اسنپمارکت، سرویس خرید آنلاین سوپرمارکتی گروه اسنپ، امروز از یک بازطراحی در اپلیکیشن موبایل خود رونمایی کرد. این تغییر که با هدف خلق یک تجربه خرید «سادهتر، سریعتر و لذتبخشتر» صورت گرفته، نتایج ملموسی را در شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) نشان میدهد، از جمله کاهش ۲۰ درصدی در کل زمان خرید و افزایش ۵ درصدی در نرخ تبدیل (Conversion Rate) کلی بازدید به خرید.
تمرکز اسنپمارکت بر کارایی و سرعت: خرید در مسیر مستقیم
بازطراحی جدید اسنپمارکت، با رویکردی دادهمحور و مینیمال، معماری اطلاعات اپلیکیشن را ساده کرده تا کاربران در کمترین زمان به کالای مورد نظر خود برسند. نتایج اولیه نشان میدهد:
- کاهش ۲۰ درصدی زمان خرید کاربران: این موفقیت به صورت مستقیم از طریق حذف مراحل اضافه در فرآیند خرید، به ویژه حذف صفحه حداقل سبد خرید (Min-Basket) و تجمیع آن در صفحه اصلی سبد خرید، ناشی میشود. این تغییر به تنهایی یک کلیک اضافی را از فرآیند خرید حذف کرد.
- کاهش ۱۰ درصدی رفت و برگشت کاربر: با ارتقای تجربه جستوجو و فیلترها و همچنین جانمایی هوشمندانه ویژگیهای کلیدی فروشگاه (مثل عضویت در اسنپپرو یا نمایش امتیاز فروشگاه)، کاربر سریعتر تصمیم میگیرد و نیاز به جابهجایی بین صفحات کاهش یافته است.
زبان طراحی بهروز و ارزشآفرینی برای کسبوکار
بازطراحی جدید، نه تنها در سرعت، بلکه در کیفیت بصری و هویت برند نیز تغییر ایجاد کرده است. پیادهسازی یک زبان طراحی یکپارچه با آیکونست اختصاصی، ظاهری مدرن و جهانی به اپلیکیشن داده است.
صفحه خانه جوری بازطراحی شده که آدرسبار در بالاترین اولویت قرار گیرد و فرم جستوجو بهوضوح متمایز باشد. همچنین، کانسپت «سایهبان» به عنوان نمادی از یک سوپرمارکت واقعی به طراحی اضافه شده است.
ابی آقاپور، مدیر طراحی محصول اسنپمارکت در این خصوص گفت: «بازطراحی اخیر اسنپمارکت، فرصتی بود برای بازتعریف نقش طراحی در رشد محصول. ما طراحی را صرفاً ابزاری برای زیباتر کردن نگاه نمیکنیم، بلکه آن را زبانی برای گفتوگو با کاربر و محرکی برای رشد بیزینس میدانیم.
با این رویکرد، موفق شدیم نرخ تبدیل را بیش از ۵٪ افزایش دهیم و در عین حال، دسترسی به تخفیفها و دستهبندیها را شفافتر و مؤثرتر کنیم. همچنین با بهینهسازی مسیر خرید، کاربران اکنون میتوانند تا ۲۰٪ سریعتر خرید خود را انجام دهند؛ دستاوردی که نشان میدهد طراحی، زمانی ارزشمند است که به نتایج واقعی منجر شود.
نسخهی جدید اسنپمارکت حاصل همکاری تیمی است که با باور به اثر طراحی بر آینده، تجربهای سریعتر و هوشمندتری را خلق کرد.»
از دیگر بهبودهای کلیدی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- کارتهای محصول جدید: بجهای ویژگی مهم کالا (مانند تخفیف یا موجودی) مستقیماً روی تصویر منتقل شدند تا اثرگذاری بیشتری بر تصمیم خرید داشته باشند.
- صفحه پیگیری سفارش (Order Tracking): این صفحه پراهمیت به صورت شفافتر و منظمتر بازطراحی شده و تمامی اطلاعات کلیدی مانند وضعیت پیک، فروشگاه و مراحل سفارش را به کاربر نشان میدهد، بهعلاوه یک ایستر اِگ جذاب هم به آن اضافه شده تا انتظار کاربر را لذتبخشتر کند.
اسنپمارکت از تمامی کاربران دعوت میکند تا نسخه جدید اپلیکیشن را دانلود و تجربه خرید ۲۰٪ سریعتر را امتحان کنند.
اسنپمارکت، سرویس سوپرمارکت آنلاین گروه اسنپ، با هدف بازتعریف تجربه خرید سوپرمارکتی و ایجاد یک اکوسیستم کامل و کارآمد در حوزه خردهفروشی آنلاین فعالیت میکند. این اکوسیستم طراحی شده است تا تمامی نیازها را در زمینه خردهفروشی سوپرمارکتی در یک نقطه برآورده کند و در مسیر رسیدن به زندگی راحتتر، به مصرفکنندگان، فروشگاهها و برندها خدمات متنوعی ارائه دهد.