بحران نابرابری آموزشی یکی از چالشهای اساسی نظام آموزشی کشور است. مناطق محروم و دورافتاده، به ویژه در استانهایی مانند سیستان و بلوچستان، به دلیل کمبود امکانات آموزشی و نبود دسترسی به منابع آموزشی باکیفیت، از این مشکل بیش از سایر مناطق رنج میبرند. منطقه دشتیاری از استان سیستان و بلوچستان یکی از مناطقی است که به واسطه محرومیت مناطق مرزی ایران امکانات تحصیلی خوبی ندارد. البته خیرین مدرسه ساز توانستهاند مدارس خوبی در این مناطق تاسیس کنند اما موضوع فقط تامین کلاس و مدرسه نیست؛ آموزش و معلم شاید مهمترین نیاز دانش آموزان مستعد این منطقه باشد؛ نبود نیروی انسانی مناسب و معلمان چند منظوره برای هر رده تحصیلی باعث شده مدارس با کمبود امکانات در تحصیل روبرو باشند و گاه با یک معلم چند پایه تحصیلی را اداره میکنند.
منطقه دشتیاری در این استان، از جمله مناطقی است که به دلیل محرومیتهای تاریخی و کمبود امکانات، با چالشهای جدی در حوزه آموزش مواجه است. این منطقه با وجود داشتن پتانسیلهای فراوان، به دلیل نبود زیرساختهای آموزشی مناسب، دسترسی محدود به منابع آموزشی باکیفیت و کمبود نیروی انسانی متخصص، از فرصتهای برابر آموزشی محروم مانده است و شاید همین موارد باعث شده تا انگیزه یادگیری در بین دانشآموزان کاهش یابد و بسیاری از دانش آموزان ترک تحصیل کنند.
در سالهای اخیر، پلتفرمهای آموزشی آنلاین به عنوان راهکاری موثر برای کاهش شکاف آموزشی در مناطق محروم مطرح شدهاند. این پلتفرمها با ارائه محتوای آموزشی متنوع و باکیفیت، امکان دسترسی دانشآموزان به آموزشهای باکیفیت را در هر زمان و مکان فراهم میآورند. مدیران «فیلیمو مدرسه» هفته گذشته با سفر به این منطقه و با هدف بررسی أوضاع آموزشی و امکانات در مدارس دشتیاری، به این منطقه سفر کردند و طرح آزمایشی خود را در منطقه دشتیاری اجرا کردند. این طرح با فراهم کردن دسترسی رایگان معلمان و دانشآموزان به محتواهای آموزشی متنوع، امکان یادگیری شخصیسازی شده و بهبود روشهای تدریس را فراهم آورده است.
این طرح با ارائه منابع آموزشی متنوع، به دانشآموزان دشتیاری فرصت میدهد تا به دانش و مهارتهای جدید دست پیدا کنند. دسترسی معلمان به ویدیوهای آموزشی باکیفیت، به آنها کمک میکند تا روشهای تدریس خود را بهبود بخشیده و دانشآموزان را بهتر آموزش دهند. با استفاده از پلتفرمهای آموزشی آنلاین، هزینههای آموزش برای خانوادهها کاهش مییابد. دانشآموزان مناطق دورافتاده نیز میتوانند به راحتی به منابع آموزشی دسترسی پیدا کنند.
یکی از مهمترین چالشها در اجرای این طرح، کمبود زیرساختهای ارتباطی در مناطق محروم است. برای رفع این مشکل، باید سرمایهگذاری بیشتری در توسعه زیرساختهای ارتباطی صورت گیرد. برای استفاده موثر از پلتفرمهای آموزشی آنلاین، نیاز است تا معلمان آموزشهای لازم را ببینند. تأمین برق پایدار در مدارس، برای استفاده از تجهیزات الکترونیکی و دسترسی به اینترنت ضروری است.
تیم فیلیمو مدرسه در این سفر پس از بازدید از مدارس مختلف و شناسایی نیازهای آموزشی منطقه، جلسهای با مسئولان آموزش و پرورش منطقه برگزار کرد و در یک جلسه آموزشی، نحوه استفاده از خدمات و امکانات این پلتفرم را برای سرگروههای آموزشی و معلمان تشریح کرد. همچنین در مدارس و کلاسهای درس مقاطع ابتدایی و متوسطه اول بخشهایی از امکانات این پلتفرم آموزشی ارائه شد تا بر اساس ارزیابیها، برنامهریزی دقیقی برای تجهیز مدارس به سیستمهای هوشمند آموزشی انجام شود.
با توجه به عدم وجود آزمایشگاههای علوم تجربی در مدارس این منطقه، در این طرح، دسترسی معلمان و دانش آموزان به ویدیوهای آزمایشهای مختلف دروس علوم تجربی نیز فراهم شد و به دانشآموزان کمک کرد تا با مشاهده روند آزمایشها، درک و یادگیری بهتری از مباحث علوم تجربی داشته باشند. دسترسی رایگان دانشآموزان دشتیاری به “معلم خصوصی” از دیگر اقدامات لذتبخش در این منطقه کم برخوردار بود. این طرح که با استقبال دانشآموزان و معلمان روبرو شد، امکان اتصال آنلاین دانشآموزان به برترین معلمان کشور را فراهم میکند. به این ترتیب، دانشآموزان میتوانند به سادگی از طریق این پلتفرم به معلمان خصوصی در شهرهای مختلف، دسترسی پیداکنند و پاسخ سوالات درسی خود را در کوتاه ترین زمان به صورت آنلاین، دریافت کنند.
فیلیمو مدرسه با اجرای آزمایشی این طرح در یکی از مناطق سیستان و بلوچستان، امید دارد که گامی مؤثر در جهت کاهش شکاف آموزشی میان مناطق مرکزی و مناطق دورافتاده کشور بردارد و با گسترش این برنامه در سایر مناطق کمبرخوردار، شادی و شیرینی «آموزش تصویری و جذاب» را برای دانشآموزان و معلمان و خانوادهها به ارمغان آورد.
به گزارش روابط عمومی انجمن تجارت الکترونیک تهران، روند دیجیتالی شدن خدمات سلامت در ایران با وجود مزایای چشمگیرش، همواره با چالشهای قانونی و اجرایی روبهرو بوده است. یکی از این چالشها، نحوه فعالیت پلتفرمهای آنلاین در حوزه توزیع دارو است. این موضوع با توجه به حساسیت حوزه سلامت و نیاز به تضمین کیفیت خدمات، باعث ایجاد اختلاف نظر بین فعالان حوزه سلامت دیجیتال و برخی نهادهای نظارتی شده است. میتوان گفت که رأی اخیر دیوان عدالت اداری حامی استفاده از فناوریهای نوین در نظام سلامت است و میتواند به تقویت فعالیت پلتفرمهای دانشبنیان در این حوزه کمک کند.
دیوان عدالت اداری در حکمی اعلام کرده که فعالیت پلتفرمهای اینترنتی برای توزیع و جابهجایی دارو کاملاً قانونی است و با قوانین و مقررات کشور مغایرتی ندارد. این تصمیم به استناد قوانین جدید در حوزه مدیریت دادهها و بودجه سال ۱۴۰۲ گرفته شده است.
این رأی تصریح میکند که دستورالعملهای موجود مانند آییننامه حمایت از تولید دانشبنیان و مصوبات هیئت مقرراتزدایی، کاملاً قانونی هستند و امکان فعالیت پلتفرمها در حوزه سلامت دیجیتال را فراهم کردهاند. بنابراین، مخالفت یا جلوگیری از فعالیت این پلتفرمها فاقد پشتوانه قانونی است. دیوان عدالت همچنین این تصمیم را در راستای حمایت از سلامت دیجیتال و دسترسی آسانتر بیماران به خدمات پزشکی و دارویی دانسته است.
نیما فاضلی، رئیس کمیسیون سلامت دیجیتال انجمن تجارت الکترونیک تهران، با استقبال از این تصمیم اظهار کرد: خوشحالم از اینکه بار دیگر با استناد به قوانین موجود، بر اصل قانونی بودن موضوع تحویل دارو به دست مردم از طریق پلتفرمها تأکید شد. این نتیجه مثبت و امیدوارکننده، پس از مدتها تلاش در مقابل اقدامات فراقانونی و نامفهوم سازمان غذا و دارو که با زیر پا گذاشتن قواعد و قوانین موجود و اعمال فشار دور از منطق، مشکلاتی برای پلتفرمها ایجاد کرده بود، به دست آمد.
او تأکید کرد که بخش خصوصی خواهان تعامل سازنده و گفتوگوهای منطقی با نهادهای دولتی است: ما نگرانیها و دغدغههای بخشهای مسئول و قانونگذار را درک میکنیم و همواره خواستهمان این بوده و هست که بهجای اقدامات غیرمنطقی و قهری، بهصورت فعال با این عزیزان در جلسات گفتوگو و هماندیشی حضور داشته باشیم تا مشکلات را بشنویم و با هم برای آنها چاره بیندیشیم.
فاضلی افزود با تاکید بر اینکه فعالان سلامت دیجیتال به دنبال ارتقای خدمات درمانی با رعایت چارچوبهای قانونی هستند، بیان کرد: تلاش ما در بخش خصوصی بر این است که بخش دولتی را مجاب کنیم تا با نگاهی همه جانبهنگر به کلان موضوع سلامت دیجیتال و با در نظر گرفتن منافع کشور و مردم، بهخاطر دغدغههای کوچک قابل حل یا موارد خاص حاصل تضاد منافع شخصی یا سازمانی، کشور و جامعه را از کلیت مفیدی با عنوان فعالیت در بخش سلامت دیجیتال محروم نکنند؛ آن هم در قرن بیست و یک که اتفاقات شگفتانگیزی در این حوزه در حال رخ دادن است و دستاوردهای بزرگی ایجاد شده است.
رئیس کمیسیون سلامت دیجیتال انجمن تجارت الکترونیک تهران ادامه داد: ما به عنوان فعالان کسبوکارهای سلامت دیجیتال، در قالب انجمن تجارت الکترونیک و سازمان نظام صنفی رایانهای، امیدواریم دوستان بخش دولتی، فعالیتهای بخش خصوصی را به رسمیت بشناسند تا با فراهم آمدن فضای تعامل، بتوانیم با در نظر گرفتن دغدغههای آنها، صلاح کشور و البته منافع کسبوکارها، بهترین خدمات در زمینه پیشگیری و درمان را به افراد جامعه ارائه دهیم.
تأیید قانونی بودن فعالیت پلتفرمهای دارویی، میتواند به تقویت نوآوری و رشد استارتاپهای این حوزه کمک کرده و موانع پیش روی آنها را کاهش دهد. با این حال، اجرای این تصمیم و رفع چالشهای اجرایی آن نیازمند همکاری نزدیک بین نهادهای دولتی و بخش خصوصی است. اگر این همکاری به درستی انجام شود، سلامت دیجیتال میتواند به یکی از ارکان کلیدی ارتقای سطح خدمات درمانی در کشور تبدیل شود.
اسمایلینو آموزش و ترویج علم را مأموریت اصلی مسئولیت اجتماعی خود قرار داده و در این راستا فعالیتهای گستردهای را انجام میدهد. ازجمله این فعالیتها تدوین و تهیه گزارش “هوش مصنوعی زاینده؛ برای مدیران عامل” است. گردآورندگان این گزارش سید کامران باقری، مدیرعامل اسمایلینو، هادی ویسی، معاونت فنی و اسمهان حکاک، مشاور هوش مصنوعی این شرکت هستند. در حال حاضر این گزارش بهصورت یک بات طراحی شده است تا امکان دسترسی سریع و آسان به اطلاعات و پاسخ به سؤالات مرتبط با هوش مصنوعی زاینده را برای مدیران عامل و کاربران علاقهمند فراهم کند.
گزارش “هوش مصنوعی زاینده؛ برای مدیران عامل“ با حمایت فناپ و در ۱۱ فصل گردآوری شده و برگرفته از گزارشهای معتبری همچون شرکت آی بی ام، شرکت مشاوره دیلیویت، گروه مشاوران بوستون، شرکت خدمات مشاورهای مکنزی، شرکت پژوهش و مشاوره گارتنر، شرکت رسانهای و مجله اقتصادی فوربز و شرکت تحقیقات بازار ایم و … است.
این گزارش به مدیرانی که بهدنبال بهبود تجربه مشتری، افزایش بهرهوری و مدیریت ریسکهای مرتبط با هوش مصنوعی هستند، کمک میکند؛ مدیرانی که زمان محدودی دارند اما میخواهند از فرصتهای این فناوری بهرهبرداری کنند و سازمان خود را برای تحولات دیجیتال آماده سازند. چت بات هوشمند این گزارش بهعنوان یک دستیار هوشمند، به مدیران این امکان را میدهد که بهسرعت به تحلیلهای دقیق و گزارشهای جامع دسترسی پیدا کنند. از مزایای کلیدی این بات میتوان به صرفهجویی در زمان، کاهش خطاهای انسانی و ارائه بینشهای عمیق درباره روندهای بازار اشاره کرد. همچنین، این بات با قابلیت یادگیری مداوم، میتواند بهطور خودکار به نیازهای خاص هر مدیر پاسخ دهد و پیشنهادات هوشمندانهای برای بهبود تصمیمگیریها ارائه کند.
جذابترین بخش برای مدیران در این گزارش، توانایی هوش مصنوعی زاینده در ایجاد نوآوری و تحول در کسبوکارها است. این فناوری میتواند فرایندهای کسبوکار را بهینه کند، هزینهها را کاهش دهد و تجربه مشتری را شخصیسازی کند. همچنین، هوش مصنوعی زاینده به مدیران امکان میدهد تا با استفاده از دادههای بزرگ و تحلیلهای پیشرفته، تصمیمگیریهای بهتری انجام دهند و با شناخت بهتر از این فناوری، فرصتهای جدیدی برای رشد و توسعه سازمان خود ایجاد کنند. علاوه بر این، مدیران میتوانند با استفاده از این گزارش، راهبردهای مناسبی برای مدیریت ریسکها و چالشهای مرتبط با هوش مصنوعی زاینده تدوین کنند.
مرتضی نقیبی، مدیر توسعه کسبوکار اسمایلینو، این گزارش را بهعنوان یک منبع ارزشمند و کاربردی به مدیران عامل پیشنهاد میکند؛ منبعی که به آنها کمک میکند تا با تحولات سریع و برافکن هوش مصنوعی زاینده آشنا شوند. این گزارش به زبان ساده و بدون پیچیدگیهای فنی، به مهمترین سؤالات و چالشهای مدیران در زمینه هوش مصنوعی زاینده پاسخ میدهد. همچنین، با ارائه راهکارها و استراتژیهای عملی، مدیران را در بهرهبرداری از فرصتهای این فناوری و مدیریت ریسکهای آن یاری میکند.
اسمایلینو بهعنوان یکی از پیشتازان حوزه هوش مصنوعی زاینده در ایران، با افتخار این گزارش را به مدیران عامل تقدیم میکند و امیدوار است مدیران عامل با مطالعه این گزارش، بتوانند به بهترین شکل از فرصتهای بینظیر هوش مصنوعی زاینده بهرهبرداری و سازمانهای خود را بهسوی نوآوری و پیشرفت هدایت کنند.
گزارش عملکرد ماهانه این شرکت روی کدال نشان میدهد تپسی در آبان ماه، 211 میلیارد و 404 میلیون تومان درآمد داشته است.
بر اساس این گزارش، تپسی در دوره آبان از محل سایر درآمدهای عملیاتی، راهاندازی مجدد، سرویس تلفنی و کمیسیون دریافتی از سفیران بالغ بر 211.4 میلیارد تومان درآمد کسب کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل با 91.3 میلیارد تومان، نشان از رشد 131 درصدی دارد.
رشد 14 درصدی درآمد تپسی نسبت به مهر ماه، ناشی از افزایش تعداد سفرها عنوان شده است. همچنان اصلیترین مسیر درآمد تپسی نیز حاصل از «کمیسیون دریافتی از سفیران» است.
مدیرعامل تپسی با انتشار اطلاعیهای در کدال، علت این افزایش درآمد و تعداد سفرهای روزانه را این طور توضیح داد: «این افزایش از طریق سرمایهگذاری در توسعه شبکه رانندگان و مسافران و نیز افزایش عمق بازار محقق میشود.»
مصطفی سید حسینی پیشبینی کرده با توجه به برنامههای توسعهای شرکت، این روند تا پایان سال 1403 تداوم خواهد داشت و افزایشی خواهد بود.
قابلیت «گزینههای سفر» در آخرین نسخه سوپر اپلیکیشن اسنپ با امکانات بیشتری بهروز شده است. این قابلیت به کاربران مسافر اجازه میدهد کاربران راننده را در جریان شرایط و ترجیحاتشان در سفر قرار دهند. با اضافه شدن قابلیتهای جدید، کاربران میتوانند پیش از ثبت درخواست سفر، مواردی از جمله همراه داشتن بار و چمدان، تنظیم دمای مطلوب خودرو، تمایل به سکوت در طول سفر و پخش موسیقی را به کاربر راننده اطلاع دهند. گزینههای سفر تا پیش از این فقط شامل امکان اضافه کردن مقصد دوم، ثبت توقف در مسیر، تغییر مقصد و سفر رفتوبرگشت بود. اکنون این گزینه با تغییرات جدید کاملتر شده است.
قابلیت «گزینههای سفر» در اپلیکیشن اسنپ بر اساس نیازهای پرتکرار کاربران مسافر در سفرها طراحی و بهروز شده است. در سفرهای اسنپی، کاربران مسافر پس از تعیین مبدأ و مقصد روی نقشه میتوانند از بخش «گزینههای سفر» در پایین صفحه مواردی مثل «مقصد دوم»، «توقف در سفر» و «رفتوبرگشت» را پیش از ثبت نهایی درخواست سفر در اپلیکیشن وارد کنند. در طول سفر هم گزینه «تغییر مقصد» در کنار دیگر گزینههای سفر فعال میشود که به کاربر اجازه میدهد مقصد نهایی سفرش را تغییر دهد. انتخاب هر کدام از این گزینهها در طول سفر باید با هماهنگی و توافق کاربر راننده انجام شود. در صورت تغییر در هزینه سفر، قیمت جدید پیش از نهایی شدن به کاربر مسافر در اپلیکیشن نمایش داده میشود تا آن را تأیید کند.
به یاد داشته باشید، انتخاب هر کدام از این گزینهها در طول سفر باید با هماهنگی و توافق کاربر راننده انجام شود و تغییراتی در هزینه سفر ایجاد میکند که پیش از نهایی شدن به کاربر مسافر در اپلیکیشن نمایش داده میشود تا آن را تأیید کند.
در آخرین بهروزرسانی اپلیکیشن اسنپ، گزینه «بار یا چمدان» و «دمای ماشین» به گزینههای سفر افزوده شده که فقط پیش از ثبت درخواست سفر قابل انتخاب است و کاربر مسافر با انتخاب آن میتواند به کاربر راننده اطلاع دهد که بسته یا چمدانی به همراه دارد.
همچنین، با انتخاب سرویس اکوپلاس اسنپ، کاربران به گزینههای بیشتری دسترسی دارند که تحت عنوان «درخواست شما از راننده» در همان صفحه گزینههای سفر قابل مشاهده است. با انتخاب گزینههای مختلف در این بخش کاربران میتوانند پیش از آغاز سفر از کاربر راننده درخواست کنند به موارد خاصی در طول سفرشان توجه کند. در حال حاضر، در این بخش گزینه «فضای آرام» و «موسیقی» پیش از ثبت درخواست سفر قابل انتخاب است و اضافه کردن آنها به سفر تغییری در هزینه ایجاد نمیکند. با ثبت این گزینهها، پیش از آغاز سفر، کاربر مسافر به کاربر راننده اعلام میکند که ترجیح میدهد سفرش در چه شرایطی انجام شود و کاربر راننده نیز تلاش میکند با اجرای این درخواستها تجربه سفر مطلوبتری برای مسافر ایجاد کند.
بر اساس گزارش تیم محصول اسنپ، بهترتیب گزینههای «توقف در مسیر»، «مقصد دوم» و «رفت و برگشت» بیشترین میزان استفاده را در میان کاربران دارند. تمایل کاربران به استفاده از این گزینهها نشان میدهد امکان ایجاد تغییر در سفر از طریق اپلیکیشن از نیازهای اصلی کاربران مسافر است و گسترش و بهبود این قابلیت میتواند به رضایت بیشتر آنها در سفر منتهی شود. بر همین مبنا، گزینههای جدیدی برای راحتی بیشتر به اپلیکیشن افزوده شده است تا هر دو گروه کاربران بتوانند با هماهنگی بیشتر سفر اسنپی را به پایان برسانند.
کاربران همچنین میتوانند در صفحه نظرسنجی پایان سفر درباره عملکرد کاربر راننده و میزان توجه او به درخواستهای سفر به اسنپ بازخورد دهند. با انتخاب یکی از دو گزینه «اجرای گزینههای سفر» یا «اجرا نکردن گزینههای سفر» کاربران میتوانند به اسنپ اطلاع دهند که همسفرشان تا چه اندازه به درخواستهای ثبتشده در اپلیکیشن توجه کرده است.
یازدهمین همایش سالانه بانکداری نوین و نظامهای پرداخت با عنوان «زیست بوم بانکداری هوشمند؛ حکمرانی دیجیتال و نظارت فناورانه» پنجم و ششم آذر در مرکز همایشهای بینالمللی برج میلاد برگزار میشود.
دیجیپی، ارائهدهنده خدمات نوین بانکی از جمله سرویسهای پرداخت الکترونیک، سرویسهای اعتباری، فناوریهای بیمه، سرمایهگذاری، امتیازدهی و تعیین رتبه اعتباری و سوپراپلیکیشن خدمات مالی، در این همایش حضور دارد و سرویسهای جدید خود را ارائه خواهد کرد.
مدیرعامل و مدیران این سازمان در غرفهی دیجی پی، آماده گفتوگو و مذاکره با سازمانها و شرکتهای حاضر در همایش هستند.
دیجیپی با تمرکز بر تسهیل زندگی مالی مردم، بهمنظوربررسی بسترهای همکاری با شرکتهای حوزه خدمات مالی و بانکها و همچنین معرفی و توسعهی محصولات، در همایش بانکداری نوین و نظامهای پرداخت حضور یافته است.
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گاهی کالا و خدمات مورد نظرتان را به راحتی در دیوار پیدا نکرده باشید. ممکن است حتی آگهیهایی مرتبط با نیازتان پیدا کنید اما از تازگیشان راضی نباشید یا نگران این باشید که با فیلتر کردنِ قیمت، آگهیهایی که قیمت کمی بالاتر دارند اما برای شما مناسب هستند را از دست بدهید.
دیوار با معرفی «پیشنهاد هوشمند آگهی» تلاش کرده که همه آنچه که کاربران نیاز دارند را یک جا در صفحه اول خود به آنها نشان دهد. تنها با مشاهده یا تماس با آگهیهای مورد نظر خود یا مشابهشان، بلافاصله فهرست صفحه اول شما بهروز میشود و میتوانید جدیدترین آگهیهای مورد نیازتان را یکجا مشاهده کنید؛ حتی اگر همزمان به دنبال خرید بیش از یک کالا یا خدمت باشید.
پلتفرمهای مشهور محتوا مثل اینستاگرام، توییتر یا یوتیوب با توجه به پیشینه کاربر، محتوایی مشابه و نزدیک به پستها یا ویدیوهای مشاهدهشده توسط کاربر را به او پیشنهاد میدهند.
این ویژگی در پلتفرمهای محتوایی سابقه بیشتری دارد اما در پلتفرمهای آگهی آنلاین مسئله جدیدی به شمار میرود.
وبسایت فروش کالاهای دسته دوم eBay هم مانند دیوار به تازگی رویکرد مشابهی را دنبال کرده است. آنها با استفاده از هوش مصنوعی نتایج جستجو را شخصیسازی کرده و تجربهای پویا و مطابق با نیاز کاربر ایجاد کردهاند، به شکلی که خریداران به راحتی محصولات مرتبط با نیازشان را پیدا کنند.
تا پیش از این اگر کاربری به دنبال خرید کالا یا دریافت خدمات بود ممکن است مدتها درگیر جستجو در میان میلیونها آگهی دیوار میشد تا مثلا به خودرویی با مدل، رنگ، قیمت و… مورد نظرش برسد. اکنون ویژگی پیشنهاد هوشمند آگهی دیوار به کمک کاربران آمده و آگهیهایی مشابه با نیاز کاربر را به صورت خودکار در صفحه اول به او نمایش میدهد.
این ویژگی جدید دیوار، دو هدف را دنبال میکند:
دسترسی سریعتر: دیگر نیازی به جستوجوهای طولانی و پیچیده نیست؛ آگهیهای تازه و مرتبط به صورت خودکار به شما نمایش داده میشوند.
بهروزرسانی بیدرنگ: با هر تعامل شما، لیست آگهیهای پیشنهادی بهروز شده و جدیدترین موارد را به شما نمایش میدهد.
با بهبودهای انجامشده، کاربران میتوانند با صرف زمان کمتر و به شکل موثرتری به آگهیهای مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. این تغییرات نه تنها تجربه کاربری را بهبود بخشیده، بلکه باعث افزایش رضایت و سهولت استفاده از دیوار شده است.
تحلیل دادههای دیوار نشان میدهد با پیادهسازی این ویژگی، میانگین زمان رسیدن کاربران به آگهی مورد نظرشان ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده و تعداد کاربرانی که موفق به معامله در دیوار میشوند ۳ درصد افزایش پیدا کرده است.
در دیوار هم، اکنون سیستم پیشنهاد آگهی در شهرهای بزرگ ایران فعال شده است و کاربران در صفحه اول خود آگهیهای مرتبط با نیازشان را مشاهده میکنند. با توجه به مزایایی که این سیستم برای کاربران به ارمغان آورده است، دیوار قصد دارد تا در آینده آن را در شهرهای دیگر و نیز در جایگاههای دیگری جز صفحه اول هم آزمایش کند.
همچنین برای کاربرانی که علاقه ندارند از این ویژگی استفاده کنند، در آخرین نسخه اندروید برنامه دیوار امکانی فراهم شده تا کاربران بتوانند پیشنهادات آگهی را غیر فعال کنند. این امکان به زودی در وب و iOS هم در دسترس قرار خواهد گرفت.
این هفته از 26 آبان تا 1 آذر ۱۴۰۳، اکوسیستم استارتاپی ایران با اخبار و اتفاقهای گوناگونی همراه بود. در ادامه چکیدهای از مهمترین اخبار هفتهای که گذشت آمده است. این اخبار را میتوانید به صورت صوتی (پادکست) از اینجا گوش کنید.
? دیوار: چهارمین دوره المپیاد بینالمللی ترکیبیات امسال با حمایت دیوار برگزار شد و روز پنجشنبه ۲۴ آبان با برگزاری مراسم اختتامیه و اهدای جوایز به پایان رسید. دو نفر از مدالآوران ردهبندی آزاد المپیاد امسال از اعضای دیوار بودند.
? پونیشا: حسین اسماعیلی به عنوان مدیرعامل جدید پونیشا انتخاب شد. پیشتر مسعود حمیدزاده این سمت را عهدهدار بود. پونیشا اعلام کرد، حرکت به سمت آیندهای بهتر با اطمینان از اینکه پونیشا همچنان فضایی امن و پویا برای فریلنسرها و کارفرماها خواهد بود، ادامه میدهد.
? افیلیو: دیجیکالا و افیلیو به مناسبت بلک فرایدی ۱۴۰۳، کمپین ویژهای را برای ناشران محتوامحور برگزار میکنند. این کمپین که از ۱ تا ۳۰ آذرماه اجرا میشود، فرصتی برای تولیدکنندگان محتوا است تا با افزایش فعالیتهای خود در این دوره، پاداش بیشتری دریافت کنند و به رشد درآمد خود سرعت ببخشند.
? بلوبانک: بلوبانک سامان اعلام کرد که به عنوان تنها نماینده نئوبانکهای ایرانی در کنفرانس بزرگ بانکداری دیجیتال اروپا حاضر شد. هفتمین اجلاس بانکداری دیجیتال در دو روز هفدهم و هجدهم اکتبر (۲۶ و ۲۷ مهرماه) در برلین آلمان برگزار شد و میزبان بانکهای دیجیتالی از سراسر دنیا بود. نماینده ING بانک در این کنفرانس بیان کرد، بلو در ایران مانند بهترین نئوبانکها در اروپا فعالیت میکند.
? همآوا: کارخانه نوآوری همآوا و شرکت مشاوران توسعه کسبوکار جوپار تفاهمنامه همکاری امضا کردند. این توافق به منظور همکاری در زمینه برنامهریزی و برگزاری رویدادها و کارگاههای مشترک داخلی و بینالمللی، و همچنین برگزاری جلسات کوچینگ و منتورینگ برای استارتاپها و کسبوکارها به امضا رسید.
? روژا: فروشگاه اینترنتی روژا، با اولین پخش زنده لایوکامرس خود در تاریخ ۲۰ آبان ۱۴۰۳، از سرویس خرید آنلاین زنده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی رونمایی کرد. در این روش، محصولات به صورت زنده معرفی میشوند و کاربران میتوانند در همان لحظه پرسشهای خود را مطرح و اقدام به خرید کنند.
? امتیان: اپراتور MTN آفریقای جنوبی که سابقه همکاری با شرکت ایرانسل را نیز دارد، اعلام کرده قصد دارد با ارایهدهندگان اینترنت ماهوارهای در مدار پایینی زمین همکاری کند. این خبر را «رالف موپیتا»، مدیرعامل امتیان رسما اعلام کرده است.
? انجمن ویسی: محمدحسین سجادی نیری، رییس انجمن سرمایهگذاری خطرپذیر اعلام کرد که در سال ۱۴۰۲ فقط ۵ همت روی اکوسیستم استارتاپی سرمایهگذاری شده است.
? نشان: نقشه نشان در بیانیهای نسبت به صحبتهای رسول جلیلی، عضو شورای عالی فضای مجازی که رشد پلتفرمهای ایرانی را نتیجه محدودسازی اینترنت و فیلترینگ در کشور معرفی کرد، واکنش نشان داد و از این رویکرد انتقاد کرد. محمدجواد شکوری مقدم، مدیرعامل گروه صباایده (مالک آپارات) نیز به صحبتهای جلیلی واکنش نشان داد و بیان کرد: «عضو شورای عالی فضای مجازی که دیروز، آپارات رو دلیلی برای رضایت مردم از فیلتر یوتیوب عنوان کرد، میدونه که همین الان ما درگیر ۵ پرونده شکایت صداوسیما از آپارات هستیم؟»
? علیبابا: پادکست «رادیو دور دنیا»، محصول محتوایی علیبابا و از پادکستهای تخصصی سفر و گردشگری، فصل سوم خود را با حضور افرادی آغاز میکند که تجربههای متفاوتی در سفر دارند. این پادکست، از سال ۱۳۹۹ توسط شرکت علیبابا آغاز به کار کرد و بیش از 1/5 میلیون بار شنیده شده است.
? فرابورس: در مراسمی با حضور مدیرعامل فرابورس ایران، ۳ سکوی تامین مالی جمعی جدید به نامهای «گلرنگ کراد»، «یکتا کراد» و «جمعسپار» رسما فعالیت خود را آغاز کردند. با اضافه شدن این ۳ سکو، تعداد کل سکوهای فعال در این حوزه به ۳۳ رسید.
? تامین اجتماعی: سازمان تامین اجتماعی بار دیگر آزمایشگاهها را برای همکاری نکردن با پلتفرمهای سلامت دیجیتال تحت فشار قرار داد و این بار حضوری آنها را به اداره بازرسی فراخواند. استارتاپ هومکا بیانیهای درباره فشار مجدد تامین اجتماعی بر عدم همکاری آزمایشگاهها با پلتفرمهای سلامت دیجیتال منتشر کرد. سهشنبه انجمن تجارت الکترونیک تهران با انتشار نامهای خطاب به رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی این سوال را مطرح کرد که چگونه پلتفرمهای سلامت دیجیتال غیرقانونی خوانده شدهاند.
? دولت: هیات دولت تصویبنامه تشکل کارگروه اقتصاد دیجیتال را اصلاح کرد و رییس سازمان صداوسیما نیز به عنوان یکی از اعضای اصلی این کارگروه انتخاب شد. همچنین دبیر کارگروه در اولین جلسه تشکیل این کارگروه تعیین میشود. اعضای این کارگروه از ۷ نفر به ۱۶ نفر رسیده است.
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعهها منتشر میشود. این پادکست تازهترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال میکند. در قسمت 269 این پادکست، از برخورد تامین اجتماعی با استارتاپهای سلامت تا لایوکامرس روژاشاپ را بشنوید!
این پادکست، از سال ۱۳۹۹ توسط شرکت علیبابا آغاز به کار کرد، تاکنون بیش از ۲۵۰۰ دقیقه محتوای صوتی در حوزه گردشگری منتشر کرده و با ۷۰ هزار دنبالکننده، بیش از ۱.۵ میلیون بار شنیده شده است.
رادیو دور دنیا فصل گذشته خود را در حالی به پایان برد که روایت سفر را از زبان چهرههای مطرحی همچون حسن معجونی، محمد بحرانی، مجتبی جباری، مجید مظفری، بهنام تشکر، امیرعلی نبویان و غیره به گوش مخاطبان رساند.
علیبابا، هدف اصلی خود را «خلق تجربه شایسته سفر» برای مخاطبانش میداند و این هدف را محدود به فروش خدمات سفر نکرده و در تمام ابعاد و مراحل سفر به اجرا میرساند. خلق خیال سفر، کمک به افراد مختلف برای شکلگیری رویای سفر و قرار گرفتن در مسیر تجربه رویایشان، یکی از ابعادی است که این شرکت از طریق محصولات محتوایی، به ویژه پادکست رادیو دور دنیا به آن ورود کرده است.
نظرات کاربران این پادکست روی پادگیرهای مختلف در طول چهار سال فعالیت آن نشان میدهد که این پادکست، به عنوان یک محتوای تخصصی در حوزه سفر و گردشگری، تاثیر مثبتی بر شنوندگان خود گذاشته و به خوبی توانسته است اشتیاق و خیال سفر را در افراد مختلف زنده کند.
مخاطبان میتوانند قسمت اول فصل سوم رادیو دور دنیا و سایر قسمتهای آن را از طریق جستجوی «رادیو دور دنیا» در اپلیکیشنهای پادگیر بشنوند.