گزارش عملکرد آیتول؛ سهم ۲/۵ درصدی فروش آنلاین بیمه در ایران

استارتاپ آیتول گزارش عملکرد سال ۱۴۰۰ خود را منتشر کرد. آیتول درگاه سرویس‌های مختلف خودرویی است که خدماتی همچون استعلام و پرداخت عوارض جاده‌ها، خلافی خودرو و باقی موارد مشابه را به کاربر ارایه می‌کند.

آیتول در گزارش خود اعلام کرده که در تابستان ۱۴۰۰ توانسته به تعداد ۲۰۰ هزار نفر کاربر فعال برسد و دی ماه سال گذشته از لوگو و هویت بصری جدید خود رونمایی کرده است.

براساس آنچه در گزارش آیتول عنوان شده سهم فروش آنلاین بیمه در ایران ۲ تا ۲.۵ درصد است که این شرکت توانسته تا پایان سال ۱۴۰۰ میزان ۱۶ درصد این سهم را از آن خود کند. همچنین آیتول اعلام کرده برای سال جاری سهم ۲۵ درصدی از این بازار را در نظر گرفته است.

در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۴۵ میلیارد تومان عوارض سالانه از طریق آیتول پرداخت شده است. کل مبلغ عوارض سالانه خودروها در کشور ۲۱۰ میلیارد تومان است که تقریبا یک چهارم آن با آیتول تسویه شده است.

آیتول در گزارش خود اندازه بازار طرح ترافیک را ۳۶۰ میلیارد تومان اعلام کرده که تمامی آن به صورت آنلاین پرداخت شده است. در این بخش به رقم ریالی طرح ترافیک خریداری از آیتول اشاره‌ای نشده، اما گفته شده بیش از ۱۶۷ هزار خودرو توسط آیتول طرح ترافیک خریده‌اند.

در ادامه گزارش، آمار یک روز در آیتول به شرح زیر بیان شده است. بیشترین پرداخت از طریق آیتول در سال ۱۴۰۰ مربوط به پرداخت عوارض سالانه بوده است.

براساس گزارش آیتول بیشترین میزان فروش آنلاین بیمه در دنیای نخست مربوط به کشور انگلیس، و سپس آلمان و فرانسه است. ۵۳ درصد از فروش بیمه در بریتانیا آنلاین انجام می‌شود. همان‌طور که پیشتر گفته شد، سهم ایران تنها ۲.۵ درصد است.

در اسلاید زیر پراکندگی کاربران آیتول به تصویر کشیده شده، که براساس آن تهرانی‌ها و سپس اصفهانی‌ها و شیرازی‌ها بالاترین سهم کاربران را از کل کشور به خود اختصاص داده‌اند.

در ادامه آیتول چالش‌های خود را به تصویر کشیده که قابل تامل است. تمامی این چالش‌ها مربوط به قطعی سرویس‌ها از سمت رگولاتور بوده است.

در بخش‌های انتهایی گزارش به سرمایه‌های انسانی این استارتاپ اشاره شده است. تیم آیتول ۸۶ نفر است که نسبت به سال ۱۳۹۹ حدودا ۳ برابر شده است.

فایل کامل گزارش ۱۴۰۰ آیتول را از اینجا دریافت کنید.

link

مطالب مرتبط

خبرها

مصاحبه عمیق در تبلیغات چیست؟ برند شب چگونه از این تکنیک در کمپین اخیر استفاده کرد؟

مصاحبه عمیق در تبلیغات، روشی پژوهشی است که با استفاده از سوالات باز و کاوشی، به درک عمیق‌تری از نگرش‌ها، احساسات و رفتارهای مخاطبان می‌پردازد. این مصاحبه‌ها به صورت فردی…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم