براساس اعلام پلتفرم رصد شبکههای اجتماعی «زلکا»، دیجیکالا پاسخگوترین برند پر منشن (Mention) ایرانی توییتر در سال ۹۹ شناخته شد.
در گزارش اخیر این پلتفرم، دیجیکالا برترین آمار پاسخگویی را در میان تمام برندهای ایرانی دارد که در شبکههای اجتماعی پس از انتشار مطلبی از سوی کاربران، صدا زده شدهاند. این منشنها یا مستقیم بوده و مخاطبان برندها آدرس پروفایل برند را در متن پیام ذکر کرده بودند، یا غیرمستقیم و صرفا شامل کلیدواژههای معرف برند بودند.
منشن، مفهومی در شبکههای اجتماعی است که کاربران برای صدا کردن افراد یا کسبوکارها در قالب عبارت به همراه «@» به کار میبرند. در این گزارش علاوه بر منشنها، کلمات کلیدی کسبوکارها نیز مد نظر بوده است.
در آماری که زلکا در توییتر خود منتشر کرده، از ابتدا تا انتهای سال ۹۹، دیجیکالا با دادن پاسخ به ۵۳درصد توییتهای مخاطبانش، موفق شده با بیشتر از نیمی از مخاطبان توییتریاش تعامل کند. لازم به ذکر است که برخی از منشنهای کاربران اظهار نظر است که نیاز به پاسخگویی برند ندارد.
براساس ادعای زلکا، درسال ۱۳۹۹ آمار پاسخگویی برندهایی که در توییتر فارسی بیشترین میزان منشن را به خود اختصاص داده اند، در مقایسه با سال ۱۳۹۸ افزایش چشمگیری داشته است.
در دیجیکالا تیمی متشکل از کارشناسان روابط عمومی و شبکههای اجتماعی با ارائه پاسخ و پیگیری چالشهای کاربران، تلاش میکنند تا تجربه تعامل خوشایندی با مخاطبان این برند در پلتفرمهای اجتماعی رقم بزنند. آماری که زلکا در این زمینه منتشر کرده، حاکی از عملکرد قابل قبول دیجیکالا در فرآیند پاسخگویی به مخاطبان است.
زلکا پلتفرمی است که ابزارهای رصد، مدیریت و تحلیل شبکههای اجتماعی را در اختیار برندها قرار میدهد. در زلکا پس از جمعآوری و دستهبندی تمام کامنتهای اینستاگرام، توییتر و سایر پلتفرمهای رسانهای که شامل کلیدواژه خاصی هستند، امکان پاسخگویی مستقیم و تحلیل این دادهها در درون پلتفرم فراهم است.