ابزار اعلام مظنه قیمت خودرو صفر به دیوار اضافه شد

«قیمت خودرو از آبان ماه تا الان ۳۲ درصد کاهش یافته است» این آماری است که نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران اعلام کرده و به نظر می‌رسد این روند پرتلاطم همچنان ادامه دارد، چون در همین چند روز اخیر که ریزش دلار شدت گرفته قیمت خودروهای داخلی هم گاهی تا ۵ درصد در یک روز افت داشته. مشکل اما اینجا است که مشخص نیست کاهش قیمت‌ها تا چه زمانی ادامه دارد و در نتیجه بازار در نوعی تعلیق و رکود فرو رفته است. اتفاقی که البته برای افرادی که برای خرید عجله ندارند خیلی هم خوشایند و شیرین است. با توجه به شکاف قیمتی عمیق بین کارخانه و بازار اما الان این پرسش جدی در ذهن خریداران شکل گرفته که اگر قصد خرید خودرو داشتیم از کجا بدانیم قیمت واقعی چند است؟

 

مسیر رسیدن به پاسخ این سوال خیلی ساده و سرراست است. سایت دیوار بخش جدیدی را به امکاناتش اضافه کرده که مظنه انواع خودرو را در یک صفحه خلاصه و مفید به شما می‌گوید. در این بخش قیمت هر برند خودرو به تفکیک مدل و سال ساخت درج شده و درصد تغییر قیمت نسبت به روز قبل هم در همان سطر قابل مشاهده است. از جهت درست و دقیق بودن قیمت خودرو در دیوار هم خیالتان راحت؛ تمام قیمت‌های موجود در این فهرست، به صورت روزانه بر اساس میانگین معاملات ثبت شده در مراکز تعویض پلاک و گزارش نهادهای صنفی و نظارتی از جمله اتحادیه نمایشگاه داران تعیین می‌شود. خلاصه که با این امکان جدید می‌توانید مثل آب خوردن و با جست و جوی برند یا مدل، قیمت روز خودروی مورد نظرتان را پیدا کنید. اگر تمایل دارید قیمت خودرویی را هم مرتب تعقیب کنید کافی است از گزینه پین که کنار اسم خودرو تعبیه شده، خودروی دلخواهتان را سنجاق کنید تا در روزهای آینده هم در کوتاه ترین زمان ممکن به آن دسترسی داشته باشید. با کلیک روی قسمت «اطلاعات بیشتر» کنار اسم و لوگوی هر خودرو هم به بخش آگهی‌های درج شده همان محصول در سایت دیوار هدایت می‌شوید.

 

 

راه‌اندازی این صفحه چند حُسن اساسی دارد. یکی اینکه خریداران قبل از غوطه ور شدن در آگهی‌های متعدد خودرو می‌توانند یکی برآورد نسبی از قیمت‌ها داشته باشند و با آگاهی کامل تری گزینه‌های موجود را بررسی کنند. در وهله بعد خود فروشندگان هم می‌توانند قیمت منصفانه‌ای درج کنند و دارایی‌شان را سریع‌تر به پول نزدیک کنند. ضمن این‌که یک مرجع تعیین قیمت که مورد وثوق دو طرف معامله باشد هم به وجود آمده که از بروز اختلاف‌ها و سوء تفاهم‌ها جلوگیری می‌کند. از همه مهم‌تر این‌که شانس اعلام قیمت‌های نامعقول هم از سوداگران و دلالان گرفته شده و نگرانی بعضی کارشناسان و دست‌اندرکاران از برگشت قیمت خودرو در دیوار هم کاملا برطرف می‌شود.

link

مطالب مرتبط

خبرها

مصاحبه عمیق در تبلیغات چیست؟ برند شب چگونه از این تکنیک در کمپین اخیر استفاده کرد؟

مصاحبه عمیق در تبلیغات، روشی پژوهشی است که با استفاده از سوالات باز و کاوشی، به درک عمیق‌تری از نگرش‌ها، احساسات و رفتارهای مخاطبان می‌پردازد. این مصاحبه‌ها به صورت فردی…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم