مدیرعامل تپسی‌فود با انتشار یک فایل صوتی فاش کرد؛ سواستفاده اسنپ‌فود از تامین‌کنندگان تپسی‌فود

امین سلامی پرگو، مدیرعامل «تپسی‌فود» با انتشار یک فایل صوتی در لینکدین ادعا کرده که «اسنپ‌فود» با تامین‌کنندگان تپسی‌فود تماس می‌گیرد و مستقیما منوی آنها را در این پلتفرم غیرفعال می‌کند.

مدیرعامل تپسی‌فود در حساب لینکدین خود نوشت:

«حدود دو ماه از فعال‌سازی تپسی‌فود برای کاربران تهرانی می‌گذرد. در این مدت، ما با تمام توان مشغول جذب تأمین‌کنندگان مختلف بوده‌ایم. اما تقریباً هر روز با چالش‌ها و سنگ‌اندازی‌هایی از سوی بازیگر این حوزه مواجه می‌شویم.

آن‌ها با تأمین‌کننده تماس می‌گیرند و می‌پرسند چرا در تپسی‌فود فعال هستی؟ سپس در اقدامی حیرت‌انگیز، با شماره همان تأمین‌کننده بدون اطلاع آنها وارد پنل تپسی‌فود می‌شوند، کد تأیید را از ناآگاهی آنها می‌گیرند و به پنل دسترسی پیدا می‌کنند. در نهایت، کل منوی آن تأمین‌کننده را بدون اجازه‌ی او غیرفعال می‌کنند!

این اتفاق‌ها، که به‌تازگی برای برخی از تأمین‌کنندگان ما و حتی نانوایی‌ها در تهران رخ داده است، به هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست.

سؤال اینجاست: آیا این اقدامات، نشانه‌ای از رقابت سالم است؟!»

ریشه مشکل تپسی‌فود با اسنپ‌فود کجاست؟

تپسی، شرکت فعال در حوزه حمل‌ونقل آنلاین، اخیرا با معرفی سرویس «تپسی‌فود» وارد بازار سفارش آنلاین غذا شده است. این شرکت در آبان ۱۴۰۳ از اسنپ‌فود به دلیل رفتارهای انحصارطلبانه به شورای رقابت شکایت کرد.

نگین انصاری، معاون حقوقی تپسی، اظهار داشته است که اسنپ‌فود با انعقاد قراردادهای انحصاری با رستوران‌ها، مزایایی مانند تخفیف در کمیسیون، تبلیغات و بهبود امتیاز عملکرد را به شرط همکاری انحصاری ارائه می‌دهد. همچنین، جریمه‌های سنگینی برای رستوران‌هایی که قصد خروج از این قراردادها را دارند، تعیین شده است.

این اقدامات از نظر تپسی، مانعی برای ورود رقبا به بازار و مصداق رفتار ضد رقابتی است. شورای رقابت پیش‌تر در سال ۱۳۹۸ در پرونده‌ای مشابه علیه اسنپ‌فود به دلیل محدود کردن معاملات با رقبا رأی داده بود.

link

مطالب مرتبط

تپسیگزارش اختصاصی

روایت میلاد منشی‌پور، بنیانگذار تپسی در یلداسامیت

«میلاد منشی‌پور» بنیانگذار تپسی یکی از مهمانان حاضر در یلداسامیت امسال بود؛ هشتمین گردهمایی سالانه استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌آور که روز سه‌شنبه، ۴ دی با حضور فعالان زیست‌بوم…
تپسیگزارش و تحلیل

گزارش یلداسامیت؛ تپسی بعد از سرمایه‌گذاری گلرنگ

یلدای‌ کارآفرینان استارتاپی ایران (یلداسامیت) بزرگترین گردهمایی سالانه استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌آور است که هر سال به بهانه شب یلدا برگزار می‌شود. در این همایش، مدیران استارتاپ‌های بزرگ…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم