گزارش تپسی از آمارهای سال ۹۹

گزارش آماری ۹۹ شرکت تپسی با ارایه اطلاعاتی درباره ترافیک، عادت‌های سفر و موارد دیگر از ۱۸ شهر ایران منتشر شد.

داده‌های این گزارش بر اساس اطلاعات به دست آمده از سفرهای انجام شده توسط تپسی در ۱۸ شهر ایران که این تاکسی اینترنتی در آن‌ها به خدمت‌رسانی می‌پردازد، به دست آمده‌اند و در آن‌ها هیچ گونه استفاده‌ای از داده‌های محرمانه سفیران و مسافران انجام نشده یا به آن‌ها اشاره نشده است. تهران، کرج، اصفهان، مشهد، شیراز، تبریز، اهواز، یزد، رشت، ارومیه، قم، کرمان، بندرانزلی، ساری، بابل، قائم‌شهر، آمل و لاهیجان شهرهایی هستند که تپسی در آن‌ها در حال فعالیت است.

 

بیشترین و کمترین‌های ترافیکی در سال ۹۹

 

آمارهای تپسی نشان می‌دهد که در سال ۹۹، ترافیک اغلب شهرهایی که تپسی در آن‌ها حضور دارد با کاهش مواجه شده است. بندرانزلی با ۸.۴-، کرج با ۶.۷۳- و ساری با ۵.۵۷- درصد بیشترین میزان کاهش ترافیک را در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ تجربه کردند. قم با  ۷.۶۵ درصد و کرمان با ۰.۷۳ درصد تنها شهرهایی بودند که ترافیک در آن‌ها رشد نشان می‌دهد. تهرانی‌ها نیز کاهش ۳.۰۷ درصدی را در ترافیک پایتخت تجربه کرده‌اند. این آمار با در نظر گرفتن سرعت متوسط سفیران تپسی در هر شهر بر اساس فاصله مکانی و زمانی مبدا و مقصد به دست آمده است.

به طور کلی در تمامی شهرهای محل فعالیت تپسی، کم‌ترافیک‌ترین ساعات (بدون در نظر گرفتن بازه ۱۲ شب الی ۴ صبح)،  در بازه زمانی ۴ الی ۶ صبح و پرترافیک‌ترین ساعات، ۱۸ الی ۲۰ بوده است. ترافیک این شهرها در ساعت ۲۰، به نقطه اوج خود رسیده است.

 

از پرسفرترین و کم‌سفرترین‌ها تا بلندترین و کوتاه‌ترین سفرها

 

چنانکه قابل پیش‌بینی بود، تهران بیشترین سفرهای تپسی را در سال ۹۹ ثبت کرده است، اما در دل تعداد سفرها هم آمارهای جالب توجهی وجود دارد.

پر سفرترین سفیر سال ۹۹ تپسی از سفیران بابلی بود که ۸۷۹۷ سفر انجام داده است؛ یعنی میانگین روزانه بیش از ۲۴ سفر! این در حالی است که پرسفرترین سفیر تپسی از ابتدا تا کنون یک مشهدی است که تا انتهای سال ۹۹ تعداد ۱۸ هزار و ۶۴۲ سفر انجام داده است. پر سفرترین مسافر تپسی در سال ۹۹ هم یک تهرانی است که در این سال ۱۵۷۸ سفر با تپسی انجام داده است؛ در واقع این شهروند تهرانی به طور میانگین روزی ۴.۳ سفر با تپسی داشته است! جالب این که پر سفرترین مسافر تپسی از ابتدا تا کنون تنها حدود دو برابر این میزان سفر رفته است. این مسافر طلایی تپسی که اتفاقا او هم تهرانی است، تا انتهای سال ۹۹، تعداد ۳۲۰۱ سفر با تپسی انجام داده است.

بلندترین سفر تپسی از نظر مسافتی ۲۰۱ کیلومتر و کوتاه‌ترین سفر ۱۵ متر بوده است. این در حالی است که یک سفر ۵ ساعت و ۲۳ دقیقه‌ای طولانی‌ترین مدت سفر و یک سفر ۳ دقیقه‌ای کوتاهترین سفر از نظر زمانی بوده‌اند.

در تهران، میدان آرژانتین در صدر مقصدهای مورد علاقه مسافران قرار داشته است. پردرخواست‌ترین مقصدهای مسافران در سایر شهرها نیز در جدول زیر قابل مشاهده است.

سحرخیزترین مسافران تپسی

 

بر اساس آمارهای تپسی، شهروندان کرمانی، تهرانی و اصفهانی نسبت به سایر شهرها سحرخیزترند و سفرهای صبحگاهی بیشتری را تجربه می‌کنند. شیرازی‌ها هم در رتبه چهارم انجام سفرهای صبحگاهی هستند. این در حالی است شهروندان بندرانزلی، ارومیه، و رشت کمترین سفرهای صبحگاهی را دارند.

 

مشهدی‌ها، پرسفرترین مسافران شبانه تپسی

 

آمار نشان می‌دهد که اگرچه شهروندان شهرهای بندرانزلی و رشت به سفرهای صبحگاهی علاقه کمتری دارند، اما هر دو این شهرها در میان سه شهر اول فهرست سفرهای شبانه تپسی هستند. با این حال این مشهدی‌ها هستند که رتبه نخست سفرهای شبانه تپسی را به خود اختصاص داده‌اند و پایتخت‌نشینان نیز در رتبه چهارم هستند. در سوی دیگر، کرمانی‌ها که در رتبه دوم سحرخیزترین مسافران تپسی بودند، در رتبه آخر انجام سفرهای شبانه قرار گرفته‌اند. اهالی ارومیه و قائم‌شهر نیز در رتبه‌های بعدی کمترین سفرهای شبانه تپسی هستند.

 

شهرهای با بیشترین و کمترین لغو سفر در تپسی

 

در سال ۹۹ شهرهای بندرانزلی، ارومیه و ساری بیشترین درصد لغو سفر را ثبت کرده‌اند. این در حالی است که شهرهای مشهد، تهران و رشت کمترین درصد لغو سفر را داشته‌اند. لغو سفر امکانی برای سفیران و مسافران است تا در شرایط خاص بتوانند از آن استفاده کنند، هر چند استفاده بیش از حد از آن می‌تواند موجب ناراحتی طرف مقابل شود. در هنگام لغو سفر از سوی راننده، مسافر مجبور است فرآیند جست‌وجوی سفیر را مجددا انجام دهد و زمان بیشتری در انتظار بماند. از سوی دیگر آمارهای تپسی نشان می‌دهد که روزانه میانگین ۲۰ دقیقه از زمان یک سفیر فعال تپسی به دلیل لغو سفر از سوی مسافران هدر می‌رود که در نتیجه سفیر امکان کسب درآمد از ۱۵-۲۰ سفر در ماه را از دست می‌دهد.

 

میزان رضایتمندی سفیران و مسافران تپسی از یکدیگر

 

هر چند شاید لغو سفر برای سفیران و مسافران تجربه خوشایندی نباشد، اما سفرهای بسیاری هستند که هم سفیر و هم مسافر از یکدیگر رضایت کامل را دارند و در پایان سفر به یکدیگر امتیاز کامل ۱۰ می‌دهند. مسافران و سفیران مازندرانی در شهرهای ساری و قائم‌شهر و بابل در کنار شیرازی‌ها بیش از همه از یکدیگر رضایت کامل داشته‌اند. میانگین امتیاز سفیران تپسی به طور کلی ۹.۵ است. با این حال سفیران شهرهای یزد، مشهد و شیراز نسبت به سایر شهرها میانگین امتیاز بالاتری را در سال ۹۹ ثبت کرده‌اند.

 

با توجه به این که ماسک زدن توسط راننده به عنوان یکی از پروتکل‌های بهداشتی در سفرهای تپسی الزامی است، طبق گزارش مسافران، به طور میانگین حدود ۹۵ درصد سفرهای تپسی با تایید ماسک زدن سفیر توسط مسافر همراه بوده که سفیران یزد و تهران با اختلاف اندکی نسبت به سایر شهرها بهتر از بقیه این پروتکل را رعایت کرده‌اند.

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

خبرها

نتایج نظرسنجی «چندین»: نسل جدید کارجویان از چه زاویه‌ای به چالش‌های کاری نگاه می‌کنند؟

چطور می‌توان نسل جدید کارجویان را شناخت و انتظارات آن‌ها از محیط کار را درک کرد؟ «چندین» با برگزاری یک نظرسنجی از بازدیدکنندگان غرفه توسن در چهاردهمین نمایشگاه کار دانشگاه…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۹ دیدگاه. Leave new

  • دروغ گو ها اصلا هیچ سفیری تپسی تمام وقت کار نمیکنه چون کمترین قیمت را میزنه و هیچ سفیری که اگه مشکل روانی نداشته باشه راضی نیست پدر ماشینو در میاره و کمیسیونش ۵درصد بیشتر از اسنپه و مسافر دورتر میده چون سفیر کمتری داره و یکسال کار با تاکسی اینترنتی داغون شدن خودت و ماشینته

    پاسخ
  • کلاً تاکسی اینترنتی به صرف راننده نیست

    پاسخ
  • برای کمسیون باید فکری بکنید چون الحق والانصاف زیاد است

    پاسخ
  • واقعا بجای این کارهاتون.فکر بالا بردن کرایه هاباشید.خجالت بکشید.بااین گرونی.نمیگم اسنپ خوبه.ولی بهتر ازتپسی هستش.

    پاسخ
  • تاکسی اینترنتی لطف به مسافر با کرایه کم و اجحاف درحق راننده
    کرایه بسیار کم وکمیسیون بالا نتیجه
    راننده از روی ناچاری
    فقط مفت دارد کار میکند بعد از چند ماه میفهمد که نه تنها درجا زده باید کلی خرج ماشینش کند تا مثل روز اول شود

    پاسخ
  • مگه میشه با تپسی کار کرد؟ حداقل تو ساری جواب نمیده.. فاصله با مسافر زیر ۵ دقیقه نمیده.. اونی که راننده س میفهمه ۵ دقیقه بری دنبال مسافر یعنی چی.. ما که باختیم، جهنم و ضرر، ۵ درصد بیشتر حداقل اسنپ بیشتر زنگ میخوره

    پاسخ
  • چرا باید همش رانندگان ضرر بدن کمیسیون بالا قیمتها پایین زنگ خوره پایین و در بعضی از مکانها اصلا زنگ نمیخوره در کل جزضرر برای راننده چیزی آیدمان نمیشود

    پاسخ
  • هر روز بد از دیروز
    و راننده ها ضعیف تر از قبل میشوند ب لطف قیمتهای ضعیف تپسی و ضعف در برنامه

    پاسخ
  • واقعا سه سال هم استپ وهم تپسی کار می کنم خدا وکیلی تپسی که گند زده به قیمتها حال آدم بد میشه از قیمتها تپسی و شک نکن تپسی با این شیوه بشدت سفیران راننده اش کم میشن البته نمی‌گم اسنپ خوبه ولی خیلی خیلی بهتره از تپسی کرایه هاش ماشاالله مسافر هم که کم داره بعد تیم ساعت یکی میاد بالا که حال راننده بد میشه خدا وکیلی تپسی گند زده به قیمتها خاک بر سر مسولین تپسی که واقعا هیچی سرشون نمیشه قول میدم بزودی ورشکست میشی من راننده در روز اگر ده سفر دارم ۹تا اسنپ یکی تپسی وان یکی هم از مجبوری بوده خوب چرا از بس قیمتهاش پایین هست

    پاسخ
  • کرایه ها رو درست کنید بابا، کم به راننده ظلم کنید و خودتون رو چاقتر

    پاسخ
  • مهدی اسفندیاری
    فروردین ۲۶, ۱۴۰۰ ۵:۴۹ ب٫ظ

    ققط کافیه با کشورهای همسایه مقیاسه کنید کرایه هارو
    تو ایران از راننده های اینترنتی بیگاری میکشن
    واقعا دخل و خرج با هم جور نیست

    پاسخ
  • اولا کرایه هاتون گند زده به حال و احوال راننده دوما لغو سفرهاتون خیلی زیاده من شده هشت سفر پشت سرهم برام لغو خورده این چه وضعشه من در روز بیست و پنج تا سفر بهم میخوره دوازده سیزده تاش لغو سفر میزنه هر مسافر ممکنه هفته ای دو تا لغو بزنه که منجر به مسدودیتش نمیشه ولی راننده بدبخت اینجوری بهش لغو میخوره انصاف نیست واگر راننده ای که روزی پونزده تا سفر میره چهار تا لغو بزنه مشمول جریمه میشه بعد در مسیر انصافتون اینجا چه معنایی میده

    پاسخ
  • تپسی هزار و پونصد تومن روی هزینه تلفنیش کشیده در حالیکه نه استهلاک داره نه خستگی داره نه ترافیک داره نه سوخت و بنزین داره نه هیچی ولی حاضر نیست روی کرایه ها بکشه این یعنی مخملی فرض کردن راننده واقعا روی دزدهای سر گردنه رو سفید کرده

    پاسخ
  • تپسی با این قیمت کرایه ها کم کم درش تخته میشه اگه قیمت ها شو درست نکنه

    پاسخ
  • در کل تاکسی اینترنتی تپ سی بخصوص اسنپ تو ایران چیزی جز حمالی نداره چون همشون محافظ و طرفدار مسافرن و به راننده که هر روز و سالها باهاشون و تو تیمشون کار کرده بها نمیدن نمونه اش من خودم تو جفتشون هستم ولی یکماه پیش اسنپ بدون اینکه از من بپرسه و جویا بشه یهویی منو کلا بلاک کرد و خداحافظی

    پاسخ
  • با این خرج سنگین اسطحلاک و گرونی همه چیز تو جامعه ، واقعا این کرایها خنده داره ، من که فقط برا رفت و برگشت محل کارم مسافر میزنم که بهتر از هیچیه ، و بیچاره اون بنده خداهایی که شغل اصلیشون همینه ???
    خواهشن قیمتارو درست کنین و کمسیون هم به ۱۰%برسونید

    پاسخ
  • تپ سی فقط فکر منافع خودشه.کرایه ها مضخرف.فقط فکر خودشه.پاسخگو راننده نیست.خدمات صفر.

    پاسخ
  • حال آدم از این تپسی بهم میخوره حساب و کتاب سرشون نمیشه همش اجحاف در حق راننده کسی درست و حسابی پاسخ راننده جماعت نمیده همش چرت و پرت تحویلت میدن و……..

    پاسخ
  • توف ولعنت بر اونی که اسنپ وتپسی با این قیمت حمالی درست کرد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم