بیمه طلای طلاسی گزارش اختصاصی

بیمه رایگان طلا برای خریداران آنلاین؛ همکاری «طلاسی» و «بیمه کوثر» کلید خورد

پلتفرم «طلاسی» با همکاری «بیمه کوثر»، طلای خریداری‌شده کاربران را به‌صورت رایگان بیمه می‌کند. این طرح که برای اولین بار در ایران اجرا می‌شود، با هدف افزایش امنیت و اعتماد در بازار خرید و فروش آنلاین طلا، ریسک‌های سرقت و آتش‌سوزی را پوشش می‌دهد.

نشست خبری همکاری مشترک «طلاسی»، پلتفرم خرید و فروش طلای آنلاین که از سال 1401 در حال ارایه خدمات به مشتریان است و «بیمه کوثر» با هدف شفاف‌سازی درباره این همکاری، امروز دوشنبه 28 مهر با حضور «مهدی فدایی» مدیرعامل طلاسی، «مهدی احمدی» مدیرعامل شرکت CIJ و «رضا ترکاشوند» مدیر بیمه‌های باربری و پول شرکت بیمه کوثر و همچنین اهالی رسانه برگزار شد.

3 لایه امنیتی برای کاربران طلاسی

مدیرعامل «طلاسی» در این نشست یکی از نگرانی‌های کاربران را در خرید و فروش آنلاین و دیجیتال طلا خرید امن و کم‌ریسک توصیف کرد و گفت: «طلاسی بستری برای خرید و فروش آنلاین طلا محسوب می‌شود و کاربران با مراجعه به این پلتفرم می‌توانند خرید امن و راحتی را تجربه کنند. اما ما سعی کردیم دغدغه‌های کاربران را در این حوزه رفع کنیم.»

مهدی فدایی یکی از دغدغه‌های کاربران را در خرید و فروش آنلاین طلا، تحویل فیزیکی دانست و افزود: «برای رفع این دغدغه با استفاده از بستر دیجی‌اکسپرس توانستیم تحویل امن طلای فیزیکی با کد رهگیری و درب منزل را فراهم کنیم. در واقع با تحویل فیزیکی خرید دیجیتال را به خرید سنتی نزدیک کردیم.»

این شیوه همکاری که فدایی درباره آن صحبت کرد از تیرماه امسال رسانه‌ای شد که طی آن با همکاری پلتفرم «طلاسی» و شرکت لجستیکی «دیجی‌اکسپرس» کاربران می‌توانند حتی مقادیر بسیار اندک طلا (از ۳۰ سوت) را به‌صورت امن، بیمه‌شده و در بسته‌بندی استاندارد در سراسر ایران دریافت کنند. با این سرویس، سفارش‌ها حداکثر طی پنج روز کاری تحویل داده می‌شوند و قابلیت پیگیری لحظه‌ای دارند.

مدیرعامل «طلاسی» با تاکید بر اینکه این سرویس با هدف افزایش امنیت، شفافیت و اعتماد در تحویل طلا طراحی شده است، ادامه داد: «در مرحله بعد، همکاری با بانک کارگشایی را آغاز کردیم. طبق این همکاری، کل طلای خریداری شده توسط کاربران در بانک ذخیره می‌شود و به ازای خرید کاربران، طلای فیزیکی در بانک وجود دارد که تحت‌نظارت است.»

فدایی با بیان اینکه امنیت در «طلاسی» شعار نیست، تاکید کرد: «ما همه تلاش خود را کردیم که دغدغه کاربران برای خرید آنلاین طلا رفع شود و در مرحله سوم این رویکرد، همکاری با بیمه کوثر را آغاز کردیم. طی این همکاری از این پس همه دارایی کاربران به صورت رایگان توسط بیمه کوثر، بیمه خواهد شد. این بیمه می‌تواند دغدغه کاربران را درباره هر اتفاق غیرقابل پیش‌بینی رفع کند.»

او در این باره توضیح بیشتری داد و گفت که به محض خرید، کاربر پیامی دریافت می‌کند که لینک رایگان بیمه در آن قید شده است و کاربر می‌تواند با باز کردن آن بیمه‌نامه خود را ملاحظه کند.

فدایی قرارگیری دو صنعت طلا و بیمه را در کنار هم یک نوآوری و ارزش افزوده برای هر دو صنعت برشمرد و اظهار امیدواری کرد که این روند الگویی برای سایر استارتاپ‌ها و موسسات مالی کشور باشد.

مدیرعامل «طلاسی» درباره جزییات بیمه طلای کاربران نیز گفت: «بیمه‌نامه به ازای هر خرید و بر اساس وزن طلا صادر می‌شود. پیش‌بینی این بود که آیکونی برای انتخاب بیمه در نظر گرفته شود، اما احساس کردیم ممکن است این تصور برای کاربر پیش بیاید که باید هزینه‌ای پرداخت کند. به همین دلیل،‌ فقط یک آیکون برای نظرسنجی در نظر گرفته شده و بیمه‌نامه کاملا به صورت رایگان به محض خرید صادر می‌شود.»

مدیرعامل «طلاسی» همچنین تاکید کرد که در آینده با گسترش همکاری‌ها، امکان بیمه خریدهای گذشته کاربران،‌ بیمه نقره و خدمات دیگر هم فراهم خواهد شد.

بیمه طلای کاربران در 4 حادثه

در ادامه این نشست، مدیر بیمه‌های باربری و پول شرکت بیمه کوثر، از تغییر کسب‌وکارها و تغییر مسیرشان به سمت بستر آنلاین صحبت کرد و گفت: «شرکت‌های بیمه هم باید متناسب با این تغییر، راه خود را پیدا کنند. این نوآوری هم در صنعت بیمه از سوی بیمه کوثر و با همکاری طلاسی کلید خورد و امیدواریم نتایج خوبی برای طرفین داشته باشد.»

رضا ترکاشوند با بیان اینکه برای افزایش ضریب نفوذ در بازار باید طرح‌های متعددی بر اساس نیاز مخاطب و بازار طراحی شود، افزود: «بخشی از دغدغه کاربران نگهداری طلاست و ما با بررسی‌های مختلف توانستیم این دغدغه را برای افرادی که طلای فیزیکی دریافت نمی‌کنند، حل کنیم. بیمه کوثر طلای خریداری شده از سوی کاربران طلاسی را در حوادث آتش‌سوزی، انفجار، سرقت مسلحانه و سرقت غیرمسلحانه بیمه می‌کند. این در حالی است که شما اگر طلایی را در منزل نگهداری کنید و منزل شما بیمه آتش‌سوزی باشد، طلا به صورت استثنا در این بیمه نمی‌گنجد.»

یکی از مواردی که همیشه شرکت‌های بیمه‌ای در نظر دارند سقف تعهدات متناسب با نیاز بیمه‌گذار است. سقف خاصی برای بیمه طلا در نظر گرفته نشده است و بیمه‌گذار بر اساس نیاز و خرید خود بیمه‌نامه را دریافت می‌کند.

ترکاشوند در پاسخ به این سوال که «نوسان قیمت طلا چطور بر بیمه‌ محصول جبران می‌شود؟» گفت: «بیمه‌نامه در روز خرید صادر می‌شود. در آینده می‌توانیم در صورت نیاز الحاقیه‌ای با توجه به افزایش ارزش طلا داشته باشیم.»

تکمیل زنجیره ارزش خرید و فروش آنلاین طلا

مدیرعامل شرکت CIJ به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان و متولی فنی همکاری میان «طلاسی» و «بیمه کوثر» هم در این نشست حضور داشت. مهدی احمدی پلتفرم‌های آنلاین خرید و فروش طلا را پاسخی مناسب، به موقع و به‌جا به نیاز واقعی جامعه در فضای اقتصادی کشور دانست و گفت: «طلاسی در این زمینه پیشتاز بوده است و البته پلتفرم‌های دیگر هم در این حوزه فعال هستند.»

او با تاکید بر اینکه یک کسب‌وکار برای موفقیت باید مولفه‌های مختلف از جنبه‌های فنی، اقتصادی، زیرساختی و … را در نظر بگیرد، افزود: «یکی از مولفه‌های مهم که کسب‌وکارها معمولا از آن غفلت می‌کنند و در نتیجه آسیب می‌بینند مهندسی بازار و شکل دادن به رفتار اقتصادی است. بازار نیازهای خاص خودش را دارد و یکی از این نیازها مساله امنیت و همچنین حس امنیت است. گاهی حس امنیت از خود امنیت اهمیت بیشتری دارد.»

احمدی توضیح بیشتری داد و اظهار کرد: «طبیعی است که طلاسی با نظارت‌های مختلف و مجموع ساز و کارها امنیت لازم را برای خرید و فروش طلا دارد، اما به اقتضای مهندسی بازار و اقتصاد رفتاری لازم بود حس امنیت را هم در کنار امنیت برای مخاطبان فراهم کند و ایجاد حس امنیت ماموریت صنعت بیمه است. به نظر می‌رسد این حلقه مفقوده در خرید و فروش آنلاین طلا وجود داشت که همکاری مشترک طلاسی و بیمه کوثر آن را فراهم می‌کند.»

او تاکید کرد که حس امنیت می‌تواند کاربر بیشتری را به این حوزه جذب کند و این ابتکار عمل، نشان از پیشرو بودن پلتفرم «طلاسی» دارد.

مدیرعامل شرکت CIJ ادامه داد: «این همکاری از تلاقی سه جریان شکل گرفته است. اول، نوآوری و فناوری. همان‌طور که می‌دانیم صنعت بیمه حداقل ۸۰۰ سال تاریخچه مدون دارد و قبل از آن هم وجود داشته است.  سرعت تحولات در چنین صنعت قدیمی‌ای به شکل طبیعی کندتر از صنایع جوان‌تر است. این ایده که بیمه می‌تواند در زنجیره ارزش طلاسی قرار بگیرد و زنجیره آن را تکمیل کند، یک نبوغ و نوآوری بود. جریان دوم، از نگاه من درک درست و به موقع طلاسی بود و جریان سوم، همراهی صنعت بیمه. شرکت بیمه کوثر جزو معدود همکارانی بود که درک خوبی از این موضوع داشت و به جای پس زدن این مساله پیچیده تصمیم گرفت وارد ماجرا شود و این مساله پیچیده را حل کند. حالا می‌توانیم بگوییم این کسب‌وکار یک زنجیره ارزش کامل دارد و پیش‌بینی می‌شود یک رشد خوب را تجربه کند.»

دیدگاه‌تان را بنویسید