رویداد جذب سرمایه در حوزه بازی و سرگرمی برگزار شد

رویداد جذب سرمایه در حوزه بازی و سرگرمی، در قالب سی و یکمین دوره از سلسله رویداد دوشنبه‌های استارتاپی، در تاریخ ۱۲مهر توسط صندوق نوآوری و شکوفایی و کارن کراد، برگزار گردید.

با توجه به محدودیت‌های گردهمایی ناشی از شیوع ویروس کرونا و لزوم فاصله‌گذاری اجتماعی، این رویداد به صورت حضوری (محدود) و مجازی از طریق پلتفرم اسکای‌روم برگزار شد تا مشارکت طیف گسترده‌ای از سرمایه‌گذاران و علاقمندان از طریق زیرساخت‌های اینترنتی، امکان‌پذیر باشد. 

این رویداد با حمایت مالی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و توسط کارن کراد، با هدف کاهش چالش جذب سرمایه برای کسب‌وکارها و برقراری ارتباط میان تیم‌های استارتاپی و طرح‌های سرمایه‌پذیر و سرمایه‌گذاران فعال در زیست‌بوم استارتاپی کشور، برگزار شد.

کارن‌کراد به عنوان نخستین سامانه جذب سرمایه در زیست‌بوم استارتاپی کشور و به عنوان کارگزار رسمی صندوق نوآوری و شکوفایی، با حمایت این صندوق و به منظور ارتقای ظرفیت‌های نوآوری کسب‌وکارها و طرح‌های فناورانه از طریق جذب سرمایه و تسهیل روند آن، برگزاری این دوره از رویداد دوشنبه‌های استارتاپی را بر عهده داشته است.

 

به گزارش روابط عمومی کارن کراد، در این رویداد، ۹۰ کاربر آنلاین شامل سرمایه‌گذاران، شتابدهنده‌ها، رسانه‌ها و فعالان و علاقمندان زیست‌بوم نوآوری و جمعی از سرمایه‌گذاران به صورت حضوری شرکت داشتند.

در شروع این برنامه و پس از تلاوت کلام الله مجید، سرکار خانم دکتر نسرین صلح‌خواه، کارشناس توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی، ضمن خوشامدگویی به حاضران و شرکت‌کنندگان برنامه گفت: یک ایده خلاقانه، با یک تیم توانمند و با طراحی خوب و فرایندهای نوآورانه، می‌تواند به یک ارزش پیشنهادی دست پیدا کند؛ ارزشی که مشتری حاضر باشد برای آن مبلغی پرداخت نماید. این مبلغ، لازمه بقا و رشد استارتاپ است. اما این تمام قصه موفقیت یک استارتاپ نیست؛ استارتاپ برای توسعه خود و عملیاتی کردن برنامه‌هایش، نیازمند جذب منابع است و برای جذب این منابع، باید ایده خوب، تیم توانمند و همه ویژگی‌هایش را به صورت جذابی به سرمایه‌گذار ارائه نماید. بنابراین جذب سرمایه، نیازمند ارائه جذاب به سرمایه‌گذار و بستری برای این ارائه است.

دکتر صلح‌خواه در ادامه به شکل‌گیری رویداد دوشنبه استارتاپی پرداخت و افزود: دوشنبه‌های استارتاپی، یک رویداد نیست، بلکه یک فرایند برای توانمندسازی است. این فرایند از دو ماه قبل از رویداد آغاز می‌شود، پس از انتشار فراخوان، تیم‌ها غربال می‌شوند و برای آن‌ها، کارگاه‌های توانمندسازی برگزار می‌گردد. موضوع این کارگاه‌ها، نحوه ارائه به سرمایه‌گذار، نکات حقوقی و نحوه تعامل با سرمایه‌گذار است. در ادامه این فرایند، جهت عملیاتی کردن مباحث مطرح‌شده در این کارگاه‌ها، جلسات پیش‌ارائه و منتورینگ انجام می‌شود.

او ادامه داد: همانطور که اشاره شد، این همه ماجرا نیست. بخش دیگر، بستر مناسب برای ارائه است. بستر مناسب برای ارائه به سرمایه‌گذار، همان شبکه‌ای از سرمایه‌گذاران مشتاق و علاقمند به سرمایه‌گذاری است که توسط این رویدادها، با طرح‌ها و استارتاپ‌ها آشنا می‌شوند.

 

در ادامه برگزاری رویداد، جناب آقای دکتر سادات، مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق به سخنرانی پرداخت: در ابتدا از صندوق نوآوری و شکوفایی تشکر می‌کنم که این رویدادهای جذاب را طراحی و اجرا کرده است. رویدادهای این‌چنینی، فرصتی برای آشنایی و شبکه‌سازی استارتاپ‌ها و کسب‌وکارها در حوزه‌های مختلف است و همین شبکه‌سازی، موجب رشد، توسعه و شکوفایی مجموعه‌ها می‌گردد.

دکتر سادات افزود: حوزه بازی و سرگرمی، از دسته کسب‌وکارهای بسیار جذاب است که در حوزه اقتصاد چندان مورد توجه نبوده است اما با زیرکی توانسته که جایگاه خود را در اقتصاد جهانی پیدا کند. ما در کشور خودمان، ۲۰۰شرکت فعال در حوزه بازی، سرگرمی و اسباب‌بازی داریم؛ این تعداد شرکت‌های ثبت‌شده است. تعداد زیادی مجموعه نیز در قالب تیم در این حوزه فعالیت می‌کنند و هنوز شکل حقوقی نگرفته‌اند. با توجه به این تعداد و همچنین قیمت‌گذاری‌ها در خارج از کشور، ظرفیت‌های خوبی برای توسعه این شرکت‌ها و زمینه‌سازی برای صادرات در حوزه بازی و سرگرمی، فراهم است.

 

در ادامه جناب آقای مهندس شیرکرمی، مدیر اجرائی و هماهنگی شورای نظارت بر طراحی، ساخت، واردات و توزیع اسباب‌بازی ضمن خوشامدگویی به مدعوین به سخنرانی در خصوص فعالیت‌های این شورا پرداخت و گفت: شورای نظارت بر طراحی، ساخت، واردات و توزیع اسباب‌بازی، از سال ۱۳۸۰ آغاز به فعالیت کرده است و هدف آن، حمایت از طرح‌های این حوزه است. این شورا رویدادهای حمایت نیز برگزار می‌نماید تا از این طریق بتواند از ایده‌های نو و خلاقانه حمایت کرده و در توسعه و تولید، نقش داشته باشد.

 

در ادامه این رویداد، ۶ استارتاپ فعال در حوزه بازی و سرگرمی، به ارائه طرح‌های نوآورانه و فناورانه خود به منظور جذب سرمایه پرداختند که به شرح زیر است:

 

ارائه استودیو بازی‌سازی قلنج:

استودیو قلنج فعالیت خود را از سال  ۹۸ آغاز کرده است و هدف این تیم تولید بازی‌های باکیفیت برای بازار بین‌الملل است. این مجموعه تاکنون چهار بازی با نام‌های ریسک، کلنجار، جاخالی و شلمرود افسانه‌ای تولید کرده است که مجموعا در حدود هفتادهزار کاربر به خود اختصاص داده است. 

بازی ریسک، یک بازی‌ چندنفره و استراتژیک است. در این بازی کاربر باید سربازهایی که در اختیار دارد را در نقشه پخش کند و با یک استراتژی دقیق، به دشمنان حمله کند.

بازی کلنجار، یک بازی کلمه‌ای است که در این بازی کاربر به تبدیل کلمات به همدیگر و رسیدن از کلمه ابتدایی به کلمه هدف می پردازد. 

بازی جاخالی در زمینه بازی‌های هایپرکژوال است.

همچنین بازی شلمرود افسانه‌ای، یک پازل با قهرمان‌های افسانه‌ای است که کاربر در آن با اتصال آیتم‌های هم‌رنگ به جنگ گوسفندان خبیث رفته و سرزمین شلمرود را از چنگ دشمنان در می‌آورد. این مجموعه در تجربه جدید خود دست به ساخت بازی دو بعدی پلتفرمر (سکوبازی)، مترویدینا و هیجانی/ماجراجویی خواهد زد.

این تیم، متقاضی سرمایه‌ای به مبلغ ۱.۵میلیارد تومان است.

 

ارائه رسانه پرداز آمیتیس:

محصول این تیم، بازی خلیج عدن است. این عنوان یک بازی ویدئویی در سبک تیراندازی اول شخص تحت پلتفرم Android  و iOS است که روی مارکت‌های تلفن همراه منتشر خواهد شد و کاربران و علاقمندان به این عنوان و این سبک از بازی‌ها به صورت آنلاین می‌توانند با یکدیگر به رقابت بپردازند. همچنین مسابقات ملی این بازی در انجمن بازی‌های الکترونیک تعریف خواهد شد که عاملی برای هک رشد پروژه خواهد بود.

سرمایه مورد نیاز این شرکت دانش‌بنیان، مبلغ ۳.۳میلیارد تومان است.

 

ارائه مرکز بازی‌های اشتراکی بازیگوشی: 

محصول این مجموعه پلتفرم ارائه‌دهنده بازی‌های تحت وب (html5) است. کاربران با ورود به وب‌سایت بازی گوشی بدون پرداخت اشتراک و بدون نیاز به نصب بازی‌های دیگر می‌تواند همه بازی‌ها را انجام دهند. در این پلتفرم سعی شده است مجموعه‌ای از بازی‌ها در ژانرهای متفاوت مانند کلمات، کوییز، آرکید و … ارائه شود. همچنین این بازی‌ها قابلیت شخصی‌سازی متناسب با نیاز سازمان‌های مختلف را دارند.

سرمایه مورد نیاز این تیم، مبلغ ۵میلیارد تومان است.

 

ارائه رایموند هنر پویان: 

این محصول یک بازی آنلاین اول شخص اکشن است که برای پلتفرم تلفن‌های همراه هوشمند طراحی شده و بر بستر موتور بازی‌سازی آنریل ۴ توسعه یافته است. به طور کلی کاربران این محصول شامل سه دسته‌اند: کاربرانی که از بازی‌های کژوال خسته شده و دنبال تجربه بهتر و عمیق‌تری هستند، کاربرانی که به صورت حرفه‌ای بازی‌های موبایلی را دنبال می‌کنند و موبایل کنسول همراه این کاربران است و دسته سوم، کاربرانی که به بازی‌های کنسولی و پی‌سی علاقمند هستند و دوست دارند در موبایل هم بتوانند تجربه مشابه کنسول را داشته باشند.

سرمایه درخواستی شرکت دانش‌بنیان رایموند هنر پویان، مبلغ ۶ میلیارد تومان است.

 

ارائه قهرمان کوچولو:

 این مجموعه که به صورت آنلاین در رویداد حاضر بود، با طراحی صحنه‌ها و گرافیک ویژه و متناسب با ویژگی‌های کودکان اتیستیک، سناریو اختصاصی، کدنویسی پیشرفته، شبکه‌سازی قدرتمند و بازاریابی حرفه‌ای شروع به فعالیت کرده است. همچنین بررسی سایر نیازهای خانواده‌های دارای کودکان اوتیسم و تامین سایر خدمات ازجمله ارزیابی و امتیازدهی به کلینیک‌های توانبخشی، معرفی متخصصین، استعدادیابی کودکان، ایجاد پرونده الکترونیک، فروش اسباب‌بازی و سایر کالاهای مورد نیاز افراد این طیف، آموزش خانواده‌ها و …. از جمله برنامه‌های این تیم است. این مجموعه بستر نرم‌افزاری طراحی کرده است که با تعیین مسیر قهرمانی بسته به نیاز کودک یا انتخاب والد یا مربی برای قرارگیری انواع محتواهای مرتبط با اتیسم برای کودک مناسب است.

این تیم متقاضی ۵۰۰میلیون تومان است.

 

ارائه پایا هیدرولیک جم: 

محصول این مجموعه، شبیه‌ساز ترن هوایی به نام توفان است. دو کاربر پس از نشستن در کابین و نصب عینک‌های واقعیت مجازی بر روی چشمان و بستن محافظ، آماده یک سفر هیجان‌انگیز می‌شوند. یکی از ویژگی‌های خاص، غلتک شبیه‌ساز توفان چرخش ۳۶۰ درجه در دو محور است که بیشترین احساس هیجان یک غلتک  Coaster واقعی را به کاربران منتقل می‌کند. تلفیق فناوری واقعیت مجازی و حرکات مکانیکی، مخاطب را به فضایی پر از هیجان وشگفتی می آورد؛ البته طراحی ایمن در کنار اصول ارگونومیک، این تجربه فوق‌العاده را تکمیل می‌کند. این دستگاه شامل دو عدد عینک واقعیت مجازی و دارای ابعاد ۳۷۰ سانتی‌متر طول و ۲۵۰ سانتی‌متر عرض و ۲۸۵ سانتی‌متر ارتفاع است. این محصول قابل استفاده در تمامی مکان‌های تفریحی سرپوشیده و روباز اعم از پاساژها و مجموعه‌های تفریحی و شهربازی‌ها و…. است.

سرمایه مورد نیاز این شرکت دانش‌بنیان، ۷میلیارد تومان است.

 

استارتاپ‌ها پس از ارائه محصولات و خدمات خود به سرمایه‌گذاران، صندوق‌های پژوهش و فناوری، صندوق‌های جسورانه و صاحبان صنایع در جلسه پرسش‌وپاسخ شرکت کردند و به سوالات کاربران آنلاین و حاضران، پاسخ دادند. 

پس از ارائه تیم‌ها و برگزاری جلسه پرسش‌وپاسخ، مجموعه‌های علاقمند به سرمایه‌گذاری با استارتاپ‌ها ارتباط برقرار نموده و فرآیند سرمایه‌گذاری طی می‌شود.

در صورتی‌که یکی از عاملان سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی، پس از ارزیابی و تایید طرح و مدل کسب‌وکار، تصمیم به سرمایه‌گذاری جسورانه روی آن طرح بگیرد، صندوق نوآوری و شکوفایی می‌تواند تا ۸۰درصد سرمایه جسورانه مورد نیاز آن استارت‌آپ یا طرح سرمایه‌پذیر را تامین کند.

سامانه کارن کراد به عنوان کارگزار صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری توانسته است ۲۴ دوره رویداد دمودی به عنوان سلسله رویدادهای دوشنبه‌های استارتاپی در حوزه‌های مختلف برگزار نماید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

اسنپ

مدیرعامل سوپرمارکت اسنپ: به ساخت و مدیریت یک زنجیره کامل تامین نزدیک شده‌ایم

رامین لایقی، مدیرعامل اسنپ گروسری، در رویداد نوآوران لجستیک ایران در نشستی با عنوان «گفت‌وگو درباره ایران»، به گفت‌وگو درباره وضعیت لجستیک در ایران و ضرورت رشد و توسعه راهکارهای…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم