اسنپمارکت از همکاری با استارتاپ نوآور «هایلایت» برای استفاده از دستیار هوش مصنوعی در حوزه منابع انسانی با نام «بنفشه» خبر داد. این دستیار هوشمند بهطور ویژه برای انجام مراحل مختلف مصاحبههای شغلی طراحی شده و تجربهای متفاوت، شفاف و کماسترس را برای داوطلبان فراهم میکند.
بنفشه که نمونهای از استفاده یک شرکت بزرگ از یک دستیار هوش مصنوعی در فرایند استخدام است توسط استارتاپ نوپا و نوآور «هایلایت» توسعه یافته و اسنپمارکت میگوید اولین شرکتی است که با استفاده از این دستیار همکاران جدیدی استخدام کرده است.
هدف از طراحی «بنفشه» برای استخدام
این دستیار هوشمند با سه رویکرد کلیدی توسعه یافته است:
- استانداردسازی و عادلانهسازی تجربه مصاحبه برای همه داوطلبان
- کاهش استرس و ایجاد فضای دوستانه برای معرفی بهتر تواناییهای داوطلبان
- صرفهجویی در زمان تیم منابع انسانی برای تمرکز بیشتر بر مراحل تخصصیتر استخدام
بازخورد مثبت داوطلبان
نسخهی آزمایشی بنفشه پیشتر توسط گروهی از متقاضیان شغلی مورد استفاده قرار گرفت و بازخوردها نشان داد که بیشتر داوطلبان تجربهای مثبت و کماسترس از مصاحبه داشتهاند. بسیاری از آنها این روش را «مدرن، شفاف و انگیزهبخش» توصیف کردهاند.
یکی از داوطلبان در پاسخ به این سوال که آیا احساس بدی درباره مصاحبه با یک هوش مصنوعی نداشته است، گفت: «فضای این مصاحبه بسیار انسانی، دوستانه و در عین حال بدون استرس بود. اگر قرار باشد یک بار دیگر در این فرآیند حق انتخاب بین مصاحبه با هوش مصنوعی و انسان داشته باشم، باز هم همین مسیر را انتخاب میکنم.»
داوطلبان استخدام در اسنپمارکت، نخستین فرآیند استخدام با بنفشه را در ماههای گذشته تجربه کردند و اولین نیروهای استخدام شده با همکاری این دستیار اکنون در اسنپمارکت مشغول فعالیتاند.
بنفشه، بخشی از استراتژی کلان هوش مصنوعی در اسنپمارکت
اسنپمارکت پیشتر با معرفی ابزارهایی مانند سوپرسنج و دستیار خرید نشان داده بود که بهکارگیری هوش مصنوعی صرفاً به حوزهی مشتری محدود نمیشود. با معرفی «بنفشه»، این استراتژی حالا به حوزهی منابع انسانی نیز گسترش یافته است.
درباره استارتاپ «هایلایت» (Highlight)
استارتاپ هایلایت (Highlight) بهعنوان توسعهدهندهی «بنفشه»، تمرکز خود را بر طراحی دستیارهای هوش مصنوعی تخصصی برای سازمانها قرار داده و اسنپمارکت اولین مشتری سازمانی این محصول محسوب میشود.