راهکار زرین پال در مورد کد رهگیری مالیاتی

الزام به دریافت کد رهگیری مالیاتی برای فعال‌سازی و گرفتن درگاه پرداخت اینترنتی، قانون جدیدی بود که بانک مرکزی و شاپرک در بهمن ماه ۱۳۹۹ برای صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین تدوین کردند.

 

از آنجایی که فعالین حوزه تجارت الکترونیک همواره با موانع زیادی در مسیر خود روبه‌رو می‌شوند، این قانون نیز دغدغه‌ها و پرسش‌های زیادی را برای صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین ایجاد کرد و موجب نگرانی‌های بسیاری شد.

 

در ماجرای الزامی شدن دریافت کد رهگیری مالیاتی، سه ضلع اصلی وجود دارد. قانون‌گذار، ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت و صاحبان کسب‌وکار. در حال حاضر در کشمکش میان قانون‌گذار و ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت، این صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و متوسط هستند که نگران آینده پیش‌رویشان هستند.

 

از میان تمام ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت الکترونیک، شرکت زرین‌پال علاوه‌بر اقدامات قانونی، تلاش کرده است تا مسئولیت خود را با تهیه و انتشار رایگان آموزش‌های مالیاتی برای صاحبان کسب‌وکار پذیرا باشد و از نگرانی و دغدغه آنها کم کند تا با خیال راحت‌تر و از همه مهم‌تر با آگاهی و شفافیت، نسبت به دریافت کد رهگیری مالیاتی اقدام کنند.

 

در همین رابطه محمد عباسی‌فرد مدیر روابط عمومی زرین‌پال تاکید دارد که این اقدام زرین‌پال برای تهیه و انتشار رایگان آموزش‌های مالیاتی، به هیچ عنوان به منظور تایید تصمیمات گرفته شده در رابطه با دریافت کد رهگیری مالیاتی از سوی بانک مرکزی و شاپرک نیست. این آموزش‌ها بخشی از مسئولیت ما در زرین‌پال در مقابل پذیرنده‌های زرین‌پال و تمام صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی است که می‌تواند راهنما و کمک‌کننده به پرسش‌ها و نگرانی‌های آنها باشد که بعد از الزامی شدن این قانون، دچار سردرگمی و عدم آگاهی از قوانین سیستم مالیاتی در مسیر پیش‌روی‌شان شده‌اند.

 

زرین‌پال با همکاری مؤسسه‌ی آوای رسای علم و دانش با نام تجاری “آقای مالیات”، ۱۰ ویدیو با موضوعاتی مانند اشخاص مشمول پرداخت مالیات، فرآیند ثبت‌نام و تکمیل پرونده، انواع جرایم مالیاتی، آشنایی با طرح جامع مالیاتی، انواع مالیات‌ها و… تهیه و انتشار کرده است که به رایگان در اختیار تمام فعالین تجارت الکترونیک و صاحبان کسب‌وکار اینترنتی قرار دارد.

 

برای بهره‌مندی از ویدیو‌های آموزش مالیاتی می‌توانید از طریق صفحه‌ اختصاصی این آموزش‌ها در سایت زرین‌پال، علاوه‌بر تماشای آنها، پرسش‌های خودتان را نیز مطرح کنید تا در سریع‌ترین زمان پاسخ آنها را دریافت کنید.

 

صفحه اختصاصی آموزش مالیاتی در زرین‌پال

 

در حال حاضر شرط اول دریافت درگاه پرداخت اینترنتی برای فروشگاه‌های آنلاین یا به طور کلی تمام کسب و کارهای اینترنتی، دریافت کد رهگیری مالیاتی است. اما این قانون برای کسانی که قبل از اجرایی شدن، درگاه پرداخت اینترنتی داشته‌اند، هنوز الزامی نیست.

 

ناگفته نماند که کد رهگیری مالیاتی و کد مالیاتی باهم تفاوت دارند. کد رهگیری مالیاتی پس از پیش ثبت‌نام در نظام مالیاتی برای درخواست‌کننده پیامک می گردد؛ اما کد مالیاتی همان شناسه‌ی ملی برای اشخاص حقوقی و کد ملی برای اشخاص حقیقی است.

link

مطالب مرتبط

خبرها

مصاحبه عمیق در تبلیغات چیست؟ برند شب چگونه از این تکنیک در کمپین اخیر استفاده کرد؟

مصاحبه عمیق در تبلیغات، روشی پژوهشی است که با استفاده از سوالات باز و کاوشی، به درک عمیق‌تری از نگرش‌ها، احساسات و رفتارهای مخاطبان می‌پردازد. این مصاحبه‌ها به صورت فردی…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم