پیشرفت در فرآیند عرضه اولیه سهام دیجی‌کالا در بورس تهران؛ ارزش‌گذاری بین ۳۱ تا ۳۷ هزار میلیارد تومان

مدیرعامل بورس تهران از پیشرفت در فرآیند عرضه سهام شرکت دیجی‌کالا در بازار سرمایه خبر داد و تاکید کرد که مسئولیت اصلی در تعیین شرایط نهایی عرضه و ارزش‌گذاری بر عهده سهامداران عمده این شرکت است. همزمان، کارشناسان رسمی دادگستری ارزش سهام این غول تجارت الکترونیک را بین ۳۱ تا ۳۷ هزار میلیارد تومان برآورد کرده‌اند.

محمود گودرزی، مدیرعامل بورس تهران با اشاره به اهمیت ورود دیجی‌کالا به بازار سرمایه، اظهار داشت که بورس تهران آمادگی کامل برای پذیرش این شرکت و آغاز فرآیند افشای اطلاعات از طریق سامانه کدال را دارد. وی افزود که مسیر برای دیجی‌کالا جهت شروع اقدامات لازم کاملا باز است. با این حال، گودرزی تصریح کرد که تصمیم‌گیری‌های نهایی در خصوص جزئیات و شرایط عرضه سهام به سهامداران عمده شرکت بستگی دارد.

در راستای افزایش شفافیت و ارایه دیدگاهی کارشناسی به بازار، اخیرا سه کارشناس رسمی دادگستری مستندات مالی و عملکرد دیجی‌کالا را بررسی کرده و ارزش سهام این شرکت را در بازه‌ای بین ۳۱ تا ۳۷ هزار میلیارد تومان برآورد کرده‌اند. کارشناسان اقتصادی معتقدند این ارزش‌گذاری می‌تواند به سرمایه‌گذاران در تصمیم‌گیری‌های آگاهانه‌تر کمک کرده و از نوسانات غیرواقعی در بازار جلوگیری کند.

مدیرعامل بورس تهران نسبت به انجام عرضه اولیه سهام دیجی‌کالا در سال جاری ابراز خوش‌بینی کرده و با قاطعیت گفته است که «۱۰۰ درصد انجام می‌شود.» وی افزود که بورس تهران در حال برگزاری جلسات مستمر با شرکت و مشاوران تامین سرمایه است تا این فرآیند به بهترین شکل ممکن پیش برود.

سعید محمدی، عضو هیات مدیره دیجی‌کالا نیز پیش از این آمادگی این شرکت برای ورود به بورس را اعلام کرده بود، اما تاکید کرده بود که جزئیات رسمی فرآیند پذیرش باید از طریق سامانه کدال منتشر شود.

ترکیب سهامداران دیجی‌کالا اخیرا با تغییراتی روبرو بوده است. شرکت همراه اول سال گذشته با خرید ۴۰ درصد از سهام دیجی‌کالا به جمع سهامداران عمده این شرکت پیوست. چندین شرکت تامین سرمایه به عنوان مشاور در فرآیند ارزش‌گذاری سهام دیجی‌کالا مشارکت دارند. انتظار می‌رود مراحل مرتبط با ارزش‌گذاری اولیه در نیمه اول سال جاری به پایان برسد.

 

منبع خبر: بورس۲۴

link

مطالب مرتبط

دیجی‌کالا

دیجی‌کالا رسما وارد بازار فروش خودرو شد

به‌گزارش روابط عمومی دیجی‌کالا، فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا، به‌عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم تجارت الکترونیک ایران و بزرگترین فروشگاه آنلاین کشور، با ارائه طرحی جامع و مدرن، وارد بازار فروش خودرو شده است.…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم