نماینده مجلس: گردش مالی فیلترینگ در کشور ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان است

نماینده مجلس ضمن انتقاد از فیلترینگ فعلی اینترنت، گردش مالی فیلترینگ را ۴۰ تا ۵۰هزار میلیارد تومان برآورد کرد.

 

جلال رشیدی کوچی در گفت وگو با خبرنگار عصر ایران با اشاره به آسیب های فیلترینگ فضای مجازی گفت: عملا ما شاهد این هستیم که بازار پرسود و مکاره ای پشت پرده فیلترینگ شکل گرفته است که متاسفانه گردش مالی سنگینی هم در آن اتفاق می افتد. ۴۰تا ۵۰هزار میلیارد تومان گردش مالی است ما هم از لحاظ فنی و‌هم از لحاظ روانی می توانیم این موضوع را بررسی کنیم.

 

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها اظهار کرد: اینکه شرایط جامعه را با تصمیمات مان به این شکل پیش بردیم جای سوال است. بنده نظرسنجی در یکی از شبکه های اجتماعی که فیلتر است انجام دادم که تقریبا سی هزار نفر در آن نظرسنجی شرکت کردند هشتاد درصد گفتند ماهیانه بالای صدهزار تومان بابت فیلترشکن هزینه می کنند و این باعث شکل گیری این گردش مالی شده است که تبعات منفی برای کشور، جامعه و اقتصاد ما دارد. چون بازار پرسود،غیرقابل نظارت و خلافی در این بخش شکل گرفته است پس قطعا دست افراد خاصی است وقتی این بازار پرسود باشد حتما افراد معمولی نمی توانند به آن راه پیدا کنند.

 

وی افزود: وقتی ما فیلترشکن روی گوشی مان نصب می کنیم مصرف دیتای ما چندبرابر می شود و این نیز در آن عدد حساب می شود یعنی اگر ما بسته ده گیگی را در شرایط عادی یکماه استفاده می کردیم وقتی فیلترشکن روشن شود این مصرف اینترنت را بیشتر می کند یعنی ده گیگ را به جای یکماه در زمان کمتری مصرف می کنیم و این نیز پولش به جیب شرکت مخابرات می رود.

 

نماینده مردم مرودشت در مجلس تصریح کرد: وقتی ما می گوییم فیلترینگ به این شیوه درست نیست منظورمان این نیست که با سامان دادن و مقابله با بی بندو باری در فضای مجازی مخالف هستیم بلکه حرفمان آسیبی است که از این طریق به خانواده ،جامعه و اقتصاد می رسد.

 

وی ادامه داد: وقتی شما برای دسترسی به شبکه اجتماعی فیلترشکن نصب می کنید خواه ناخواه دسترسی به سایر سایت ها و شبکه اجتماعی نیز برای شما باز می شود که شاید در حالت عادی خانواده ها اجازه ندهند که فرزندان یا خودشان برای دسترسی به آن شبکه، فیلترشکن نصب کنند.

منبع: عصرایران

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

خبرها

نتایج نظرسنجی «چندین»: نسل جدید کارجویان از چه زاویه‌ای به چالش‌های کاری نگاه می‌کنند؟

چطور می‌توان نسل جدید کارجویان را شناخت و انتظارات آن‌ها از محیط کار را درک کرد؟ «چندین» با برگزاری یک نظرسنجی از بازدیدکنندگان غرفه توسن در چهاردهمین نمایشگاه کار دانشگاه…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم