حسین محمدی، رییس اتحادیه کباب و غذاهای سنتی، با انتقاد از کمیسیون 15 تا 20 درصدی که اسنپ برای حمل غذا از رستورانها دریافت میکند، خواستار رسیدگی مسوولین به این موضوع شد.
به گفته محمدی، در حال حاضر اسنپ و تپسی حدود ۲۰ درصد از مبلغ غذا را به عنوان کمیسیون برای رساندن آن به مشتری دریافت میکنند و با واحدهای صنفی در حوزه غذا قرارداد میبندند. وی با طرح این سوال که مگر هزینه حمل غذا چقدر است که اسنپ این میزان کمیسیون دریافت میکند، اظهار داشت که بسیاری از واحدهای صنفی به دلیل گرایش کشور به سمت فروش آنلاین غذا، مجبور به عقد قرارداد با این پلتفرمها هستند.
رییس اتحادیه کباب و غذاهای سنتی با اشاره به انحصاری شدن این موضوع در تهران و قراردادهای بالای ۲۰ درصد اسنپ با رستورانها، گفت: «شما ببینید برای یک غذای ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار تومانی، فقط به خاطر حمل آن، ۲۰ درصد به قیمت اضافه میشود. در حالی که برای حمل لوازم خانگی گرانقیمت مانند یخچال و تلویزیون که از طریق فروش آنلاین مانند دیجیکالا به فروش میرسند، کمیسیونهای حملونقل معمولا بین ۵ تا ۱۰ درصد است.»
محمدی همچنین به تاخیر در پرداخت مبالغ به رستورانها توسط این پلتفرمها اشاره کرد و گفت: «همکاران ما در اتحادیه مراجعه میکنند و میگویند که اسنپ با آنها قراردادهای ۱۵ تا ۲۰ روزه بسته است. ببینید چه حجم پولی به حساب این شبکهها واریز میشود و چه سودی از رسوب این پول در بانکها به دست میآورند.»
رییس اتحادیه کباب و غذاهای سنتی در پایان خواستار کاهش کمیسیون اسنپ به ۳ تا ۵ درصد شد تا مردم بدانند که غذایی که از طریق اسنپ و سایر شبکههای فروش آنلاین خریداری میکنند، با قیمت بالاتری به دستشان میرسد و چرخه اقتصادی غذا با این هزینه حمل و فروش آنلاین گرانتر میشود.
مطالب مرتبط
طرح جدید نیکوکاری اسنپکلاب آغاز شد
ثبت رکورد ۵ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۷۹۷ سفر در یک روز توسط اسنپ
اسنپ حامی اشتغال چهار هزار و ۶۱۷ زن سرپرست خانوار
پربازدیدهای هفته
بیمه تامین اجتماعی برای رانندگان اسنپ و تپسی تصویب شد
ماجرای هدیه میلیونی دیجی کالا چه بود؟
سرویس جدید «فودرو» اسنپفود چگونه کار میکند؟
یکتاپی و بانک صادرات ایران تفاهمنامه همکاری امضا کردند
پادکست زوم