این قابلیت با هدف کمک به رشد کانالها و افزایش تعامل طراحی شده است و به تولیدکنندگان محتوا اجازه میدهد تا به طور رسمی با یکدیگر همکاری کرده و به مخاطبان یکدیگر معرفی شوند.
بر اساس توضیحات یک کارمند «گوگل» در بخش راهنمای یوتیوب، این قابلیت به تولیدکنندگان محتوا اجازه میدهد تا حسابهای دیگر را به عنوان همکار به ویدیوی خود اضافه کنند.
«لیندزی گمبل»، مشاور بازاریابی اینفلوئنسرها، با انتشار تصویری در شبکه اجتماعی «تردز» نحوه کارکرد این ویژگی آزمایشی را به نمایش گذاشته است.
در این تصویر مشخص است که نام همکاران در کنار نام سازنده اصلی ویدیو نمایش داده میشود. در نسخه موبایل، اگر تعداد همکاران زیاد باشد، عبارت «… و بیشتر» (…and more) ظاهر میشود که با لمس آن، فهرست کامل افراد همراه با دکمه «دنبال کردن» (Subscribe) در کنار نامشان باز میشود.
احتمالا این فرایند، مانند اینستاگرام و تیک تاک، نیازمند ارسال دعوتنامه از سوی سازنده اصلی و تایید آن توسط همکار خواهد بود تا از افزودن ناخواسته افراد به ویدیوها جلوگیری شود.
در حال حاضر این ویژگی تنها برای گروه کوچکی از تولیدکنندگان محتوا فعال شده است و هنوز مشخص نیست که آیا همکاران به اطلاعات و آمار محرمانه ویدیو دسترسی خواهند داشت یا خیر.
«یوتیوب» پس از جمعآوری بازخورد از کاربران آزمایشی، درباره انتشار گسترده این قابلیت تصمیمگیری خواهد کرد.