رویداد دمودی دیجی‌نکست برگزار شد

رویداد دمودی دیجی‌نکست با هدف معرفی استارتاپ‌های این مجموعه و جذب سرمایه‌گذاران دیگر برگزار شد. دیجی‌نکست بازوی نوآوری گروه دیجی‌کالاست که در استارتاپ‌های زنجیره ای‌کامرس سرمایه‌گذاری می‌کند.

در طی این مراسم پنلی با عنوان «چالش نوآوری در کسب‌وکارهای اینترنتی» با حضور مدیران دیجی‌کالا و مدیرعامل جوانه و رییس هیات مدیره پادرو برگزار شد.

حمید محمدی، مدیرعامل دیجی‌کالا در این پنل گفت: به جز چندین کسب‌وکار اینترنتی با میلیون‌ها کاربر، بیزینس‌هایی در این ابعاد نداریم که روی کسب و کارهای کوچکتر سرمایه‌گذاری کنند. دیجی‌کالانکست با ایده سرمایه‌گذاری روی زنجیره ارزش دیجیکالا شکل گرفت.

سهیل مقدم، معاون تکنولوژی دیجی‌کالا گفت برای اسکیل کردن از ۴ سال پیش پلتفرم دیجی‌کالا را متحول کردیم. مقدم بیان کرد: آینده‌ای که برای دیجی‌کالا می‌بینیم این است که شبیه به lego شود و هر بخش پلتفرم بتواند سرویس‌های مختلف بگیرد.

محمود کریمی، رییس هیات مدیره استارتاپ پادرو گفت مشابه اقدامی که دیجی‌کالانکست انجام می‌دهد، شرکت‌هایی همچون گوگل و فیسبوک نیز درون‌شان دارند و برای سود رساندن به سهام‌داران‌شان روی نوآوری‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند.

در ادامه این پنل سعید محمدی، رییس هیات مدیره شرکت دیجی‌کالا در رابطه با موضوع مهاجرت نیروهای نخبه از کشور بیان کرد: من معتقدم مهاجرت فی نفسه اتفاق بدی نیست. ایران ناخواسته کشور بسته‌ای است و در جریان دنیا نیست. افرادی که می‌روند می‌توانند علم روز را به کشور بیاورند. جایی بد است که این افراد به وطن خود بازنگردند.

محمدی تصریح کرد: موضوع مهاجرت در دیجی‌کالا هم جدی است؛ اما به‌نظرم برای شرکت‌هایی که هنوز فرصت‌های خوبی برای کار کردن در ایران دارند، به نقطه‌ی بحرانی نرسیده است.

رییس هیات مدیره دیجی‌کالا در بخش پایانی صحبت‌هایش در رابطه با چالش‌های کسب‌وکارهای اینترنتی طی دوران اخیر اعلام کرد: مشکلی که داریم این است که امنیت سرمایه‌گذاری در کشور نداریم، وگرنه سرمایه در کشور وجود دارد.

ارایه استارتاپ‌ها

در بخش دیگری از این مراسم استارتاپ‌هایی که دیجی‌نکست در آنها سرمایه‌گذاری کرده به ارایه محصول خود پرداختند.

«روبات سایرس» محصول یکی از استارتاپ‌های دیجی‌نکست می‌تواند ۳۰۰ کیلوگرم بار را با سرعت ۲ متر بر ثانیه حمل کند. موسس این استارتاپ عنوان کرد اندازه بازار حوزه انبارداری به ۳۰ میلیارد دلار در دنیا می‌رسد. روزانه دیجی‌کالا و شرکت ملی پست ۱ میلیون بسته جابه جا می‌کنند.

زهرا رضوی از استارتاپ یوسیستنت گفت محصول‌شان یک اسپیکر هوشمند است که وظایفی همچون خواندن اخبار، پخش پادکست و مدیریت هوشمند خانه را به زبان فارسی انجام می‌دهد. به گفته رضوی فروش اسپیکرهای هوشمند در دنیا ۳۰ برابر شده و بیش از نیمی از آمریکایی‌ها از این نوع گجت‌ها در خانه‌شان دارند.

آیه غفرانی از استارتاپ کارپو گفت سامانه نظارتی کارپو را ایجاد کرده‌اند که در خودرو نصب می‌شود و از طریق آن می‌توان ناوگان شرکت را مدیریت کرد. غفرانی تصریح کرد این استارتاپ با تحلیل رفتار راننده به آنها رتبه می‌دهد و به شرکت‌ها در تصمیم‌گیری برای کنترل ناوگان کمک می‌کند.

فرزان فروغی‌فر از تیم دژینو گفت ۵۰ درصد هزینه مارکتینگ بسیاری از کسب‌وکارها در ایران در سال ۱۴۰۰ هدر رفته است. دژینو چنل‌های ترافیک وبسایت‌ها را بررسی می‌کند و ترافیک بی کیفیت را شناسایی می‌کند. این استارتاپ می‌تواند بهترین چنل‌ها برای تبلیغات را نیز معرفی کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

بلوبانک؛ پوش نوتیفیکیشن بهتر است یا پیامک؟

اپلیکیشن‌ها به شیوه‌های مختلفی پیام‌ها و اطلاعیه‌های‌شان را به گوش کاربران‌شان می‌رسانند. بلو هم برای این که بتواند پیغام‌های خود را به کاربرانش ارسال کند دو امکان را فراهم کرده…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم