مدیرعامل تپسی حمله هکرها و سرقت بخشی از اطلاعات این شرکت را تایید کرد

میلاد منشی‌پور مدیرعامل تپسی، دسترسی غیرمجاز به بخشی از اطلاعات این شرکت را تایید کرد.

پیشتر یک کانال‌ تلگرامی اعلام کرد که اطلاعات بیش از ۲۷ میلیون مسافر تپسی شامل نام، نام خانوادگی، شماره همراه، شهر و بعضا ایمیل این شرکت هک شده است. همچنین اطلاعات بیش از ۶ میلیون راننده شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، شهر، شماره همراه نیز مورد هک قرار گرفته است.

به گزارش آی‌تی‌ایران، این کانال تلگرامی تمامی این اطلاعات را با قیمت ۳۵ هزار دلار (یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان) برای فروش گذاشته است.

میلاد منشی‌پور، مدیرعامل تپسی در توییتر خود این حمله هکری را تایید و از همکاری با پلیس برای به دام انداختن گروه مهاجم خبر داد. او مسوولیت این اتفاق را پذیرفت.

توییت مدیرعامل تپسی

منشی‌پور در حساب توییتری خود نوشت:

«طی روزهای گذشته، متوجه دسترسی غیرمجاز به زیرساخت شرکت تپسی و برداشت بخشی از اطلاعات شدیم. به محض کشف این موضوع، ضمن ثبت شکایت، پلیس را در جریان قرار دادیم و راه دسترسی آنها را بستیم.

مطابق ایمیل‌هایی که از گروه مهاجم دریافت کرده‌ایم، قصد آنها از این کار اخاذی بوده و برای عدم نشر اطلاعات، درخواست پول کرده‌اند. ما تصمیم گرفتیم که به این اخاذی تن ندهیم، چرا که در مذاکره با آنها متوجه شدیم که نه تنها ضمانتی برای عدم نشر اطلاعات و سواستفاده‌های آتی وجود ندارد، بلکه تشویقی برای ادامه‌ی این اقدام در مورد سایر شرکت‌ها نیز خواهد بود. در ادامه، تلاش ما کمک به پلیس برای شناسایی گروه مهاجم و جلوگیری از فروش اطلاعات است.

در انتها، بابت این اتفاق متاسفم، مسئولیت آن را می‌پذیرم و حتما بررسی دقیقی در مورد دلایل وقوع آن انجام خواهم داد. متعاقبا گزارش این بررسی را اعلام خواهم کرد.»

این دومین بار است که تپسی مورد حمله هکرها قرار می‌گیرد. در فروردین ماه ۹۸ بود که شرکت تپسی یکی از سرورهایش هک شده بود‌.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

دیجی‌پی، اسپانسر کتاب مدیریت مالی شخصی برای نوجوانان شد

دیجی‌پی، بستر هوشمند انواع خدمات پرداخت و اعتبار، در راستای مسئولیت اجتماعی خود به منظور بالا بردن سواد مالی نوجوانان و دسترس‌پذیر کردن آموزش‌های مالی، اسپانسر تدوین و انتشار کتاب…
خبرها

هرلایف با قابلیت‌های جدید «کلینیک» و «فروشگاه» وارد مرحله‌ای نوین از خدمات سلامت دیجیتال شد

اپلیکیشن هرلایف، که ابتدا به عنوان یک ابزار ردیابی قاعدگی برای بانوان عرضه شده بود، حالا با افزودن دو قابلیت جدید «کلینیک» و «فروشگاه» به پلتفرم خود، در حال تبدیل…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم