چطور فلایتیو رزرو هتل خارجی را امکان‌پذیر کرده است؟

طی چند سال گذشته مسائل فنی در صنعت هتل‌داری پیشرفت و نوآوری‌های زیادی داشته‌ است. به صورت کلی سیستم رزرواسیون مرکزی (CRS) که امروزه هتل‌ها می‌شناسند، به دهه ۱۹۶۰ برمی‌گردد. مدیرعامل شرکت هواپیمایی امریکن و یک نماینده ارشد فروش IBM  اولین نسخه CRS را معرفی کرده و در دهه بعد، هتل‌ها به صورت گسترده‌ای از این فناوری استفاده کردند. در دهه‌های بعدی، CRS از یک سیستم ابتدایی به شبکه‌ای پیچیده و به هم پیوسته تبدیل شد که نرخ‌ها و رزروها را مدیریت کرده و آ‌ن‌ها را در بسیاری از کانال‌ها، از جمله OTA، GDS، metasearch و غیره توزیع می‌کند. با گسترش بازار، برخی از کانال‌های سنتی برای بهینه‌سازی رزرو هتل را به سایت‌ خود اضافه کردند. با توجه به اینکه رزروهای شخص ثالث اغلب کمیسیون‌های زیادی را دریافت می‌کردند. سال ۱۳۹۶ فلایتیو رزرو هتل خارجی آنلاین را به خدمات خود اضافه کرد.

 

اولین رزرو هتل خارجی فلایتیو

 

مسافران فلایتیو از همان روزهای اول که از سایت فلایتیو بلیط دریافت می‌کردند نیاز به رزرو هتل هم داشتند فلایتیو به نگرانی مسافران توجه کرد و برای حل این مشکل هم چاره‌ای را در نظر گرفت.

 

نیازی که فلایتیو در سال ۱۳۹۶ پس از راه‌اندازی یک ساله خرید اینترنتی پرواز خارجی در مشتریان خود حس کرد و برای رفع آن تلاش کرد. درصد قابل توجهی از مسافران همیشه بسته‌ای را می‌خرند که پرواز و هتل را با هم ترکیب می‌کنند تا در هزینه‌هایشان صرفه‌جویی شود. فلایتیو با استفاده از APIها به پروایدرهای مختلف وصل شد و تعداد زیادی هتل در نزدیکی هر شهری و منطقه‌ای را برای مشتریان خود ممکن ساخت. پس از آن مشتریان می‌توانستند هتل موردنظر خود را از میان هزاران هتل در سراسر جهان با توجه به فیلترهای قیمت و لوکیشن در کشور مقصد پیدا کنند. اولین رزرو هتل فلایتیو سارنیک پرمیر در استانبول به مبلغ ۱۱ میلیون و ۷۱۲ هزار تومان بود، خریدی که برای تیم فلایتیو در روزهایی که هنوز اعتمادی به پرداخت اینترنتی برای سفرهای خارجی با قیمت‌های بالا نبود، انگیزه‌بخش بود.

 

رابط کاربری ساده و واحد پشتیبانی ۲۴ ساعته از دیگر امکاناتی بود که فلایتیو برای همراهی با مشتریان خود فراهم کرد. هر کاربری با هر سنی و تجربه‌ای می‌تواند خرید آنلاین را مطابق استانداردهایی که در نظر دارد،‌ انجام دهد. به این صورت که پس از انتخاب هتل و وارد کردن تاریخ ورود و خروج، مدت اقامت و لیست نفرات، قیمت نهایی اعلام می‌شود. آن هم نه هنگامی که به شهر مقصد رسیده‌ایم و انتظار زیاد برای در کردن خستگی‌مان داریم. بلکه پیش از راهی شدن به سفر، همه‌ی امکانات را در مقصد فراهم کرده‌ایم. در این حالت هنگامی که به مقصد می‌رسیم، همه چیز برایمان مهیاست. دیگر نیازی به گشت و گذار در شهر برای یافتن هتل نیست. از لحظه‌ای که مشتری تصمیم به خرید می‌گیرد تا پس از سفر پشتیبانی فلایتیو در کنار مشتریان است تا پاسخگوی نیاز و سوالات آن‌ها باشد.

 

 پیاده‌سازی زیرساخت هتل خارجی از نظر اندازه، عملکرد، پیچیدگی و هزینه متفاوت است. اکثر هتل‌های خارجی با توجه به قیمت ارز و تحریم‌ها،‌ استانداردهای صنعتی متفاوتی به عنوان Providers دارند. از هتل‌های مجلل خارجی گرفته با خدمات کامل تا هتل‌های بوتیک، هتل‌های مستقل کوچک‌تر و بدون برند تا هتل‌های اکونومی، هتل‌های متوسطی که اقامتگاه‌های اولیه را با خدمات کم ارائه می‌دهند. کاری که تجربه و رضایت مشتریان نشان می‌دهد فلایتیو به خوبی آن را انجام داده و جزو اولین شرکت‌هایی بود که این خدمات را به صورت آنلاین ارائه داده است.

 

نرخ‌های زنده نیز به بخش اصلی CRS مدرن تبدیل شده‌اند. فلایتیو به صورت خودکار نرخ‌های زنده را در بخش هتل خارجی ارائه می‌دهد. این بدان معناست که مشتری می‌تواند نرخ ها را فوراً ببیند، نه اینکه مجبور باشد به طور جداگانه به موتور رزرو وب سایت خود هتل‌ مراجعه کند. رزرو آسان و پرداخت راحت از دیگر فاکتورهایی است که فلایتیو برای صرفه‌جویی زمان کاربران برای آن‌ها درنظر گرفته است.

 

از دیگر مزایایی که می‌توان به آن اشاره کرد، «بخش پیشنهادات فلایتیو» است، در این قسمت به صورت هوشمند با توجه به تجربه و شناخت کاربران برخی از شهرها به کاربران نشان داده می‌شود و در کنار آن می‌توانند از شبکه‌های اجتماعی ریتینگ، امتیاز هتل‌ها را چک کنند. همچنین به زودی این پیشنهادات بر اساس نوع سفر خانوادگی، کمیپنگ و .. بخش‌بندی شده و به کاربران پیشنهاد داده می‌شود. به گفته او کاربران می‌توانند با خرید هر بلیط هواپیما خارجی برای رزرو هتل از تخفیف برخوردار شوند.

link

مطالب مرتبط

ایرانسل

آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی

میزگرد «هوش مصنوعی و کاربرد آن در صنعت» در جریان برگزاری سی و دومین کنفرانس بین‌المللی  مهندسی برق، برگزار شد و ایرانسل به بهره‌وری بیشتر از هوش مصنوعی در صنعت و
میزگرد «هوش مصنوعی و کاربرد آن در صنعت» در جریان برگزاری سی و دومین کنفرانس بین‌المللی …
دیجی‌کالاگزارش و تحلیلویدیو

نخستین فروشگاه فیزیکی دیجی‌کالا در تهران افتتاح شد

غروبِ امروز بیست‌وهشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، دیجی‌کالا اولین فروشگاه حضوری یا «فروشگاه تجربه محور» خود را افتتاح کرد. مدیران دیجی‌کالا در مراسم معرفی این فروشگاه که
غروبِ امروز بیست‌وهشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، دیجی‌کالا اولین فروشگاه حضوری یا «فروشگاه تجربه محور» خود را…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از افتتاح فروشگاه فیزیکی دیجی‌کالا تا سرویس بین‌المللی گروه اسنپ

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۴۳ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…
فیدیلیو

فیدیلیو، رقیب تازه نفس اسنپ فود از راه رسید

«فیدیلیو» که یک پلتفرم پرسابقه‌ی راهنما و نقد و بررسی رستوران‌ها و کافه‌هاست، اعلام کرد که به طور رسمی وارد حوزه سفارش آنلاین غذا شده است. پیشتر گزارش‌هایی مبنی
«فیدیلیو» که یک پلتفرم پرسابقه‌ی راهنما و نقد و بررسی رستوران‌ها و کافه‌هاست، اعلام کرد که…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم