به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، دبیر چهارمین دوره رویداد اینوتکسی کاپ گفت: در این رویداد با طراحی بخشهای مختلف به دنبال استعدادیابی کودکان و نوجوانان به جای حالت تستی و چهارگزینهای، بصورت عملی و در ابعاد مختلف جسمی-حرکتی، شناختی- فکری، روحی- روانی، هیجانی- عاطفی، ارتباطی- اجتماعی هستیم.
یاسر قرایی افزود: با توجه به اینکه یکی از بزرگترین جامعه آماری ما دانشآموزان هستند، نیاز است تا فرهنگ نوآوری و فناوری در این گروه های سنی ورود پیدا کند. یکی از اهداف برگزاری رویداد اینوتکسی کاپ نگـاه نـوآورانه، آینده نگارانه و عدم غفلت از نیازهاى روز جامعه درعرصه ها و سطوح مختلف از آموزش و پژوهش می باشد. همچنین کارآفرینان، مدیران و مربیان مراکز آموزشی نیز در حوزه آموزش نقش دارند، از این رو ما در اینوتکسی کاپ قصد داریم فرهنگ نوآوری و فناوری را که منجر به کارآفرینی میشود را در سنین پایینتر وارد کنیم.
او تصریح کرد: هدف ما این است تا والدین دانش آموزان با حضور در این رویداد، استعدادهای فرزند خود را بیشتر شناخته و مسیر خوبی را برای آینده آنان طراحی کنند.
قرایی گفت: چهارمین دوره رویداد دانش آموزی اینوتکسی کاپ این بار همزمان با یازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۲۲) و با هدف توسعه کمی و کیفی آن در ابعاد بین المللی برگزار می شود.
دبیر چهارمین دوره رویداد اینوتکسی کاپ ادامه داد: به دلیل این همزمانی، بخش های جدیدی از جمله بخش نمایشگاهی برای معرفی نوآوری ها و محصولات تولید شده توسط دانش آموزان، بخش معرفی مربیان و معلمان برتر و نیز بخش کارگاهی برای مدیران مدارس و مراکز آموزشی به این رویداد اضافه شده است.
او در توضیح نحوه برگزاری این رویداد گفت: اینوتکسی کاپ شامل ۵ قسمت مختلف می باشد. یک بخش شامل نمایشگاه است که دستاوردهای مربیان و دانشآموزان را معرفی میکند. بخش دوم پروتایپ است که مربیان دانشآموزان و مراکز آموزشی می توانند مستندات پروتایپ خود را برای ما ارسال کنند. تا درنهایت در بخش کافه سرمایه در بحث تجاری سازی آنها کار کنیم. بخش دیگر مربی برتر نام دارد که با شعار من، تو، ما اصولی تدریس میکنیم به شناسایی روشهای تدریس خلاقانه و نوآورانه میپردازد. و درنهایت پس از داوری به ۳ نفر اول جایزه اهدا خواهد شد.
قرائی افزود: بخش دیگر بخش کارآفرینی است که سرمایهگذاران و مدیران مراکز آموزشی از سراسر کشور به این رویداد دعوت میشوند تا از نمایشگاه بازدید کنند و با روشها و محصولات نوآورانه آموزشی آشنا شوند و با آنها ارتباط برقرار کنند. بخش دیگر توانمندسازی مدیران مراکز آموزشی است که در آن با روشهای دسترسی به نوآوری ها و فناوری، چگونگی ایجاد مدارسی خلاق در دوران پساکرونا و نحوه سرمایه گذاری در حوزه نوآوری و فناوری در آموزش آشنا میشوند.