نمایشگاه اینوتکس امسال با شعار «تفریح با چاشنی نوآوری» میزبان برگزاری 2 رویداد «زنگ تفریح» و «استارکاپ» است. رویداد «زنگ تفریح» مجالی برای استراحت، بازی، سرگرمی در همجواری بخش‌های متنوع و تخصصی نمایشگاه است. زنگ تفریح اینوتکس، تجربه‌ای جدید در میان نمایشگاه‌های موجود است. هدف از این بخش ایجاد یک فضای شاداب و پر انرژی در کنار بخش‌های تخصصی و تجاری نمایشگاه است تا مخاطبان ضمن استراحت بین جلسات و مذاکرات کاری، از این فضا برای معاشرت با دیگر شرکت‌کنندگان در رویداد اینوتکس استفاده کنند.

 

اینوتکس 2022 شاهد تنوع بیشتر بازی های این رویداد نسبت به سال گذشته خواهد بود تا فضای مطلوب تری برای مخاطبان اینوتکس ۲۲ رقم بخورد.

 

جام «استارکاپ» یکی از بخش های زنگ تفریح اینوتکس است که از 20 تا 23 اردیبهشت‌ماه در جریان این نمایشگاه برگزار می‌شود و یکی از جذاب‌ترین و پرهیجان‌ترین بخش‌های نمایشگاه همراه با حضور تماشاگران است. استارکاپ یک جام بازی‌های رایانه‌ای است که استارتاپ‌ها درقالب تیم‌های دو نفره در آن شرکت می کنند.

 

این رویداد سال گذشته با محوریت 2 رشته PES20 و FIFA20 مسابقه برگزار شد اما باتوجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته و بازخوردهای شرکت‌کنندگان در رقابت های سال گذشته، امسال این رقابت ها تنها در رشته FIFA22 در کنسول پلی استیشن با حضور ۱۶ تیم به صورت رایگان برگزار خواهد شد.

 

گفتنی است ثبت نام جام «استارکاپ» به زودی آغاز و از طریق سایت اینوتکس اطلاع رسانی خواهد شد.

پوستر فصل ششم رئالیتی‌شوی جوکر امروز منتشر شد. فصل‌های ششم و هفتم جوکر با ترکیبی از مهمانان پنج فصل گذشته که دیگران را بیشتر خندانده‌اند یا خودشان کمتر خندیده‌اند برگزار شده‌اند. هر کدام از این دو فصل ویژه، در پنج قسمت منتشر خواهند شد.

فصل ششم جوکر به احترام شب‌های قدر و ایام شهادت، این هفته استثنائا چهارشنبه ساعت هشت صبح و از هفته بعد به روال قبل، دوشنبهٔ هر هفته منتشر خواهد شد.

 

هومن حاجی‌عبداللهی، محمدرضا علیمردانی، بیژن بنفشه‌خواه، یوسف تیموری، شهرام قائدی، عباس جمشیدی، ایمان صفا، سهیل مستجابیان و رضا شفیعی‌جم مهمانان فصل ششم این مهمانی خاص هستند.

 

جوکر کاری‌ست از احسان علیخانی و گروهش در استودیو «قرن جدید»که به صورت اختصاصی برای فیلیمو تولید شده است. سیامک انصاری در این رقابت، مهمانانش را با ممنوع کردن «خنده» و وادار کردن به «خنداندن یکدیگر» به چالش می‌کشد.

 

اخیرا انتقادهای زیادی از مجموعه لندو در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. کاربران شاکی می‌گویند این مجموعه در ارسال کالاهای خریداری شده از فروشگاه‌های آنلاین طرف قرارداد، تاخیر داشته یا اصلا کالا ارسال نکرده است. مدیرعامل لندو به انتقادها پاسخ داده و می‌گوید خبرهای خوبی در راه است.

 

پلتفرم پرداخت وام «لندو» به تازگی با انتشار گزارشی اعلام کرد این مجموعه در سال گذشته افزایشی ۶ برابری در تخصیص اعتبار و ۲۰۰ درصدی در تعداد کاربران را تجربه کرده است. میانگین مبلغ وام مشتریان لندو در سال 1400 مبلغ ۱۶ میلیون تومان بوده و این شرکت اعلام کرد نرخ نکول وام‌های خود را به 0.5 درصد رسانده است.

 

چهارشنبه خبر رسید انتقادها و شکایت‌های فراوان به سبب عملکرد و ارسال دیرهنگام کالاهای خریداری شده از فروشگاه آنلاین “تیمچه” که با سرمایه‌گذاری لندو و فینووا برپا شده، موجب لغو ای‌نماد تیمچه شده است.

 

اکنون امیر حق رنجبر مدیرعامل لندو و تیمچه در رشته توییتی به انتقادها پاسخ داده است. حق رنجبر نوشت:

 

در مورد مشکلات و حواشی اخیر تیمچه باید به چند نکته اشاره کنم: آنچه طی هفته‌های گذشته در رسانه‌ها منتشر شد، گزارش سالانه مجموعه لندو بود که طبیعی است به خاطر پیشگام بودن لندو در عرصه لندتک این گزارش بازخورد رسانه‌ای خیلی خوبی داشته باشد، از رسانه‌ها به خاطر این پوشش حداکثری تشکر می‌کنم. رشد 6 برابری نسبت به سال قبل، 700 میلیارد تومان درخواست وام در یک ماه و نرخ نکول نیم درصدی دستاورد های بزرگی بودند. برخی افراد این گزارش را به حساب شرکت‌ خواهرخوانده لندو نوشتند و ایراداتی به نحوه عملکرد آن داشتند، در حالی که این دو شرکت از لحاظ قانونی مستقل از یکدیگر هستند و در دنیای حرفه‌ای، برندهایی که از یک خاستگاه برآمده باشند، مستقل از یکدیگر ارزیابی می‌شوند. صورت مساله را نباید پاک کرد، قطعا مشکلات وجود دارند و باید آن‌ها را پذیرفت و بابت تمام ضعف‌هایی که در سال اول فعالیت تیمچه وجود داشت از همه مشتریان و همکاران تجاری عذرخواهی می‌کنم. البته هر برندی در مسیر کارآفرینی با مشکلات ناخواسته‌ای مواجه می‌شود که یک کارآفرین سعی می‌کند با حضور، تلاش و همفکری آن‌ها را بر طرف کند. من یک کارآفرینم و همیشه حضور دارم تا مشکلات موجود را به کمک تیم خوبی که داریم برطرف کنیم. در یک سال اولی که از فعالیت تیمچه می‌گذرد صدها هزار کالا را بدون مشکل تحویل مشتریان خود داده است. به طور میانگین فروشندگان نزدیک به ۵۰ میلیون تومان درآمد ماهانه دارند، فروش تیمچه به زودی از مرز هزار میلیارد تومان عبور می کند و برای بیش از ۲۵۰ نفر اشتغال زایی ایجاد شده است. و در پایان باید اشاره کنم که به زودی خبرهای خوب و مهمی درباره دو شرکت لندو و تیمچه منتشر خواهد شد، ما در آستانه امضای قرارداد مهمی هستیم که کمک زیادی به برطرف کردن نقاط ضعف موجود می‌کند.

رییس سازمان بورس اعلام کرد شرکت‌های دانش‌بنیان به دلیل شرایط خاصی که دارند برای ورود به بازار دچار حساسیت هستند که بخشی از این حساسیت‌ها ناشی از نهادهای بیرون از بازار است. به گفته مجید عشقی اکنون این ضوابط نهایی شده است.

 

مجید عشقی رییس سازمان بورس در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا گفت: در ۶ ماه گذشته به دنبال این بودیم تا عرضه‌های اولیه متناسب با شرایط بازار و نیز ورود نقدینگی به بازار انجام شود. اکنون هم مسوولان حاضر در بورس تهران و فرابورس برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌اند تا عرضه‌های اولیه متناسب با شرایط ورود پول به بازار انجام شود. عرضه‌های اولیه زیادی در مسیر ورود به بازار قرار دارند و اکنون نزدیک به ۲۵ شرکت آماده عرضه اولیه در بازار هستند که این شرکت‌ها را وارد بازار سرمایه خواهیم کرد، همچنین تعدادی شرکت هم در مرحله پذیرش و درج نماد قرار دارند.

 

به نظر می‌رسد از این هفته انجام عرضه‌های اولیه به بازار آغاز شود و این روند متناسب با شرایط بازار ادامه خواهد داشت. در این زمینه سخت‌گیری‌هایی در خصوص ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار وجود دارد که فقط مربوط به عرضه آن‌ها در بازار سرمایه نیست، سازمان بورس نسبت به این مساله حساس است و شرکت‌هایی باید وارد بازار شوند که از نهایت شفافیت برخوردار باشند و اطلاعات مالی آن‌ها دارای شفافیت کامل باشند.

 

فعالیت شرکت‌هایی که قرار است وارد بورس شوند نباید دچار ریسک‌های جدی و عمده باشند. شرکت‌های دانش‌بنیان به دلیل شرایط خاصی که دارند برای ورود به بازار دچار حساسیت هستند که بخشی از این حساسیت‌ها ناشی از نهادهای بیرون از بازار است و تلاش کرده‌ایم تا مساله مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب کمیته‌ای مشترک جمع‌آوری و ضوابط مشخصی برای آن‌ها تعیین شود که در نهایت طبق آن ضوابط در بازار پذیرش خواهند شد.

 

اکنون این ضوابط نهایی شده است، حتی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان اقدامات لازم را برای عرضه را انجام داده و آماده عرضه اولیه است. اکنون این شرکت فقط با یک مساله حقوقی روبرو است که عرضه اولیه آن در صورت رفع این مساله انجام خواهد شد. برخی از شرکت‌ها که دارای ریسک بالایی هستند به سرمایه‌گذاران حرفه‌ای عرضه می‌شود، این مساله را در ضوابط خود داریم تا شرکت‌هایی که از ریسک بالایی برخوردارند خرید آن توسط عموم مردم باعث انتقال برخی از ریسک‌هایی می‌شود که خیلی توجهی به آن ندارند و قادر به ارزیابی آن نیستند.

 

در کل دنیا این مساله مرسوم است و سهام همه شرکت‌ها به‌صورت عمومی عرضه نمی‌شود، بلکه در این زمینه عرضه خصوصی وجود دارد، بنابراین اکنون معلوم نیست که عرضه اولیه تپسی به‌صورت عمومی انجام شود یا خیر، بلکه این اقدام نیازمند تصمیم فرابورس است و در خصوص پیشنهاد شرکت فرابورس در زمینه عرضه اولیه تصمیم‌گیری می‌شود؛ اما در خصوص برخی از شرکت‌ها این اقدام را انجام می‌دهیم. این اقدام وابسته به ریسک شرکت است، اگر ریسک شرکت بالا ارزیابی شود فقط سهامداران حرفه‌ای می‌توانند اقدام به خرید کنند که در بین آن‌ها سهامدار حرفه‌ای هم وجود دارد.

پادکست استارتاپ ۳۶۰ با اجرای رامین فتوت هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت 154 این پادکست، از جذب سرمایه جدید ابرآروان تا انتشار گزارش جدید سرآوا را بشنوید!

فیلم سینمایی «عنکبوت» به کارگردانی ابراهیم ایرج زاد در پلتفرم فیلیمو به اکران آنلاین رسید.

 

به گزارش روابط‌ عمومی فیلیمو، فیلم سینمایی «عنکبوت» داستان زندگی سعید، مردی چهل ساله و بسیار متعصب است که پس از آنکه همسرش مورد آزار و مزاحمت یک راننده تاکسی قرار می‌گیرد، تصمیمش برای انتقام گیری او را وارد مسیری تاریک می‌کند. در این فیلم محسن تنابنده، ساره بیات، شیرین یزدان بخش، ماهور الوند، مینا ساداتی، مهدی حسینی نیا و فرید سجادی حسینی به هنرمندی پرداخته‌اند.

 

داستان عنکبوت را اکتای براهنی به نگارش درآورده است و جواد نوروزبیگی تهیه کننده اثر است. این فیلم سینمایی در ژانر اکشن و پلیسی معمایی، هم اکنون در وب سایت فیلیمو قابل مشاهده است.

 

عنکبوت، پنجاه و نهمین عنوان از فیلم‌های سینمایی منتشر شده در بستر فیلیمو در قالب اکران آنلاین است. یکی از مقوله‌های مهمی که طی سال‌های شیوع ویروس کرونا در حوزه سینما و فرهنگ دستخوش تغییر شد، اکران فیلم‌های سینمایی بود که به دلیل محدودیت‌های اکران در سالن‌های سینما، برخی فیلم‌ها در بستر پلتفرم‌های نمایش آنلاین، به پخش رسیدند و با استقبال خوبی مواجه شدند. اکران آنلاین که برای اولین‌بار با فیلم سینمایی «خروج» ابراهیم حاتمی‌کیا اجرایی شد، این روزها با فیلم‌های دیگری ادامه دارد و بستر مناسبی برای نمایش فیلم‌های سینمایی ایجاد کرده است. پلتفرم فیلیمو در طی این مدت با اکران 59 عنوان فیلم سینمایی، به رونق سینما کمک کرده است.

 

«دینامیت» به کارگردانی سید مسعود اطیابی با بازی احمد مهرانفر، پژمان جمشیدی، نازنین بیاتی و محسن کیایی که توانسته لقب پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران را از آن خود کند، با فروش 11 میلیارد تومانی موفق‌ترین فیلم در حوزه اکران آنلاین است.

 

«شنای پروانه» ساخته محمد کارت با حضور امیر آقایی، جواد عزتی، طناز طباطبایی، پانته آ بهرام و علی شادمان، و فیلم‌ سینمایی «خورشید» ساخته مجید مجیدی که نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه اصلی هفتاد و هفتمین دوره جشنواره فیلم ونیز بود نیز به ترتیب به فروش بالای 5 میلیارد و 600 میلیون و 2 و نیم میلیارد تومان در اکران آنلاین رسیدند.

 

شایان ذکر است که فیلم‌های «جنایت بی دقت» به کارگردانی شهرام مکری و «دشت خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی که در جشنواره‌های داخلی و خارجی موفق به کسب جوایز متعددی شدند نیز به صورت اختصاصی در بستر فیلیمو اکران آنلاین شده‌اند. در مجموع تا کنون 59 عنوان فیلم در فیلیمو به اکران آنلاین رسیده است.

 

خروج، طلا، زیرنظر، مهمانخانه ماه نو، تیغ و ترمه، کشتارگاه، بهت، حکایت دریا، پسرکشی، نرگس مست، جایی برای فرشته‌ها نیست، خوب، بد، جلف2: ارتش سری، هفت و نیم، حمال طلا، لتیان، قتل عمد، بنفشه آفریقایی، زن‌ها فرشته‌اند 2، گیلدا، ایستگاه اتمسفر، هایلایت، دوئت، بی حسی موضعی، تا ابد، روزهای نارنجی، سازهای ناکوک، سراسر شب، جمشیدیه، ، ناگهان درخت، مردن در آب مطهر، پیشی میشی، دیدن این فیلم جرم است، آقای سانسور، بعد از تو، زیر نور کم، شنای پروانه، جنون، تکخال، خورشید، خون شد، گورکن، هرماس، کله پوک، سیاه باز، هفته‌ای یکبار آدم باش، حکم تجدید نظر، پوست، بندربند، شهربانو، صحنه زنی، اتومبیل، دینامیت، جنایت بی دقت، شهر گربه‌ها، دشت خاموش، قدغن، تومان، تورنا2 و عنکبوت به ترتیب، فیلم‌های اکران شده در این پلتفرم هستند.

سقف کارت به کارت برای بسیاری از کارت‌های مبدا در اپلیکیشن دیجی‌پی تا ۵ میلیون تومان افزایش یافته است. برای این کار، کافی‌ست کارت بانکی مبدا در سامانه شاپرک ثبت شود.

 

به نقل از روابط عمومی دیجی‌پی، کارت‌های بانکی ملت، ملی، شهر، مسکن، پاسارگاد، سامان، رفاه، نور، کشاورزی و پارسیان هم‌اینک تحت پوشش خدمات پرداخت‌سازی قرار دارند و به این ترتیب سقف کارت به کارت از مبدا این بانک‌ها به دیگر کارت‌های شتاب، به ۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

 

برای استفاده از خدمات پرداخت‌سازی و انجام کارت‌به‌کارت با سقف مبلغ جدید، باید کارت‌های بانکی خود را در سامانه شاپرک ثبت کنیم. اما وب‌سایت شاپرک، گزینه مستقیمی برای انجام این کار ندارد! پس چگونه می‌توان این کار را انجام داد؟

 

ثبت کارت بانکی در شاپرک، به دلایل مختلفی مانند کارت‌به‌کارت و استفاده از چک صیادی انجام می‌شود. این کار در واقع برای احراز هویت کارتی است که پرداخت‌های بانکی با آن انجام می‌شوند.

 

برای ثبت کارت، لازم نیست به وب‌سایت شاپرک (شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت) مراجعه کنیم، چون در واقع گزینه‌ای برای ثبت کارت در این وب‌سایت وجود ندارد.

 

یکی از مطمئن‌ترین و راحت‌ترین راه‌های ثبت کارت بانکی در سامانه شاپرک استفاده از اپلیکیشن‌های مجاز پرداخت، مانند دیجی‌پی است. برای این کار، اپلیکیشن دیجی‌پی را اجرا کرده و در صفحه اصلی، روی گزینه کارت‌به‌کارت کلیک کنید.

 

در صفحه جدید، بعد از وارد کردن اطلاعات کارت مبدا و کلیک روی دکمه «ادامه»، این پیغام به نمایش در می‌آید:

 

«برای انتقال وجه تا سقف ۵میلیون تومان، می‌توانید کارت خود را در سامانه شاپرک ثبت کنید».

 

روی دکمه «ثبت کارت» کلیک کنید. صفحه جدیدی در مرورگرتان باز می‌شود. در این صفحه نوشته شده: «لطفا متن داخل تصویر را وارد کنید». با وارد کردن کد ۵رقمی که در این صفحه می‌بینید و کلیک روی دکمه «ادامه» وارد صفحه بعدی می‌شوید.

 

در این صفحه ابتدا باید کد تأیید هاب فن‌آوران مالی شاپرک را بنویسید که برای شماره موبایل‌تان پیامک می‌شود. بعد هم شماره کارت خودتان و تاریخ انقضای آن را وارد کرده و در نهایت کنار عبارت «با شرایط و قوانین ثبت کارت موافقم» تیک بزنید.

 

حالا روی دکمه «ادامه» کلیک کنید. اگر این کارها را به‌درستی انجام داده باشید، این عبارت به نمایش درمی‌آید: «کارت با موفقیت ثبت شد». حالا با ضربه روی دکمه «بازگشت به برنامک»، می‌توانید به اپلیکیشن دیجی‌پی بازگشته و عملیات کارت‌به‌کارت خود را تکمیل کنید.

 

نکته قابل‌توجه این‌که اپلیکیشن دیجی‌پی، در میان اپلیکیشن‌های مجاز پرداخت در کشور، بیشترین تعداد بانک را در خدمات پرداخت‌سازی (و افزایش سقف پرداخت) تحت ‌پوشش دارد. یعنی شما با کارت‌های بیشتر بانک‌های کشور، می‌توانید در اپلیکیشن دیجی‌پی تا سقف ۵ میلیون کارت‌به‌کارت کرده و تراکنش انجام دهید.

 

اپلیکیشن دیجی‌پی، علاوه بر فراهم کردن امکان کارت‌به‌کارت سریع و ایمن، امکانات کاربردی دیگری هم در زمینه خدمات آنلاین مالی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اولین رویداد جذب سرمایه حوزه نوآوری‌های حقوقی قضایی با هدف ارتباط با سرمایه‌گذاران و جذب سرمایه، سه‌شنبه 30 فروردین ماه توسط پردیس نوآوری حقوقی و قضایی و گروه پیشگامان کارآفرینی کارن، در سالن سلام برگزار شد. 

 

این رویداد میزبان 7 استارتاپ و شرکت دانش‌بنیان در حوزه نوآوری‌های حقوقی قضایی بوده است. در روند برگزاری این رویداد، استارتاپ‌ها، به ارائه طرح و خدمات خود پرداختند و در ادامه به سوالات سرمایه‌گذاران پاسخ دادند.

 

هدف از برگزاری رویداد امروز، معرفی استارت‌آپ‌های حوزه‌ حقوقی و قضایی به سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران بالقوه این طرح‌ها، ، تسهیل روند جذب سرمایه و به‌هم‌رسانی صاحبان کسب‌وکارهای نوپا و سرمایه‌گذاران خطرپذیر و در نتیجه ارتقا و تعالی زیست بوم کارآفرینی کشور است.

 

وحید حافظی، مدیر عامل پردیس نوآوری حقوقی و قضایی، با اشاره به این‌که در سال ۱۳۹۹ پردیس نوآوری با مشارکت معاونت علمی، صندوق نوآوری و قوه قضائیه شکل گرفته است، گفت: با توجه به این‌که حدود ۴۰۰ نفر را استخدام کردیم، توانستیم با حضور مسوولان قوه قضائیه و معاونت راهبردی چندین نشست برگزار نماییم تا با بیش از ۲۰ شرکت گفت‌و‌گو کرده و برای برخی مشکلات حقوقی راه حل پیدا کنیم.

 

وی افزود: این رویداد اولین رویداد سرمایه‌گذاری حقوقی است که جهت رونق بخشیدن به اکوسیستم نوآوری حقوقی و قضایی، برگزار کردیم.  مرکز آمار متولی اصلی نوآوری است. نهادها و بخش‌های دیگر قوه قضائیه هم باید همراهی کنند تا بتوان با ابزارهای فناوری در سال جاری خدمات بسیار خوبی را به مردم ارائه بدهیم.

 

در این مراسم امضای توافق‌نامه سرمایه‌گذاری میان شرکت سرمایه‌گذاری داوین با دو استارتاپ امضانو و دادیاب صورت گرفت. مجموعه داوین از ابتدای سال ۹۹ فعالیت خود را آغاز کرده و در استارتاپ‌های صنایع فرهنگی کشور سرمایه‌گذاری می‌کند.

مایکت در جدیدترین اقدام خود و با راه‌اندازی سرویس «بک‌لینک»، یک راه درآمدزایی جدید را برای توسعه‌دهندگان این فروشگاه اندرویدی در نظر گرفته است. قبل از این سرویس، توسعه‌دهنده برای دانلود برنامه در وب‌سایت خود، دکمه دانلود را قرار می‌داد و هیچ درآمدی هم از کلیک کاربران روی این دکمه نداشت. در سرویس بک‌لینک مایکت، توسعه‌دهنده که قبلا به صورت رایگان لینک دانلود برنامه یا بازی خود را به استورهای اندرویدی (گوگل‌پلی، کافه‌بازار، مایکت، و …) قرار می‌داد، می‌تواند با انجام یک فرآیند ساده در پنل توسعه‌دهنده مایکت، از این موضوع برای خود درآمدزایی کند. در واقع این قابلیت را به توسعه‌دهنده می‌دهد تا به ازای هر کلیک یکتا (Unique Click) روی دکمه دانلود برنامه از مایکت (در وب‌سایت خود)، درآمدی را دریافت کند. این درآمد به صورت اعتبار سرچ‌ادز در انتهای ماه به حساب توسعه‌دهنده واریز خواهد شد.

 

امکانی برای تمامی توسعه‌دهندگان

 

مایکت همواره در تعامل با مخاطب هدف خود، با دو جامعه با دغدغه‌های متفاوت در تماس است: بیش از ۳۰ میلیون کاربر که مایکت را به‌عنوان استور اندرویدی خود انتخاب کرده‌اند و بیش از ۲۲۰۰۰ توسعه‌دهنده که تا به امروز تصمیم به عرضه‌ی بازی و یا اپلیکیشن خود روی این بستر گرفته‌اند. این سرویس در راستای دغدغه‌های توسعه‌دهندگان و درآمدزایی بیشتر آن‌ها به وجود آمده است.

 

مایکت پیش از این نیز با اقدامات مختلف سعی در افزایش سود و سهم توسعه‌دهندگان از این مارکت بزرگ را داشته است. سرویس «بک‌لینک» نیز در همین راستا فعالیت خود را آغاز کرده و اصلی‌ترین هدف آن افزایش درآمد توسعه‌دهندگان بازی و اپلیکیشن در مایکت است.

 

ثریا رضایی، مدیر توسعه‌ی تجاری مایکت، درباره‌ی اضافه شدن این قابلیت به فضای مایکت می‌گوید: «امکان ارجاع توسعه دهنده به صفحه برنامه خود در مایکت (بک‌لینک) پیش از این هم در مایکت وجود داشت و در متون راهنمای توسعه‌دهنده در وب‌سایت، از آن صحبت کرده بودیم. با این حال امکاناتی که برای بک‌لینک و فرستادن کاربر از یک لینک به مایکت وجود داشت، هنوز به سطح امروز خود نرسیده بود. چند هفته‌ای است که این سرویس را با کمک جمعی از توسعه‌دهندگان و تیم‌های داخلی مایکت تست می‌کنیم و حالا می‌توان گفت که بک‌لینک این توانایی را دارد تا علاوه بر آمارهای مرتبط، درآمدزایی نیز برای توسعه‌دهنده به همراه داشته باشد».

 

مایکت میزبان توسعه دهندگان بیشتر است

 

رضایی درباره‌ی پروسه‌ی همکاری و استفاده از بک‌لینک در فاز کنونی می‌گوید: «طی روزهای اخیر و علاوه بر راه‌های معمول ارتباطی چون ایمیل و …، سعی کردیم تا با توسعه‌دهندگان مستقیم صحبت کنیم و علاوه بر معرفی سرویس، دغدغه‌هایشان را نیز در این زمینه بشنویم. به این ترتیب با بیش از ۵۰ توسعه‌دهنده‌ی برتر مایکت صحبت کردیم و بسیاری از آن‌ها در حال حاضر مشغول استفاده از این سرویس هستند».

 

شایان ذکر است که توسعه‌دهندگانی که تمایل به استفاده از سرویس بک‌لینک و درآمدزایی از طریق آن دارند، می‌توانند با تیم توسعه‌ی تجاری مایکت از طریق ایمیل developer@myket.ir و با موضوع «بک‌لینک» در ارتباط باشند.

پیداکردن نیروی انسانی مناسب یکی از بزرگترین دغدغه‌های کارفرمایان و صاحبان مشاغل است. دسترسی‌داشتن کارفرمایان و صاحبان مشاغل به تعداد زیادی رزومه، آن هم در مدت‌زمانی کوتاه، امکانی است که می‌تواند تا حد زیادی به دغدغه آنها برای یافتن نیروی انسانی مناسب پاسخ دهد. سایت دیوار، با بیش از ۴۴ میلیون کاربر فعال (بر اساس گزارش منتشر شده سایت دیوار از سال ۱۳۹۹) پاسخی مناسب به نیاز کارفرمایان به نیروی انسانی داده است. «پنل کارفرما» در سایت دیوار، امکاناتی ویژه در اختیار صاحبان مشاغل قرار داده است تا به واسطه آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه، به صورت آنلاین به نیروی انسانی مناسب با شرایط خود برسند.

 

مزایای استفاده از استخدام آنلاین دیوار چیست؟

 استفاده از امکان «استخدام» دیوار راهکاری مدرن در دنیایی است که حالا دیگر در آن، آگهی‌های چاپی قادر به جذب مخاطب زیادی نیستند و نه تنها گستره قابل توجهی ندارند، هزینه زیادی را هم به کارفرما تحمیل می‌کنند. استخدام آنلاین و از جمله، امکان استفاده از سرویس استخدام «دیوار» با هزینه‌ای اندک، امکانی بزرگ در اختیار کارفرمایان قرار می‌دهند: انتشار آگهی بصورت آنلاین، در هر زمان و با گستره‌ای وسیع از کارجویان. و در این میان، دیوار، این امکان را به کارفرمایان می‌دهد تا در میان جمع بزرگی از کاربرانی که نیازهای مختلف خود را، اعم از تامین مسکن، خودرو، خدمات و… از طریق دیوار پاسخ می‌گویند، کارجویان مورد نظر در کوتاه‌ترین زمان ممکن بیابند.

بنابراین اگر به دنبال نیروی کار در حوزه‌های مختلف از جمله اداری و مدیریت، سرایداری و نظافت،‌ معماری،‌ عمران و ساختمانی، خدمات فروشگاه و رستوران، رایانه و فناوری اطلاعات،‌ مالی و حسابداری و حقوقی، بازاریابی و فروش، صنعتی و فنی و مهندسی، آموزشی و حمل‌ونقل هستید، می‌توانید آگهی استخدام خود را در هر یک از این دسته‌بندی‌ها منتشر کنید. در ضمن دیوار امکانات ویژه‌ای نیز برای بهتر دیده شدن آگهی استخدام در هر یک از این ۱۰ دسته‌بندی شغلی نظر گرفته است.

 دیوار هم از طریق اپلیکیشن و هم از طریق وب سایت قابل دسترسی است و امروزه به گستره‌ی وسیعی از جمعیت ایران سرویس‌های مختلف ارائه می‌کند.

 

مزایای استخدام آنلاین برای کارفرمایان

کوتاه می‌توان گفت که «هزینه کمتر، انتشار سریع‌تر آگهی استخدام و دسترسی به کارجویان بیشتر» سه مزیت بزرگ استخدام آنلاین از طریق سایت دیوار برای کارفرمایان است. علاوه بر این سه مزیت، دیوار با طراحی چند امکان، شانس بیشتر و بهتر دیده شدن آگهی‌ استخدام را برای صاحبان مشاغل ایجاد کرده است.

 کارفرمایان پس از انتشار آگهی استخدام خود در سایت دیوار می‌توانند از امکاناتی که با عناوین «فوری»، «فوری و نردبان»، «تمدید»، «تمدید و نردبان» و «نردبان» تعریف شده است استفاده کنند. با استفاده از این امکانات امکانات تازه‌ای به آگهی استخدام اضافه می‌شود که علاوه بر صرفه‌جویی در وقت و هزینه، امکان بیشتر دیده شدن آگهی‌ها را نیز فراهم می‌کند.

 

بالای نردبان بایستید

سرویس «نردبان» از دیگر گزینه‌های جذاب برای کارفرمایانی است که می‌خواهند آگهی‌شان به خوبی توسط کارجویان دیده شود. با انتخاب این سرویس، آگهی تا زمان دریافت آگهی تازه‌تر در همان دسته‌بندی و شهر، به عنوان اولین آگهی نمایش داده می‌شود. مزیت استفاده از نردبان برای کارفرما این است که پیوسته می‌تواند آگهی خود را با استفاده از این امکان در معرض کارجویان قرار دهد.

 

«فوری» آگهی استخدام منتشر کنید 

در بسته «فوری»، آگهی استخدام به مدت سه روز با برچسب فوری نمایش داده می‌شود. این امکان علاوه بر ایجاد تمایز ظاهری و جلب توجه بیشتر برای آگهی، شرایط نمایش در دسته‌بندی فوری را نیز فراهم می‌سازد.

 

آگهی خود را ارتقا دهید

کارفرمایان پس از انتشار آگهی، با انتخاب گزینه «فوری و نردبان»، آگهی استخدام خود را فوری و همزمان نردبان را نیز برای آن اعمال می‌کند. همچنین سرویس «تمدید» این امکان را به کارفرمایان می‌دهد که قبل از منقضی شدن، آگهی تمدید شده و برای یک ماه دیگر روی دیوار باقی بماند. اما «تمدید و نردبان» امکان ویژه‌ای است که در آن آگهی قبل از اینکه منقضی شود، تمدید می‌گردد گویی که آگهی تازه ارسال و منتشر شده است. در این گزینه آگهی برای یک ماه دیگر روی دیوار باقی خواهد ماند.

 

زیاد استخدام می‌کنید؟ به «دیوار» تکیه کنید!

اگر از آن دسته کارفرمایانی هستید که به نیروی انسانی زیادی احتیاج دارید یا علاقه‌مند هستید پروفایل اختصاصی برای جذب نیروی مناسب داشته باشید، دیوار پنل استخدام را برای شما طراحی کرده است. کارفرمایانی که پنل اختصاصی تهیه می‌کنند، می‌توانند با خرید بسته‌های آگهی و نردبان، نخست هزینه‌های خود را مدیریت کنند و در ادامه آن را کاهش دهند. همچنین هم‌زمان چند نفر می‌توانند از پنل کارفرمایی استفاده کنند. علاوه بر این امکانات، امکان دریافت پروفایل کارفرمائی برای افرادی که از پنل استفاده می‌کنند نیز وجود دارد. این امکان به شما اجازه می‌دهد تا آگهی‌های استخدام خود را با برند کارفرمایی منتشر کنید، نشان ویژه از دیوار دریافت کنید و نیروی مناسب خود را در کوتاه‌ترین زمان جذب کنید.

اگر کارفرما هستید و نیاز به جذب نیرو دارید و می‌توانید از پنل استخدام دیوار در این لینک استفاده کنید.