نوبار، استارتآپ حوزه اسبابکشی آنلاین، اعلام کرد از میان ۹۰۶ نفر از کاربرانی که در نظرسنجی این پلتفرم شرکت کردهاند، ۳۳ درصد با این برند آشنایی دارند و ۲۳ درصد نرخ استفاده از برند نوبار است.
به گزارش روابط عمومی نوبار، این پلتفرم آبان ماه سال جاری با انجام یک نظرسنجی از میان ۹۰۶ نفر در تلگرام به بررسی رفتار مشتریان شرکتهای باربری در کشور پرداخته است.
براساس این نظرسنجی، ۲۹ درصد این افراد بهمنظور بهرهمند شدن از خدمات اسبابکشی ازطریق تماس تلفنی با شرکتهای باربری معروف اقدام کردند. از این تعداد همچنین ۱۷ درصد از طریق وبسایت یا اپلیکیشنهایی که خدمات اسبابکشی آنلاین عرضه میکنند، برای امر اسبابکشی اقدام میکنند. ۱۵ درصد هم افراد هم به صورت حضوری برای انجام این کار اقدام میکنند.
آنطور که در این نظرسنجی آمده است، ۴۵۵ نفر از شرکتکنندگان که از روشهای آفلاین یعنی مراجعه حضوری یا تماس تلفنی برای خدمات اسبابکشی استفاده میکنند، علت اقدام خود را در ۶ بخش بیان کردهاند که شامل ۴۱ درصد از وجود وبسایت یا اپلیکیشنهای ارائهدهنده خدمات اسبابکشی اطلاع ندارند، ۳۴ درصد ترجیح میدهند درصورت نارضایتی در اسبابکشی بتوانند بهصورت حضوری مشکل را پیگیری کنند، ۲۸ درصد بهدلیل پرداخت هزینه کمتر از روش افلاین بهره میبرند،۲۷ درصد به شیوههای آنلاین اعتماد ندارند و ۲۷ درصد به دلیل امکان چانهزنی روشهای آفلاین را ترجیح میدهند.
در طرف دیگر، همین افراد دلایلی را نیز که آنها را به باربری آنلاین ترغیب و تشویق میکند، برشمردند که مهمترین دلیل این افراد به قیمت مناسبتر مربوط میشود. دلایل دیگر شامل «مشخص بودن هزینهها و عدم نیاز به چانهزنی»، «توصیه دوستان و آشنایان جهت استفاده از اپلکیشن یا وبسایت»، «اطمینان از پشتیبانی و پیگیری مناسب از طریق این پلتفرمها»، «ایجاد حس اعتماد و اطمینان از سوی این پلتفرمها» و «ارائه کد تخفیف از سمت آنها»، «مشاهده تبلیغات این شرکتها در فضای مجازی» است.
ازمیان ۹۰ نفری که از خدمات باربری آنلاین استفاده میکنند، ۴۸ درصد میگویند ازطریق جستوجو در گوگل و ۴۱ درصد ازطریق تجربه دوستان و آشنایان با وبسایت یا اپلیکیشن ارائهدهنده خدمات اسبابکشی آشنا شدهاند. ۱۸ درصد آنها ازطریق دیدن لوگوی شرکت باربری روی کامیونها و ۴۶ درصد ازطریق تبلیغات آنلاین با این پلتفرمها آشنا شدهاند.
این افراد مهمترین دغدغههای خود در استفاده از خدمات آنلاین اسبابکشی را قیمتهای ثابت، تضمین کیفیت و ارائه بیمه و جبران خسارت بیان کردهاند.
گزارش نوبار از اینجا قابل دریافت است