این شرکت با حمایت از شفافسازی وزیر، تاکید کرد که این عوامل زیرساختی، کیفیت خدمات اینترنتی را به طور جدی تحت تاثیر قرار دادهاند.
در این بیانیه آمده است که بسیاری از دکلها و سایتهای مخابراتی برای قطعیهای کوتاهمدت طراحی شدهاند و در برابر خاموشیهای طولانی، توانایی ارائه سرویس پایدار را ندارند.
«زیتل» توضیح داده که این مشکلات حتی در مناطقی که به ظاهر شرایط عادی دارند نیز بر کیفیت شبکه تاثیرگذار است.
این شرکت ضمن پوزش رسمی از کاربران خود به دلیل عدم امکان ارائه خدمات کامل و بینقص در «شرایط غیرعادی» فعلی، اعلام کرد که بخشی از مشکلات خارج از کنترل این اپراتور است. با این حال، «زیتل» اطمینان داد که تیمهای فنی آن به صورت شبانهروزی در تلاش هستند تا پایداری شبکه را تا حد ممکن حفظ کنند.
«زیتل» در پایان ابراز امیدواری کرده است که با همکاری نهادهای مسئول برای رفع مشکلات زیرساختی، مسیر برای دستیابی به یک شبکه پایدارتر هموار شود.