شرکت Pinduoduo که یکی از بزرگترین بازیگران تجارت الکترونیک کشور چین است، ظاهرا قصد دارد وارد خاک آمریکا شود.
به گزارش بلومبرگ و رویترز، پیندودو قصد دارد ماه آینده به آمریکای شمالی ورود کند و بازارهای این نقطه از جهان را خارج از خانه هدف گرفته است.
یک رسانه چینی که برای نخستین بار این خبر را اعلام کرد، نوشته است که پیندودو قصد دارد برای جذب مشتریان آمریکای شمالی از مدل شین (Shein) پیروی کند. شین یک فروشنده آنلاین لباس با قیمت مناسب چینی است که غالب کالاهای خود را از عمده فروشان به دست مصرف کننده میرساند. به تازگی این شرکت ۱۰۰ میلیارد دلار ارزشگذاری شده است. شین به بیش از ۲۰۰ کشور در سراسر جهان، کالای لباس ارسال میکند.
پیندودو در مورد برنامهاش برای ورود به خاک آمریکا هنوز اظهار نظر رسمی نکرده است.
پیندودو یک پلتفرم ای کامرس چینی است که ۲۰۱۵ آغاز به کار کرد. پیندودو از ویژگیهای پلتفرمهای سوشال (شبکه اجتماعی) و خرید گروهی بهره میبرد.
کولین هانگ (Colin Huang) موسس پیندودو در امیدنامه این شرکت برای عرضه اولیه در ۲۰۱۸ گفت که آنها قصد دارند تا بیزینس مدلی خلق کنند که خصوصیات کاستکو و دیزنیلند را در ذات خود داشته باشد.
پیندودو توانسته در چین و در میان خریدارانی که قیمت مهمترین فاکتور خریدشان است به محبوبیت بالایی برسد و این کمپانی میگوید ۸۸۲ میلیون مشتری فعال دارد. گفتنی است علیبابا ۹۰۳ میلیون کاربر دارد.
فوریه ۲۰۲۱ ارزش پیندودو که در نزدک حضور دارد به ۲۴۱ میلیارد دلار رسیده بود، اما اکنون ۶۰ میلیارد دلار ارزش دارد.
تحلیلگران به تکرار موفقیت بیزینس مدل پیندودو همچون چین در خاک آمریکا تردید دارند. بخش عمدهای از موفقیت پیندودو ناشی از اثر شبکهای و قدرت پیامرسانهای اجتماعی در جامعه چین، همچون وی چت و قابلیت اتصال کاربران درون آن است. زیرا پیندودو به کاربران وی چت تکیه کرده است.
منبع: یاهو فایننس