دور جدید سرمایهگذاری این شرکت توسط «آرتال کپیتال» (Artal Capital) رهبری شده و شرکتهای دیگری مانند «SVC» ،«Wa’ed Ventures» ،«500 Global» و «گروه السلیمان» (Alsulaiman Group) نیز در آن مشارکت داشتهاند.
هدف اصلی از این تزریق سرمایه، توسعه قابلیتهای مبتنی بر هوش مصنوعی در پلتفرم این شرکت و گسترش شبکه مراکز پردازش و ارسال کالا در عربستان و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس (GCC) اعلام شده است.
«سلسه» که دفتر مرکزی آن در ریاض قرار دارد و در سال ۲۰۱۷ توسط «عبدالمجید الیمنی» و «حسن الحزمی» بنیانگذاری شده، مجموعهای از خدمات از جمله انبارداری، مدیریت موجودی، ارسال نهایی سفارش (Last-mile delivery) و حملونقل بینالمللی را به فروشگاههای آنلاین ارایه میدهد.
مسوولان شرکت اعلام کردهاند که سرمایه جدید به طور مشخص برای بهکارگیری هوش مصنوعی در فرآیندهای برنامهریزی، مدیریت موجودی و پردازش سفارشات استفاده خواهد شد تا بهرهوری و دقت عملیات افزایش یابد.
«حسن الحزمی»، همبنیانگذار و مدیر ارشد کسبوکار «سلسه»، گفت: «ما در حال ادغام هوش مصنوعی در بخشهای مختلف هستیم تا یک سیستم لجستیک پیشبین و خودبهینهساز ایجاد کنیم.» به گفته او، این اقدام سرعت و دقت را برای فروشندگان افزایش داده و دسترسی آنها به بازارهای جدید را تسهیل میکند.
برنامه توسعه این شرکت علاوه بر جنبه فناوری، شامل گسترش زیرساختهای فیزیکی نیز میشود. این برنامه شامل افزایش تعداد مراکز پردازش سفارش، راهاندازی انبارهای تاریک (Dark Stores) جهت تسریع ارسال شهری و تقویت ظرفیتهای مربوط به مناطق آزاد گمرکی (Bonded Zones) برای مدیریت بهینه کالاهای وارداتی و صادراتی است.
«وسیم موکهال»، مدیر سرمایهگذاریهای جایگزین در «آرتال کپیتال»، دلیل این سرمایهگذاری را توانایی «سلسه» در حل چالشهای مربوط به زیرساخت لجستیک در منطقه عنوان کرد و افزود: «این سرمایهگذاری با چشمانداز عربستان برای تقویت اقتصاد دیجیتال خود همسو است.»
شرکت «سلسه» گزارش داده است که از زمان آغاز فعالیت خود بیش از ۵۰ میلیون محصول را برای بیش از ۱۰۰۰ فروشنده از جمله برندهایی مانند «نون» (Noon)، «آمازون» (Amazon)، «سنومی» (Cenomi)، «بوتیکات» (Boutiqaat) و «شرف دیجی» (Sharaf DG) پردازش و ارسال کرده است.
پلتفرم این شرکت با فروشگاهسازهایی چون «شاپیفای» (Shopify)، «سلا» (Salla) و «ZID» و بیش از ۴۰ شرکت حملونقل از جمله «آرامکس» (Aramex) و «DHL» یکپارچه است.
این جذب سرمایه در شرایطی صورت میگیرد که بر اساس آمارها، بازار تجارت الکترونیک عربستان در سال ۲۰۲۴ ارزشی بالغ بر ۸۶ میلیارد ریال سعودی داشته است.