افزایش دهد.

 

امور مالی غیرمتمرکز یا DeFi به دنبال جایگزینی برای اتریوم است و بلاکچین آوالانچ می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب باشد. آوالانچ انعطاف‌پذیر است و از ماشین مجازی اتریوم پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این کارمزد شبکه آوالانچ بسیار کمتر از اتریوم است. با این ‌وجود رقبای زیادی در این حوزه ظهور کرده‌اند و باید دید که آیا راه‌حل آوالانچ برای حل مشکل مقیاس‌پذیری می‌تواند بر سایرین برتری پیدا کند یا خیر؟

 

رمزارز آواکس یکی از برترین رمزارزهای بازار بوده و جای خود را در سبد بسیاری از سرمایه‌گذاران پیدا کرده است. در لحظه نگارش این متن، آواکس در رتبه پانزدهم برترین رمزارزها از نظر ارزش بازار قرار گرفته است. تا کنون حدود 5.7میلیارد دلار روی این رمزارز سرمایه‌گذاری شده . بیشترین قیمت آن در تاریخ مربوط به 30 آبان‌ماه سال 1400 است که در آن روز آواکس موفق شد تا 146دلار افزایش قیمت پیدا کند. در حال حاضر تعداد واحدهای در گردش ارز دیجیتال آواکس 265 میلیون بوده و تعداد کل واحدهای این رمزارز 720 میلیون واحد خواهد بود. تمامی هزینه‌ها و کارمزدهای پرداخت‌شده در شبکه آوالانچ به عنوان یک مکانیسم کاهش‌دهنده تورمی سوزانده می‌شود تا ارزش توکن‌های آواکس حفظ شود.

 

خرید و فروش آواکس روی شبکه بلاکچین آوالانچ هم‌اکنون در پلتفرم تبادل رمزارز نوبیتکس امکان‌پذیر شده است. کاربران این پلفترم می‌توانند آواکس را بر روی شبکه اصلی آوالانچ و همچنین شبکه زنجیره هوشمند بایننس یا Binance Smart Chain (BSC) واریز یا برداشت کنند. خرید و فروش آواکس در بازارهای ریالی و تتری نوبیتکس از شنبه 18تیرماه آغاز شده است.

 

برای خرید و فروش آواکس و سایر ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم، کاردانو و… می‌توانید در نوبیتکس که اولین و بزرگترین صرافی ارز دیجیتال ایران بوده و نزدیک به چهار میلیون کاربر دارد، ثبت نام کنید. 

پلتفرم مارکتینگ اتومیشن اینترک، هفته آینده در جریان مراسم رسمی خود معرفی خواهد شد. در این مراسم مدیران این شرکت از روند شکل‌گیری این نرم‌افزار و نیاز آن در شرکت‌های ایرانی خواهند گفت و در خصوص چالش‌های شرکت‌های ایرانی در خصوص استفاده از سرویس‌های اتوماسیون بازاریابی صحبت خواهند کرد.

 

پلتفرم‌های مارکتینگ اتومیشن نه تنها در ایران، بلکه در دنیا هم ابزارهای نسبتا جدیدی هستند که حالا جز ابزارهای مهم مارکترها تبدیل شده‌اند. این پلتفرم‌ها از مهم‌ترین ابزارهای تعامل کسب و کار به خصوص کسب‌و کارها بزرگ با مخاطبان خود به شمار می آیند.

 

نحوه عملکرد یک پلتفرم مارکتینگ اتومیشن، از جمع‌آوری اطلاعات کاربران یک وب‌سایت یا اپلیکیشن آغاز می‌شود. این کاربران در دسته‌بندی‌های معناداری قرار می‌گیرند و مارکتر می‌تواند براساس ویژگی‌های اختصاصی هر دسته، به آن‌ها پیام اختصاصی در زمان درست ارسال کند. به عنوان مثال کد تخفیف لوازم جانبی موبایل به کسانی که در یک هفته گذشته از یک فروشگاه آنلاین، گوشی خریده‌اند. این پیام‌ها می‌توانند از کانال‌ها متنوع پیامک، ایمیل، پوش‌وب و پوش‌اپ برای مخاطب ارسال شود.

 

پیش از این در ایران سرویس مارکتینگ اتومیشن توسط دو شرکت وب‌انگیج با بک‌گراند هندی و شرکت اینسایدر با بگ‌گراند ترکیه‌ای ارائه می‌شد و اینترک قصد دارد که سهم بازار خود را در میان رقیب‌های خارجی خود گسترش دهد.

 

براساس آمار اعلامی این شرکت، اکنون بیش از ۴۰ میلیون کاربر فعال در اینترک وجود دارد و در ۶ماه گذشته بیش از ۳۳۰ میلیون پیام در این پلتفرم ارسال شده است. همچنین در این زمان بیش از ۲۸۰۰ کمپین تبلیغاتی در اینترک اجرا شده و گفته می‌شود بیش از ۱۰ میلیارد ایونت بر روی این پلتفرم هندل شده است.

مدیر واحد شکایات نماد اعتماد الکترونیکی با بیان اینکه تدوین الگوی داوری در دعاوی تجارت الکترونیکی پس از چند سال در دولت سیزدهم اجرایی شد، گفت: ثبت شکایت در این سامانه رایگان است، اما کاربران در صورت تمایل به داوری تخصصی باید مبلغی را پرداخت کنند. در رونمایی از سامانه یکپارچه ثبت شکایت، امکان تازه‌ای تعبیه شده که به‌واسطه آن افراد می‌توانند در صورت تمایل برای خریدی که انجام داده، متضرر شده و نسبت به آن شکایت دارند، مبلغی را پرداخت کنند تا اختلاف موجود به صورت تخصصی داوری شود. ‌

 

نسیم صالحی‌، مدیر واحد شکایات نماد اعتماد الکترونیکی درباره فرآیندی که در «سامانه یکپارچه ثبت شکایت» طی می‌شود، گفت: فرآیند سامانه جدید به این صورت است که پس از احراز هویت مصرف‌کننده و ثبت و احراز اطلاعات معامله بر اساس استعلام سیستمی تراکنش پرداخت از بانک مرکزی، شکایت به کسب‌وکار طرف شکایت ارجاع شده و کسب‌وکار موظف است طی یک بازه زمانی محدود نسبت به پاسخگویی مناسب و رفع شکایت اقدام کنند. وی درباره امکان تازه برای داوری تخصصی در این سامانه، افزود: در صورت عدم پاسخگویی مناسب توسط کسب‌وکار، علاوه بر امکان ارجاع شکایت به مراجع رسیدگی‌کننده اداری شامل سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و اتحادیه صنفی (طبق روال قبل و به‌صورت رایگان)، شیوه جدیدی نیز جهت احقاق حقوق مصرف‌کننده در سامانه تعبیه شده که امکان درخواست ارجاع به داوری است.

تسریع در زمان رسیدگی

مدیر واحد شکایات نماد اعتماد الکترونیکی با بیان اینکه از مزایای ارجاع به داوری، می‌توان به تسریع در زمان رسیدگی و صدور آرای منصفانه و تخصصی اشاره کرد، گفت: رای داوری ظرف حداکثر سه هفته توسط هیات داوری متشکل از اعضای کمیسیون داوری کانون عالی کارفرمایان صادر و در صورت صدور رأی به نفع مصرف‌کننده، کسب‌وکار موظف به اجرای آن ظرف حداکثر یک هفته خواهد بود. در غیر این صورت طبق تعهدات کسب‌وکار، اینماد وی تعلیق خواهد شد.  وی خاطرنشان کرد: همچنین رأی داوری علاوه بر ضمانت اجرایی اداری، ضمانت اجرایی قضایی نیز خواهد داشت و پس از گذشت ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ در صورت عدم اجرا توسط کسب‌وکار، امکان اجرا از طریق قوه‌قضائیه هم وجود دارد؛ بنابراین تمامی فرآیند ثبت شکایت و رسیدگی کمافی‌السابق رایگان بوده و تنها در صورت انتخاب درخواست داوری توسط مصرف‌کننده، مبلغی به عنوان تعرفه داوری باید پرداخت شود. صالحی درباره مبلغی که بابت این کار باید پرداخت شود، گفت: تعرفه داوری متغیر و بر اساس نوع اختلاف، درصدی از مبلغ تراکنش ثبت‌شده را شامل می‌شود.

فعالیت بیش از ۳۰ داور برای رسیدگی به پرونده‌ها

وی در پاسخ به اینکه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، نظارت بر امور کسب‌وکارهای اینترنتی را برعهده دارد و رگولاتور این حوزه است، دریافت مبلغ برای رسیدگی به شکایات مردمی به چه علت است، تاکید کرد: همان‌طور که گفتم، تمامی فرآیند ثبت شکایت و رسیدگی مانند گذشته رایگان است و تنها در صورت انتخاب درخواست داوری توسط مصرف‌کننده‌(که یک گزینه اختیاری است)، مبلغ تعرفه داوری باید پرداخت شود.

مدیر واحد شکایات نماد اعتماد الکترونیکی افزود: هر پرونده توسط یک سرداور و چند داور متخصص از اعضای کمیسیون داوری کانون عالی کارفرمایان، بررسی می‌‌شود و در حال حاضر بیش از ۳۰ داور در هیات داوری منتخب کمیسیون داوری کانون عالی کارفرمایان جهت رسیدگی به پرونده‌های سامانه فعالیت می‌کنند و با افزایش تعداد پرونده‌ها جهت تسریع در رسیدگی باید به تعداد داوران عضو اضافه شود، به همین دلیل تعرفه داوری جهت پرداخت حق‌الزحمه داوران است.

صالحی درباره اینکه آیا این مساله باعث نمی‌شود افراد از ثبت شکایت برای مبالغ اندک صرف‌نظر کنند و به این شکل تخلف کسب‌وکارها افزایش پیدا کند، افزود: برای ثبت شکایت وجهی از مصرف‌کننده دریافت نمی‌شود و رایگان است و در صورت عدم پاسخگویی مناسب توسط کسب‌وکار، مصرف‌کننده می‌تواند طبق روال قبل، شکایت را به‌صورت رایگان به مراجع رسیدگی‌کننده اداری ارجاع کند.

حل بیش از نیمی از شکایات در مراحل ابتدایی مذاکره

مدیر واحد شکایات نماد اعتماد الکترونیکی تصریح کرد: جهت جلوگیری از افزایش تخلف کسب‌وکار، تعداد شکایات بدون پاسخ و تاخیر در پاسخگویی در شناسنامه اینماد کسب‌وکار نمایش داده شده و با متخلفان مطابق با «دستورالعمل اعطای نماد اعتماد الکترونیکی و نظارت بر فعالیت کسب‌وکارهای الکترونیکی» برخورد خواهد شد. همچنین در بازه زمانی چهارماهه از تاریخ رونمایی سامانه، با توجه به سازوکارهای خودکنترل طراحی‌شده، بیش از نیمی از شکایات در مرحله ابتدایی مذاکره بین مصرف‌کننده و کسب‌وکار از طریق این سامانه حل شده است.

 

منبع: دنیای اقتصاد

ایرانسل، به مناسبت اعیاد قربان و غدیرخم، بستۀ تخفیفی دیتا و مکالمه ارائه داد.

 

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، به مناسبت گرامی‌داشت فرارسیدن عید سعید قربان و عید سعید غدیرخم، بستۀ ترکیبی دیتا و مکالمۀ ایرانسلی را با قیمت تخفیفی، به مشترکان خود ارائه کرده است.

 

همزمان با این اعیاد فرخنده، تمامی مشترکان دائمی و اعتباری ایرانسل می‌توانند یک بسته ترکیبی، شامل سه ساعت مکالمۀ ایرانسلی (درون شبکه) و سه گیگابایت اینترنت را تنها با پرداخت ۱۲۰۰۰ تومان، دریافت کنند.

 

این بستۀ تخفیفی، از ۱۹ تا ۲۷ تیر ۱۴۰۱ در دسترس است و اعتبار آن از زمان فعال‌سازی، سه روز خواهد بود. فعال‌سازی این بستۀ تخفیفی، با شماره‌گیری کد دستوری #۵* و یا مراجعه به بخش خرید بستۀ اینترنت پیشنهادی در سوپراپلیکیشن ایرانسل من، به دفعات امکان‌پذیر است.

به گزارش روابط عمومی نخستین جشنواره فیلیمو نقد، دیروز چهارشنبه ۱۵ تیرماه فهرست نامزدهای بخش رسانه اولین دوره از جشنواره فیلیمونقد ویژه نقدها و یادداشت‌ها بر سریال‌ها و مسابقات تولیدشده فیلیمو منتشر شد.

 

بر این اساس محمدحسین گودرزی از رسانه آرت‌تاکس، حسین جوانی از ماهنامه فیلم‌نگار، محمدجواد فراهانی از وب‌سایت زومجی، سیدآریا قریشی از ماهنامه صبا، فاطمه فریدن از سایت خبری تیتر برتر و احمد شاهوند از روزنامه شرق در این بخش نامزد شدند.

 

هیات داوران این دوره از جشنواره فیلیمو نقد را حسین معززی‌نیا، آنتونیا شرکا و شادمهر راستین تشکیل داده‌اند.

 

قابل ذکر است که نتایج برندگان این مسابقه در جشن اختتامیه جشنواره فیلیمو نقد در روز ۲۷ تیرماه مصادف با عید غدیر خم اعلام خواهند شد.