نشست خبری رامونا؛ سالانه ۲۰۰۰ کودک وارد مراکز بهزیستی می‌شوند

نشست خبری «رامونا، نگهبان عاقل» با میزبانی فاطمه اشرفی، مدیرعامل این موسسه، و نمایندگانی از بهزیستی و حامیان مالی رامونا برگزار شد.

فاطمه اشرفی، مدیرعامل رامونا، در این نشست ضمن ارائه توضیحاتی در مورد رامونا گفت «رامونا خیریه نیست، بلکه یک استارتاپ اجتماعی است که در راستای بهبود وضعیت اجتماعی ایران تلاش می‌کند. ما، در رامونا معتقدیم که همانطور که برای مشکلات اقتصادی به کسب‌وکارها نگاه می‌کنیم، برای مسائل اجتماعی هم باید از روش‌های نوآورانه و علمی استفاده کنیم، چرا که حل مسائل پیچیده اجتماعی نیازمند رویکردی دقیق و علمی است. با همین هدف، تمرکز خود را روی مسئله کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست گذاشتیم تا همراه با بهزیستی، فرآیندهای ورود این کودکان به خانواده‌های ایمن را تسهیل کنیم.»

اشرفی در رابطه با عملکرد این موسسه در ۶ سال گذشته گفت «در این سال‌ها توانستیم ۱۱۷۰ کودک را به خانواده‌های ایمن برسانیم، ۳۶۰۰ ساعت مشاوره تخصصی رایگان برای کودکان و خانواده‌هایشان داشتیم و ۲۰۰ خانواده را وارد طرح میزبان کردیم. در کنار همه این‌ها، مهم‌ترین دستاورد ما این است که امروز هیچ نوزادی در شیرخوارگاه‌های تهران و البرز، در انتظار ورود به خانواده نیست.»

طرح میزبان، یکی از طرح‌هایی است که در همکاری میان موسسه رامونا و بهزیستی اجرایی شده است. در این طرح کودکان به جای ورود به مراکز نگهداری و تجربه زندگی موسسه‌ای، به سرپرست‌های موقت سپرده می‌شوند که تا کنون بسیاری از خانواده‌های میزبان نیز، تبدیل به خانواده‌های دائمی کودکان شده‌اند.

ابراهیم نبیئی، معاون تکنولوژی گروه علی‌بابا و مشاور تکنولوژی رامونا، در مورد تغییر فرآیندهای فرزندپذیری گفت «توانستیم بسیاری از فرآیندهای قبلی را به شکلی جدید و مدرن تعریف کنیم. پلتفرم‌هایی ساخته شد که پروفایل‌های کودکان را به صورت هوشمند با خانواده‌های مناسب تطبیق می‌دهد، همچنین سیستم‌هایی وارد فرآیندها شد که روند مشاوره‌ها را بسیار تسهیل می‌کرد. یکی از مهم‌ترین تاثیراتی که ورود تکنولوژی به این فرآیندها داشت، این بود که توانستیم بازه زمانی ورود کودک به خانواده را از ۶ ماه به ۴۰ روز کاهش دهیم.»

شاکری، معاون اجتماعی بهزیستی شهر تهران، خطاب به نمایندگان رسانه گفت «ما به کمک شما نیاز داریم، بزرگ‌ترین نیاز یک کودک این است که در یک خانواده مناسب قرار بگیرد و آغوش و حمایت خانواده را داشته باشد. برای اضافه شدن کودکان ساکن بهزیستی به خانواده‌های ایمن، نیاز داریم که همراهی رسانه را در اطلاع‌رسانی‌ و فرهنگ‌سازی پیرامون این مسئله داشته  باشیم. رسانه‌ها با صحبت کردن در مورد لزوم ورود این کودکان به خانواده‌ها، می‌توانند یکی از مهم‌ترین مبلغان و حامیان ما باشند.»

اشرفی ضمن تشکر از گروه علی‌بابا و دیجی‌کالا گفت «تا به امروز گروه علی‌بابا، در راستای مسئولیت اجتماعی خود، تامین مالی موسسه رامونا را به عهده داشته است و به تازگی نیز دیجی‌کالا وارد گروه حامیان رامونا شده است. رامونا شیوه‌ درآمدی خودش را دارد اما قطعا حمایت‌های مالی  افراد و سازمان‌ها می‌تواند سرعت رشد ما و در نتیجه سرعت ورود کودکان به خانواده‌های ایمن و مناسب را تسریع کند. همراه با این حمایت‌های مالی، حمایت‌های معنوی در جهت آگاه‌سازی افراد نسبت به مسئله فرزندپذیری یکی از مهم‌ترین شیوه‌هایی است که می‌شود از طریق آن به رامونا و کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست کمک کرد.»

link

مطالب مرتبط

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم