روز جهانی رفع خشونت علیه زنان؛ حمایت ۸۰۵ میلیونی اسنپ از خانه امن آتنا

اسنپ به مناسبت روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان نتایج ششمین طرح نیکوکاری خود را با عنوان «حمایت از زنان آسیب‌دیده از خشونت» اعلام کرد. این طرح نیکوکاری با همکاری موسسه‌ «ارتقای کیفیت زندگی زنان آتنا» و همراهی کاربران اسنپ اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اسنپ، کاربران ۲۰۱ هزار و ۳۸۵ مرتبه در این طرح مشارکت کردند و اسنپ در مجموع مبلغ ۸۰۵ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان برای پیشبرد این طرح حمایتی به موسسه آتنا پرداخت کرد. هدف از اجرای این طرح حمایت، توان‌افزایی و اشتغال زنان آسیب‌دیده از خشونت بود.

همراهی اسنپ با زنان آسیب‌دیده از خشونت

زندگی در محیط امن و بدون خشونت حق اولیه همه‌ افراد جامعه، از جمله زنان، است. در همین راستا، از سال ۱۹۸۱، سازمان ملل متحد ۲۵ نوامبر (چهارم آذر) را به عنوان روز جهانی رفع خشونت علیه زنان انتخاب کرده است.

موسسه‌ ارتقای کیفیت زندگی زنان آتنا در سال ۹۷ اولین خانه‌ امن غیر‌دولتی را برای اسکان زنان در معرض خشونت خانگی تأسیس کرد. خانه‌‌ امن، مکانی است که زنان در معرض خشونت خانگی، به طور موقت می‌توانند در آنجا اقامت کنند. خانه امن آتنا با هدف ایجاد امنیت فیزیکی و روانی برای زنان و فرزندان‌شان تاسیس شده است. زنان در این خانه‌ از خطرات و تهدیدات خشونت خانگی در امان هستند و می‌توانند با استفاده از خدمات مشاوره، حمایت‌های حقوقی و درمانی، از چرخه‌ خشونت خارج شده و تا امن شدن محیط خانه و خانواده مورد حمایت این موسسه قرار گیرند. با حمایت از خانه‌های امن و پشتیبانی از زنان خشونت‌دیده، می‌توان به شکل موثری به قطع زنجیره خشونت و تأمین امنیت روانی و فیزیکی زنان کمک کرد.

با همراهی کاربران اسنپ و اهدای مبلغ جمع‌آوری شده در طرح نیکوکاری اسنپ‌کلاب به موسسه آتنا، ۱۰۱ زن تحت خشونت و فرزندان آنان خدمات مختلفی را در حوزه‌های حمایتی و توان‌افزایی دریافت کردند. این مبلغ صرف هزینه‌های جاری خانه امن آتنا نظیر تامین هزینه اقلام غذایی، انرژی، نظافت، تعمیر و نگهداری ساختمان و تهیه ملزومات مصرفی، هزینه‌های مرتبط با درمان و پزشکی زنان تحت پوشش و فرزندان آنان، هزینه خدمات حمایتی نظیر مشاوره حقوقی، آموزش و توان‌افزایی، اسکان موقت و تهیه پوشاک مورد نیاز مددجویان شده است.

در سال​‌های اخیر، اسنپ طرح​‌های نیکوکاری متنوعی را در راستای مسئولیت اجتماعی خود با مشارکت کاربرانش در باشگاه مشتریان (اسنپ‌​کلاب) اجرا کرده است. پیش از این نیز طرح‌هایی مانند «کمک به اشتغال زنان سرپرست خانوار» با استقبال گسترده کاربران روبه‌رو شده بود.

اسنپ در بخش نیکوکاری باشگاه مشتریان خود تلاش می‌کند با شناسایی طرح‌های موثر و پایدار مسئولیت اجتماعی در حل مشکلات جامعه یاری‌رسان باشد. خیریه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند طرح‌های پیشنهادی خود را به ایمیل مسئولیت اجتماعی شرکت اسنپ به نشانی csr.pr@snapp.cab ارسال کنند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

دیجی‌پی، اسپانسر کتاب مدیریت مالی شخصی برای نوجوانان شد

دیجی‌پی، بستر هوشمند انواع خدمات پرداخت و اعتبار، در راستای مسئولیت اجتماعی خود به منظور بالا بردن سواد مالی نوجوانان و دسترس‌پذیر کردن آموزش‌های مالی، اسپانسر تدوین و انتشار کتاب…
خبرها

هرلایف با قابلیت‌های جدید «کلینیک» و «فروشگاه» وارد مرحله‌ای نوین از خدمات سلامت دیجیتال شد

اپلیکیشن هرلایف، که ابتدا به عنوان یک ابزار ردیابی قاعدگی برای بانوان عرضه شده بود، حالا با افزودن دو قابلیت جدید «کلینیک» و «فروشگاه» به پلتفرم خود، در حال تبدیل…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم