استارتاپ پزشکی آنلاین دکتر نکست به طور رسمی رونمایی شد

نشست رونمایی رسمی از پلتفرم «دکتر نکست» در دفتر روز اول شرکت علی‌بابا در کارخانه نوآوری آزادی با حضور عده‌ای از پزشکان کشور برگزار شد. دکتر نکست یک پلتفرم هوشمند و یکپارچه پرونده پزشکی آنلاین برای ثبت اطلاعات پزشکی بیماران و همچنین مدیریت مطب پزشکان با قابلیت‌هایی نظیر نوبت‌دهی الکترونیک، ویزیت مجازی و نسخه‌نویسی الکترونیک است که شرکت علی‌بابا در آن سرمایه‌گذاری کرده است. مجید حسینی‌نژاد موسس علی‌بابا در این مراسم گفت فعلا انتظار درآمدزایی از دکتر نکست را ندارند و علی‌بابا به دنبال ارزش افزوده خلق شده توسط این برند جدید در آینده است.

 

در ابتدای این مراسم آرمین نوری نشاط، مدیر ارشد محصول «دکتر نکست» این پلتفرم را تسهیل کننده فرایندهای درمانی در کشور دانست و گفت: «این پلتفرم که با همکاری دو مجموعه عظیم بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی محقق و به وسیله «علی بابا» توسعه یافت، یکی از گام‌های اساسی برای مدرنیزاسیون شبکه بهداشتی و درمانی کشور و تسهیل کننده ارتباط چندسویه بیمار، پزشک، داروخانه و واحدهای تشخیصی است.»

 

وی با اشاره به این که این محصول حاصل همکاری یک تیم زبده است که از ده‌ها نفر تشکیل می‌شود افزود: «لانچ کلینیکال پلتفرم آنلاین «دکتر نکست» قرار است پروسه مستند سازی اسناد پزشکی یا EHL – electronic health records را در ایران به صورت واقعی، علمی و توسعه محور، عملیاتی کند.»

 

در ادامه این نشست مجید حسینی نژاد، بنیانگذار علی‌بابا، با اشاره به این که محصولی که امروز از آن رونمایی می‌شود، وجه حداقلی و قابل عرضه آن است، گفت: «با این که دکتر نکست محصولی کامل و بی نقص است، اما قرار است مرحله به مرحله به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های آن اضافه شود.»

 

وی با اشاره به این که علی‌بابا با راه اندازی دکتر نکست به عنوان یک پلتفرم خدمات عام در حوزه بهداشت، از محل ثبت نام و عضو گیری انتظار درآمد زایی  ندارد گفت: «ما امیدواریم که با توسعه و فراگیر شدن این محصول در شبکه درمان کشور، منبع درآمد ناشی از ایجاد ارزش افزوده در آینده و ارائه کردن راه کارهای اقتصادی در حوزه اقتصاد سلامت که بر پایه تحلیل دیتاهاست، درآمدزایی این محصول را محقق کند.»

 

مدیرعامل علی‌بابا با اشاره به این که دیتای فعلی مندرج در این پلتفرم مثلا فهرست داروهای موجود در کشور بسیار کامل است گفت: «تقریبا به شما اطمینان می دهم که هیچ دارویی نیست که در فهرست داروهای این پلتفرم ثبت نشده باشد و اگر هم استثنایی باشد، تیم فنی بزرگی  که در حال کار روی این برنامه است ،مدام درحال به روز رسانی و ارتقای برنامه هستند تا جایی که شاید در یک سال آینده اگر قرار شد داوری جدیدی وارد کشور شود، برای اولین بار از طریق دکتر نکست معرفی شود.»

 

در ادامه این مراسم دکتر سعید طاهری، مدیرعامل دکتر نکست گفت: «شروع کار ما حدود دو سال و نیم پیش بود که در زمینه گردشگری پزشکی فعالیت می کردیم، در آن زمان سعی کردیم فعالیت خودمان را بزرگتر کنیم و در زمینه تکنولوژی سلامت محصولاتی را ارائه کردیم که از جمله می‌توان به برنامه «ویزیت آنلاین» اشاره کرد که هدف آن خدمت رسانی به بیماران در نقاط دورافتاده کشور بود.» طاهری در ادامه گفت: «پلتفرم پرونده الکترونیکی دکتر نکست، سومین محصول گروه ماست که یک گروه فنی بزرگ نزدیک شش ماه برای توسعه آن کار کرده است.»

 

طاهری تصریح کرد: «قضیه نسخه الکترونیک در کشور کاملا جدی است و چهار سال است که دولت در این زمینه حرف می‌زند و فعالیت می‌کند، اما امسال این قضیه به صورت جدی تر مطرح شد که ناشی از شیوع کوید ۱۹ بوده است.»

 

پلتفرم دکتر نکست ‫قابل استفاده بر روی موبایل و تبلت بدون نیاز به نصب نرم افزار است.

link

مطالب مرتبط

خبرها

افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی به ۱۰ هزار میلیارد تومان

سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در دومین نمایشگاه تخصصی کار و اشتغال که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، گفت: سرمایه صندوق امروز به ۱۰
سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در دومین نمایشگاه تخصصی کار و اشتغال که…
فلایتیو

انتقاد بنیانگذار فلایتیو از اکوسیستم استارتاپی برای جذب نیروهای تعدیل شده این شرکت

ساسان نایب، هم‌بنیانگذار و عضو هیات مدیره فلایتیو با انتشار پستی در صحفه لینکدین خود، حمایت و درخواستِ جذب نیروهای تعدیل شده‌ی فلایتیو توسط شرکت‌های دیگر
ساسان نایب، هم‌بنیانگذار و عضو هیات مدیره فلایتیو با انتشار پستی در صحفه لینکدین خود، حمایت…
علی‌بابا

علی‌بابا اعلام کرد دوره آکادمی بازرگانی رایگان برگزار می‌کند

فقدان نیروی انسانی، به خصوص نیروی متخصص، در سال‌های گذشته یکی از چالش‌های مهم کسب‌وکارها بوده است. در اکوسیستم استارتاپی، این چالش با توجه به مهاجرت گسترده نیروی
فقدان نیروی انسانی، به خصوص نیروی متخصص، در سال‌های گذشته یکی از چالش‌های مهم کسب‌وکارها بوده…
ابرآروانگزارش و تحلیل

آروان‌کلاد نحوه محاسبه و میانگین حقوق کارمندان خود را اعلام کرد

براساس گزارشی که شرکت آروان‌کلاد از نحوه محاسبه و میانگین پرداخت حقوق به کارمندان خود منتشر کرده، میانگین سقف حقوق در این شرکت در سال ۱۴۰۳ رقم حدودی ۱۴۰ میلیون
براساس گزارشی که شرکت آروان‌کلاد از نحوه محاسبه و میانگین پرداخت حقوق به کارمندان خود منتشر…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم