فیلیمو از تغییر رفتار کاربران این پلتفرم در روزهای شیوع ویروس کرونا گزارش می‌دهد:

بیشتر از یک‌ماه از شیوع ویروس کرونا در ایران می‌گذرد. در این مدت اقدام‌های زیادی در سطوح مختلف مدیریتی برای کنترل این بیماری صورت گرفته و مهمترین آن از سوی مردم یعنی حفظ قرنطینه خانگی رقم خورده است. قرنطینه به معنای گذراندن وقت در خانه که در ایام نوروز برای ما ایرانی‌ها شرایط پیچیده‌تری را هم به وجود آورد، بیشتر از هر چیز به سرگرمی مناسب نیاز دارد. در همین راستا سرویس ویدیو درخواستی فیلیمو به عنوان یکی از مهمترین تامین کنندگان محتوای ویدیویی در فضای آنلاین ایران از روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا با اقدام‌های تشویقی و محتوایی، در راستای کمک به حفظ سلامت جامعه فعالیت‌های زیادی را انجام داده است. این اقدام‌ها با تامین بیش از هزار و صد اپیزود محتوای به‌روز برای رفع نیاز سلیقه‌های مختلف آغاز شد و با رایگان کردن دسترسی به بخش انیمیشن‌ها از ۷ تا ۲۹ اسفند ۹۸ ادامه پیدا کرد. فیلیمو با بررسی رفتار کاربران در بازه زمانی ۷ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین ۹۹ و مقایسه این رفتار با بازه زمانی مشابه مختوم به ۷ اسفند، به اطلاعات جالبی از تاثیر قرنطینه خانگی در رفتار تماشای آنلاین کاربرها رسیده است. این گزارش در ادامه بخشی از این اطلاعات را بازگو می‌کند.

 

پادشاه ایام قرنطینگی: فیلم

 

هیچ کس نمی‌داند قرنطینه تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند، اما همه ما می‌دانیم که باید انرژی و روحیه خود را برای ادامه این شرایط حفظ کنیم. جالب است بدانید کاربران فیلیمو در روزهای ۲۳ و ۲۸ اسفند بالاترین دقیقه تماشا را در این پلتفرم رقم زدند. شاید در این روزها بیشترین حجم کلافگی به سراغ کاربرها آمده و تمام راه‌حل‌ها به تماشای آنلاین فیلم ختم شده است. البته انتشار فیلم‌های مهمی مثل مطرب در روز ۲۸ اسفند هم در ثبت چنین رکوردی بی‌تاثیر نیست. با این حال در بازه زمانی ۷ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین ۹۹، میانگین دقیقه تماشای روزانه در فیلیمو نسبت به بازه زمانی مشابه ماه گذشته رشدی در حدود ۶۵ درصد داشته است. این رشد نشان می‌دهد که نه تنها امروز استفاده از پلتفرم‌های آنلاین بیشتر از هر زمان دیگری در زندگی‌مان گسترش پیدا کرده، بلکه تکنولوژی فرصت پیدا کرده تا ارزشمندترین وجه خود یعنی حفظ سلامت جهانیان را به نمایش بگذارد.

رشد ۶۵ درصدی میانگین دقیقه تماشای روزانه در حالی در یک ماه گذشته در فیلیمو ثبت شده است که دسته-بندی‌های مختلف محتوایی رشد بیشتری هم داشته‌اند. در این ایام پنج دسته‌بندی با بیشترین دقیقه تماشا به ترتیب انیمیشن، اکشن، خانوادگی، کمدی و عاشقانه بودند. همچنین افزایش ۶۵ درصدی دقیقه تماشا در فیلیمو، به طور حدودی با افزایش ۳۵ درصدی تماشا از طریق تلویزیون‌‌های هوشمند نیز همراه بوده است که این رشد، تغییر رفتار بزرگ دیگری را هم بیان می‌کند. ۳۵ درصد افزایش تماشا در صفحه‌های نمایش بزرگ نسبت به مدت مشابه ماه گذشته به این معنی است که خانواده‌ها  از ۷ اسفند تا ۱۵ فروردین از طریق تلویزیون‌های هوشمند و بیشتر از ماه گذشته در خانه فیلم تماشا کرده‌اند.

همچنین با توجه به افزایش تعداد محتواهای بارگذاری شده در فیلیمو و افزایش تعداد کاربران نسبت به سال منتهی به اسفند ۹۷، میزان دقیقه تماشای فیلم و سریال ایرانی به طور کلی ۵۸۲ درصد و میزان تماشای فیلم و سریال خارجی ۸۶۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

 

من می‌خندم پس هستم

 

یکی از اطلاعات جالبی که می‌تواند سلیقه کاربران فیلیمو در روزهای قرنطینه را به خوبی نشان دهد، بررسی فیلم‌ها و سریال‌هایی است که بیشترین دقیقه تماشا را به خود اختصاص داده‌اند. در بین فیلم‌های ایرانی به ترتیب پنج محتوایی که بیشترین بازدید را داشته‌اند فیلم سینمایی “مطرب”، قسمت‌های پانزده و شانزده سریال “دل”، فیلم سینمایی “رحمان ۱۴۰۰”، فیلم سینمایی “ایده اصلی” و قسمت‌های ۳ و ۴ سریال “هم‌گناه” هستند. این ترکیب نشان می‌دهد که فیلم‌های خانوادگی و اجتماعی با اولویت کمدی بیشترین طرفدار را در روزهای قرنطینه دارند و البته: ما در قرنطینه می‌خندیم پس هستیم!

در گروه فیلم‌ها و سریال‌های خارجی هم رفتار جالبی از سوی کاربران فیلیمو رقم خورده است. رایگان شدن بخش انیمیشن فیلیمو در بازه زمانی ۷ تا ۲۹ اسفند اقدامی بود که بار دیگر انیمیشن‌های پرمخاطب را در صدر جدول پربازدیدها قرار داد. بررسی جدید فیلیمو نشان می‌دهد که پنج محتوای پربازدید خارجی در بازه زمانی ۷ اسفند تا ۱۵ فروردین به ترتیب انیمیشن “یخ زده ۲”، انیمیشن “سگ‌های نگهبان”، فیلم سینمایی “جومانجی مرحله بعدی”، فیلم سینمایی “سونیک خارپشت” و فیلم سینمایی “شیوع” بوده‌اند. “شیوع” فیلمی واقع‌گرا درباره همه‌گیری ویروسی مشابه ویروس کرونا است که نه تنها در ایران بلکه در جهان به دلیل مضمون مشابه‌اش با احوال این روزها به شدت مورد استقبال قرار گرفته است.

در پایان لازم به ذکر است هدف از انتشار این گزارش که با بررسی رفتار کاربران فیلیمو در بازه زمانی ۷ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین ۹۹ و مقایسه آن با مدت مشابه ماه گذشته آماده شده، اطلاع رسانی درباره تاثیر دسترسی به محتوای مناسب از طریق پلتفرم‌های آنلاین در جهت کنترل شیوع ویروس کووید-۱۹ است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

اسنپ

مدیرعامل سوپرمارکت اسنپ: به ساخت و مدیریت یک زنجیره کامل تامین نزدیک شده‌ایم

رامین لایقی، مدیرعامل اسنپ گروسری، در رویداد نوآوران لجستیک ایران در نشستی با عنوان «گفت‌وگو درباره ایران»، به گفت‌وگو درباره وضعیت لجستیک در ایران و ضرورت رشد و توسعه راهکارهای…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم