هزاران نفر از سراسر جهان در یک تجربه آنلاین جدید با استفاده از گوگل استریت ویو، به یک «سفر جادهای مجازی» دست زدهاند؛ بازیای که در آن کاربران به صورت جمعی مسیر حرکت خودرو را تعیین میکنند.
این پدیده که «Internet Roadtrip» نام دارد و توسط نیل آگاروال، خالق آن، یک «شبیهساز سفر جادهای» توصیف شده است، نوعی بازی آنلاین چندنفره عظیم (MMORTG) محسوب میشود. در این بازی، هر ۱۰ ثانیه، بینندگان با رأی دادن، جهت حرکت «خودرو» را در گوگل استریت ویو مشخص میکنند. همچنین میتوانند برای بوق زدن یا تغییر ایستگاه رادیو رأی دهند. جهتی که بیشترین رأی را بیاورد انتخاب میشود و خودرو در مسیر خود به سمت… هر کجا که چت تصمیم بگیرد، ادامه میدهد.
Internet Roadtrip یادآور بازی نمادین Twitch Plays Pokémon است که بیش از ۱۰ سال پیش پخش میشد و در آن بینندگان به صورت جمعی رأی میدادند که کدام دکمه در بازی Pokémon Red فشرده شود. اما Internet Roadtrip بسیار کمتر هرج و مرج دارد، هم به این دلیل که تنها حدود هزار نفر همزمان در حال بازی هستند و هم به دلیل وجود ابزارهای سازماندهی بهتر نسبت به آن دوران.
پیشرفت در این سفر جادهای مجازی کند است. خودرو با سرعتی کمتر از پیادهروی حرکت میکند. مدیران دیسکورد مجبور شدهاند انتظارات تازهواردان را تعدیل کنند و توضیح دهند که پیشنهاد رانندگی از مین (Maine) به لاس وگاس بیمعنی است، زیرا احتمالاً نزدیک به ۱۰ ماه زمان واقعی طول میکشد تا به آنجا برسند. همین موضوع در مورد آلاسکا نیز صادق است، اما مشکل فقط زمان نیست.
در بخش پرسشهای متداول دیسکورد آمده است: «گوگل استریت ویو با گرفتن چندین عکس و کنار هم قرار دادن آنها کار میکند. در برخی مناطق جادههای منتهی به آلاسکا، شکافهایی در عکسهای موجود وجود دارد و اگر به این جادهها برویم، در آنجا گیر خواهیم کرد. تمام جادههای احتمالی به آلاسکا این شکافها را دارند. ما بررسی کردیم.»
برخلاف بازیهای دیگر مبتنی بر استریت ویو مانند GeoGuessr، در Internet Roadtrip هدف مشخصی وجود ندارد. برخی از اعضای دیسکورد درباره رانندگی به کانادا بحث کردهاند که با توجه به موقعیت فعلی در مین، هدف نسبتاً واقعبینانهای است. اما مقصد هدف نیست؛ بلکه لذت گوش دادن تصادفی به رادیوی یک کالج هنرهای لیبرال با هزار غریبه در اینترنت، در حالی که از جادههای فرعی دیدنی بلو هیل، مین، لذت میبرند، مهم است.
مطالب مرتبط
خلاصه اخبار: این هفته در اکوسیستم استارتاپی چه گذشت؟ (۲۰ تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴)
علیبابا: بازار «تجارت فوری» میتواند هر فردی در چین را جذب کند
پاسخ تیم حقوقی دیجیپی به بیانیه اسنپپی
پربازدیدهای هفته
بیمه تامین اجتماعی برای رانندگان اسنپ و تپسی تصویب شد
سرویس جدید «فودرو» اسنپفود چگونه کار میکند؟
سعید رحمانی، بنیانگذار سرآوا سکوت خود را شکست
پادکست زوم